کد خبر: 98093 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 خرداد 1397 - 12:17
کمک 44 میلیارد ریالی و آزادی 6 زندانی در جشن گلریزان شهر بوشهر

اتحاد خبر: جشن گلریزان ازادی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور مسئولین استانی، بازیگران سینما و خیرین در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

اتحاد خبر: جشن گلریزان ازادی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور مسئولین استانی، بازیگران سینما و خیرین در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان بوشهر؛ در این جشن که با حضور آیت الله صفایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان،سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندانهای استان فارس و سرپرست اداره کل زندانهای استان بوشهر، هادی جلالی مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور، گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، و همچنین با حضور افتخاری بازیگران طنزپرداز سینمای کشور سیدآرش میراحمدی و بهشاد مختاری و جمع کثیری از خیرین برگزار شد، تعداد 6 زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند.

 

در ابتدای این مراسم علی جمادی  با قدردانی از مشارکت خیران در این جشن اظهار داشت: برخی از محکومان به سبب بدهی مالی ناخواسته زندان را تحمل می‌کنند که طبق قانون باید این حکم صادر شود.

 

وی با بیان اینکه تنها راه نجات زندانیان جرایم غیر عمد مالی از حبس، گذشت شکات و تامین بدهی آنان است تصریح کرد: جشن گلریزان در راستای کمک به این افراد که در حبس هستند برگزار می‌شود و مردم نیکوکار بوشهری در این نوع فعالیت‌ها حضوری پررنگ و چشمگیری دارند.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در 26 نقطه استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته 133 زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان بوشهر با مشارکت خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند که 9 نفرشان زن بودند.

 

جمادی کل بدهی زندانیان سال گذشته را 215 میلیارد ریال دانست و خاطر نشان کرد: امسال 125 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان هستند که 40 نفرشان در زندان شهر بوشهر است.

 

وی بدهی زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر را 220 میلیارد ریال دانست و گفت: امروز با مشارکت خیران و گذشت شاکیان شش نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان شهر بوشهر با پرداخت 72 میلیون تومان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

رئیس کل دادگستری ضمن تشکر از سید اسماعیل موسوی مدیرنمایندگی ستاد دیه استان که با پیگیری های مجدانه با شرکت بیمه سینا موفق به اخذ بیمه حوادث خانواده زندانیان جرایم غیر عمد به شکل رایگان شدند گفت: امروز در جشن گلریزان امام جمعه ، استاندار، تجار، صیادان، موسسات خیریه، اتاق بازرگانی، افراد خیر و دیگر افراد کمک کردند که امید می‌رود بخش عمده‌ای از زندانیان جرایم غیر عمد مالی آزاد شوند.

 

جمادی با بیان اینکه در جرائم غیرعمد فرد خطا کار سوء نیتی ندارد تاکید کرد: این نوع جرم‌ها عالمانه انجام نمی‌شود که در این شرایط راهکارهای قانونی برای کاهش ماندگاری آنها در زندان ارائه می‌شود.

 

وی، جرم‌زدایی و حبس‌زدایی را از برنامه‌های مهم دادگستری دانست و اظهار کرد: زندانیان جرائم غیر عمد مالی خانواده و اجتماع از نیروی کار مفید و موثر آنها محروم است که حبس‌زدایی در این افراد مورد تاکید است.

 

در ادامه امام جمعه بوشهر با بیان اینکه محکومان جرایم غیر عمد مالی قصدی برای بروز مشکلات نداشتند تاکید کرد: این افراد در جامعه نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کنند بلکه حضور آنها در جامعه مشکل‌گشا است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری، احسان و محسن را از اوصاف و افعال خداوند دانست و تصریح کرد: کمک به دیگران و برداشتن غم دیگر افراد جامعه زیباترین کار است که همسان اوصاف و افعال خداوند متعال است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مشارکت در جشن گلریزان را احسان و نیکوکاری دانست و افزود: افرادیکه در این برنامه مشارکت می‌کنند نشان از بزرگی و عظمت انسان دارد که به مانند صفات ایزد منان است.

 

امام جمعه بوشهر با قدردانی از برگزار کنندگان جشن گلریزان در استان بوشهر تاکید کرد: تلاش شود این جشن هر فصل در استان برگزار شود و تنها مختص ماه مبارک رمضان نباشد .

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید شرکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی گفت: این کار اثرات قابل توجهی در جامعه می‌گذارد و افراد شرکت کننده در این آیین از برکات و محبت‌های الهی برخوردار می‌شوند.

 

در ادامه سید آرش میراحمدی طنرپرداز و بازیگر محبوب سینمای ایران نیز با حضور در مراسم و تشکر از خیرین گفت:حضور شما مردم و مسئولین و خیرین در این مکان و زمان با زبان روزه و گرمای طاقت فرسای جنوب، تنها نشان از وجود قلبی سرشار از عشق و محبت مردم جنوب و استان بوشهر می باشد و من بسیار خوشحالم که امروز در جمع مردمی چون شما هستم.

 

در پایان این مراسم خیرین و مسئولین استان بوشهر با اهداء کمکهای خود به مبلغ 44 میلیارد ریال زمینه آزادی  6 زندانی غیر عمد را از زندان فراهم نمودند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98093