کد خبر: 97955 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1397 - 10:30
۱۸۰ کارگاه صنایع دستی در استان بوشهر ایجاد شد

اتحاد خبر: سرپرست معاونت صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به فعالیت و ایجاد ۱۸۰ کارگاه صنایع دستی در استان بوشهر گفت: تولید این کارگاه‌ها در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌‌شود. به گزارش «اتحاد خبر»؛ ارغوان مهدی‌زاده با بیان اینکه 180 کارگاه صنایع دستی فعال است خاطرنشان کرد: 180 کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف فعال ...

اتحاد خبر: سرپرست معاونت صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به فعالیت و ایجاد ۱۸۰ کارگاه صنایع دستی در استان بوشهر گفت: تولید این کارگاه‌ها در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌‌شود.
180 کارگاه صنایع دستی در استان بوشهر ایجاد شد

ارغوان مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر،  با بیان اینکه این استان دارای فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی درخشانی است اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی استان، هنرمندان  استان بوشهر با استفاده از منابع و مواد اولیه منطقه خالق تولیدات  متنوع صنایع دستی هستند.

 

وی تولید گلیم، گبه، عبا، کالاهای حصیری، صنایع دستی دریایی از جمله محصولات دستی استان برشمرد و افزود: محصولات شاخص صنایع دستی استان بوشهر گلیم، گبه و عبا است که سهم به‌سزایی در بازارهای جهانی دارد.

 

سرپرست معاونت صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل به  505 نفر آموزش‌های رایگان ارائه شد گفت: این آموزش‌ها در 10 رشته بومی استان بوشهر در روستاها و شهرهای مختلف ارائه شد.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه 180 کارگاه صنایع دستی فعال است خاطر نشان کرد:  180 کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف فعال است که تولید این کارگاه‌ها در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌‌شود.

 

وی از برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ایام نوروز محصولات صنایع دستی استان در بازارچه‌های مختلف استان  راه‌اندازی شد.

 

سرپرست معاونت صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به فروش محصولات صنایع دستی در  نوروز خاطرنشان کرد: در ایام نوروز به سبب مرغوبیت محصولات صنایع دستی  فروش این محصولات  به 11 میلیارد ریال رسید.

 

مهدی‌زاده با تبریک روز جهانی صنایع دستی گفت: معاونت صنایع دستی استان بوشهر به این مناسبت اقدام به برپایی نمایشگاه محصولات صنایع دستی توسط صنعتگران کرده است.

 

وی از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد  تصریح کرد: بازارچه‌های صنایع دستی استان بوشهر در رشته‌های گلیم، گبه، منبت، سفال، صنایع دستی دریایی، چرم و زیورآلات راه‌اندازی می‌شود./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97955