کد خبر: 97887 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 خرداد 1397 - 09:35
اختصاصی اتحاد خبر/ نماینده دشتستان:
مدیران استان در حوزه آب ناتوان هستند / آب چاه های قابل استفاده در حال احیا و ورود به شبکه است

اتحاد خبر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «اتحاد خبر» گفت: متاسفانه به علت ناتوانی مدیران آب و فاضلاب استان این بحران به وجود آمده است و گرنه ما گفتنی ها را گفته ایم اما مدیران استان، خصوصا در حوزه آب ناتوان هستند. محمدباقر سعادت افزود: در شرایط کنونی تصمیم این است که هر کجا چاه قابل استفاده هست، احیا و وارد شبکه شود ...

اتحاد خبر-زهره عرب: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «اتحاد خبر» گفت: متاسفانه به علت ناتوانی مدیران آب و فاضلاب استان این بحران به وجود آمده است و گرنه ما گفتنی ها را گفته ایم اما مدیران استان، خصوصا در حوزه آب ناتوان هستند.

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ محمدباقر سعادت افزود: می دانید که ما باید در هر حوزه ای، به طور بنیادی و اساسی به مسائل بپردازیم. من وزیر نیرو را به استان دعوت کرم و ایشان را متقاعد کردم تا برای سه موضوع مهم استان ورود نماید که اولویت اول آب شرب، و موضوعات بعدی کشاورزی و نقصان و کمبودها در حوزه برق بوده است که البته مشکل برق خیلی کمتر از معضلات آبی می باشد.


وی ادامه داد: در بازدیدهابی که به همراه وزیر داشتیم و همچنین طی جلسه ای در استانداری با حضور ایشان و تمام مسئولین آب استان بر لزوم و ضرورت رفع مشکل آب استان تاکید کردیم، که البته این یک اقدام کلی بود و من بر حسب وظیفه بایست انجام می دادم.

وی تصریح کرد: در خصوص بحران آب و شرایط خاص موجود این پیش بینی را داشتم که بایستی تخصیص اعتبار انجام شده و تدابیر لازم جهت برطرف کردن این مشکلات اندیشیده شود. تدابیری چون حفر چاه، اصلاح شبکه آب، و غیره که می بایست پیش از اینکه مردم دچار مشکل شوند انجام میشد، اما متاسفانه مدیران استان، خصوصا در حوزه آب ناتوان هستند.


سعادت تاکید کرد: بنده با استاندار صحبت کردم، و ایشان اعتبار یک میلیارد و200 تومان برای حل مشکلات آب، در نظر گرفته است. از مردم خواهش می کنم که در این شرایط حاد کمال همکاری را انجام دهند، و فکر نکنند که به دلیل مشکلات موجود باید برخوردهایی انجام شود، بلکه مقداری ایثار نمایند و در قبال کشاورزان جهت اجاره موتور پمپ و چاه به ایشان فشار وارد نسازند. در واقع در شرایط سختی که مردم با آن مواجه هستند کمی همکاری و کمک نمایند تا اجاره چاه ها و ادوات و ابزارها به شکل منصفانه ای انجام شود.


نماینده دشتستان با اشاره به منابع تامین آب استان گفت: آب استان از دو محل تامین می شود، یکی از سمت کازرون و دیگری از بهبهان و سد کوثر. مخصوصا مشکل ما از خط کازرون است که آنجا نیز کشاورزان دارای حقابه هستند و نمی توان آب را بر روی آنان قطع نمود، بلکه باید رضایتشان را به دست آورد. منتها مسئولین کازرونی در این زمینه کم لطفی می نمایند، فرماندار و مسئولین شهرستان به آنجا رفته و راه حل هایی را مطرح کرده اند اما همکاری لازم با ایشان صورت نگرفته است.


وی ضمن بیان برخی اقدامات و مسیرهای طی شده برای حل معضل آب خاطرنشان کرد: این اقدامات نبایستی امروز انجام شود بلکه باید در زمستان گذشته انجام می گرفت که من این را از سوءمدیریت آب و فاضلاب شهری استان می دانم. مسئولین امروز و با بحرانی شدن شرایط به ولوله افتاده اند در حالی که آب نیست، و نوبتی و جیره بندی شده است، البته این معضل از سالیان گذشته در استان ما وجود داشته که دلیل این مشکلات نیز نبود منابع آبی در استان می باشد.


سعادت ابراز داشت: تنها راه عبور از این وضعیت استفاده از دریا و تاسیس آبشیرین کن است. در آینده همین آبی که از کازرون و فارس می گیریم را ما باید به شهرهای استان فارس بدهیم. یعنی آنقدر مشکل خواهیم داشت که مجبور به استفاده از آب دریا و آب شیرین کن هستیم منتها باید توجه مسئولین به این موضوع جلب شود. چون زمانی که باید این کار انجام میشده، صورت نگرفته است و اکنون در قلب بحران به فکر احیای چاه ها و تانکرهای آبی افتاده اند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: الان خواهش من از کشاورزان این است، آنها که شرایط چاه هایشان به گونه ای است که قابل استفاده می باشد سختگیری نکنند و با مسئولین آب همکاری لازم را اتخاذ نمایند. ما نمی گوییم که مجانی در اختیار بگذارند چون به هر روی از همین راه ارتزاق می کنند، اما سعی ایشان بر همکاری در جهت رفع مشکل باشد.

وی عنوان داشت: در شرایط کنونی تصمیم این است که هر کجا چاه قابل استفاده هست، احیا و وارد شبکه بشود، با توجه به مشکلات موجود و علی رغم آسیب زدن به منابع آب زیرزمینی اما در حال حاضر تنها راه پیش رو همین است. طبق وعده ای که جناب فرماندار و آقای یاکیده به من داده اند تا پایان هفته جاری تلاش خواهند کرد تا مشکلات آب را به حداقل برسانند./ح

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97887