کد خبر: 97997 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1397 - 08:20
امید 18 هزار زندانی به بخشش خیران است

اتحاد خبر: مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور گفت: اکنون 18هزار محکوم جرائم مالی غیر عمد در زندان های کشور هستند که برای آزادی چشم امید به کمک خیران دوخته اند. هادی جلالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: برای آزادی این زندانیان که بیشتر آنها در استان های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی زندان هستند 20 تا 25 هزار میلیارد ریال نیاز است...

اتحاد خبر: مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور گفت: اکنون 18هزار محکوم جرائم مالی غیر عمد در زندان های کشور هستند که برای آزادی چشم امید به کمک خیران دوخته اند.

به گزارش ایرنا، هادی جلالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: برای آزادی این زندانیان که بیشتر آنها در استان های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی زندان هستند 20 تا 25 هزار میلیارد ریال نیاز است.


وی اظهارکرد: از این شمار سه هزار نفر به دلیل مهریه، 2 هزار نفر دیه و مابقی به دلیل محکومیت های مالی و حقوقی در زندان های کشور به سر می برند.
جلالی بیان کرد: برای بهره مندی از کمک خیران و نیکوکاران در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هر سال در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان در سراسر کشور برگزار می شود که براساس برنامه ریزی ها امسال 400 جشن گلریزان در کشور برنامه ریزی شده است.


وی یادآور شد: تا کنون 90 درصد جشن های گلریزان پیش بینی شده برگزار و 500 میلیارد ریال جمع آوری شده است که تلاش می شود در ماه مبارک رمضان امسال زمینه آزادی 2هزارو 500 تا سه هزار نفر در کشور فراهم شود.


مدیرروابط عمومی ستاد دیه کشور گفت: استان های فارس، خوزستان و بوشهر از جمله استان هایی هستند که بیشترین جشن های گلریزان را در کشور برگزار کرده اند.


جلالی ادامه داد: پارسال 10هزار و 679 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کشور آزاد شدند که 330 نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند و 2هزار نفر از آنان درجشن های گلریزان ماه رمضان با کمک خیران به کانون گرم خانواده بازگشتند.


وی بیان کرد: میزان بدهی این افراد 9هزار و 720میلیارد ریال بود که ستاد دیه کشور توانست سه هزار و 700 میلیارد ریال از شاکیان رضایت بگیرد.


جلالی در باره استان بوشهر گفت: این استان جزو کم جمعیت ترین استان ها در داشتن زندانیان جرائم غیر عمد است که تلاش می شود با همت خیران و ستاد دیه زمینه آزادی 125 زندانی جرائم غیر عمد این استان فراهم شود.


وی گفت: باید با تکیه بر اصل پیشگیری، فرهنگ سازی لازم و افزایش آگاهی های مردم از مواد قانونی بتوانیم آمار جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد را کاهش دهیم.


جلالی اضافه کرد: امروز زندانیان مربوط به چک های بدون پشتوانه و مهریه بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در کشور را تشکیل می دهند به همین دلیل باید آموزش های لازم از خانواده، مدرسه و مساجد صورت گیرد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97997