کد خبر: 97719 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 خرداد 1397 - 20:24
واکنش شهردار سابق برازجان به اتفاقات اخیر در شورای شهر

اتحاد خبر: شهردار سابق برازجان نسبت به اتفاقات اخیر در شورای شهر واکنش نشان داد.

اتحاد خبر: شهریار اخلاقی بهرام آبادی، شهردار سابق برازجان طی بیانیه ای نسبت به اتفاقات اخیر در شورای شهر واکنش نشان داد.

 

متن این بیانیه، که نسخه ای از آن به دفتر تحریریه اتحاد جنوب ارسال شده است، به شرح زیر می باشد:

 

به نام خدا
با سلام و عرض و ادب خدمت شهروندان فهیم برازجانی و عرض تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) و رحلت امام راحل (ره)

با عنایت به جلسه شورای محترم شهر برازجان که در راستای طرح سوال از شهردار، آقای محمدحسن محمدی تشکیل گردید و مباحث مطرح شده در آن جلسه و سخنان اعضای محترم شورا و پاسخ‌های شهردار بر خود واجب می دانم به سخنان قابل تامل برخی از اعضا و همچنین پاسخ شهردار مطالبی را به عرض همه شهروندان عزیز برسانم.
گرچه مطالب مطرح شده توسط برخی اعضای محترم و همچنین پاسخ های شهردار بسیار زیاد می باشد که نیاز به پاسخ بیشتر می بینم اما به چند مورد اکتفا می کنم.

گذشته از اینکه اینجانب به عنوان یک شهروند دغدغه مسائل و مشکلات شهرم را دارم اما به عنوان یکی از کارکنان شهرداری و کسی که در یک برهه از زمان و در دو دوره ی شورای دوم و سوم به عنوان شهردار این شهر خدمت کرده ام و همچنین تجربه شهرداری قبل از تشکیل شورا و بعد از آن ۵ دوره شورا را نیز دارم سخنانی را شنیدم که از نحوه ی برخورد و گفتمان برخی اعضا و پاسخ های شهردار بسیار شوکه شدم.

خانم حسینی عضو شورای چهارم و پنجم در بخشی از صحبت های خودش در مقام دفاع از شهردار فرمودند که جلسات شورا غیرقانونی بوده است و ایراد گرفته که چرا از تجربیات شوراهای سابق استفاده نشده و بیان کردند که تاکنون هیچ درخواست و امتیازی از شهرداران طلب نکردم، باید عرض کنم سرکار خانم حسینی نظر من دقیقا برعکس عقیده شما است و عقیده دارم یکی از اشکالات و ایرادات این شورا حضور شخص شما در این شوراست زیرا با خود یک تجربه بسیار مخرب و شکننده را وارد شورا و شهرداری کرده اید، جنابعالی که در شورای قبل و چه اکنون با مداخله خود باعث برهم ریختن ساختار شورا و شهرداری و ایجاد رکود در راندمان و عملکرد شهرداری شده اید.
سرکار خانم حسینی جنابعالی چقدر با فشار بر شهرداران وقت جناب آقای مهندس احمدی و سرپرست وقت آقای مهندس بصری و شهردار وقت آقای مهندس شمالی نژاد در عزل و نصب افراد دخالت می کردید، حتما مکاتبات خود را در خصوص اینجانب کاملاً به یاد دارید اگر فراموش کرده اید لطفاً به سوابق مکاتبات خود با شهرداری مراجعه فرمایید و حتی در انتهای دوره ی شورای چهارم در زمان سرپرستی آقای ارسطو قایدی به اتفاق دو عضو دیگر شورا چه فشاری بر ایشان وارد کرده و وعده ی انتخاب ایشان را به عنوان شهردار دادید تا اینجانب را از سمت معاونت شهرداری که یک پست با نام برای اینجانب بود بردارد؟ همچنین گفته اید هر شورایی آرزوی چنین شهرداری را دارد، خانم حسینی تمام شوراهای گذشته باید نظر خود را نسبت به شهرداران منتخب خود بیان کنند نه جنابعالی که تا قبل از انتخاب به عنوان عضو شورا هیچ علم و اطلاع از شهرداری و ساختار شهر نداشته اید و هیچ آشنایی به امورات شهری و مدیریت شهری را نداشته و حتی یک روز سابقه و تجربه کار در سازمانهای دولتی را نداشته اید و تنها انتخاب شما بر اساس عقیده و ارادت مردم عزیز نسبت به سادات و شخص مرحوم پدر حضرتعالی بوده که رای مردم را به نفع خود به صندوق آرا کشاندید نه شایستگی خودتان که ریزش آرای شما در این دوره نمایانگر این واقعیت بسیار تلخ می باشد.
خانم حسینی من نمی‌خواهم از خودم به عنوان یکی از شهرداران قبل دفاع کنم اما تمام شهرداران تا آنجا که من می‌شناسم هر کدام یک سر و گردن از شهردار فعلی برازجان برجسته‌تر و شایسته تر بوده اند.
تمامی شهرداران قبل توانستند با درآمدهای داخلی و بدون کمک های دولتی هم به عمران و سازندگی و آبادانی شهر بپردازند و هم پرسنل خدوم شهرداری را اداره نمایند و شما حق ندارید نسبت به آنها چنین بی احترامی و هتک حرمتی نمایید.
بیشترین کارهای عمرانی و بزرگترین پروژه های عمرانی را اجرا کردند، خانم حسینی به بودجه شهرداری در زمان آن شهرداران مراجعه نمایید بعد اظهار نظر بفرمایید. برای شما که ادعای فرهیختگی دارید بسیار متاسف هستم که نسبت به کسانی که زحمات بسیار زیادی کشیدند اینگونه فکر می کنید. شوراهای قبل به شهرداران خود افتخار می کنند و به فعالیت ها و تلاش های خودشان که تحولی شگرف در چهره شهر به وجود آوردند و هیچگاه آرزوی این چنین مانند شما نداشته و ندارند، این تنها آرزوی شخصی شما است زیرا به شما وعده داده شده است که شما را به عنوان کارمند به استخدام شهرداری در بیاورند که این موضوع را انکار نمی کنید و گرنه شما اینچنین سرسختانه از شهردار حمایت و دفاع نمی کردید.
همچنین گفته اید که شهرداران قبل به وظایف خود عمل نکرده اند که نشان می دهد با جناب شهردار در بیان این مطلب کاملا همراه و هماهنگ هستید زیرا ایشان هم تاکید و تکرار کردند که شهرداران قبلی به وظایف خود عمل نکرده اند.
خانم حسینی همه شهرداران به وظایف خود عمل کردند، آثار عملکرد آنها در شهر و شهرداری مشهود است. شما نه تخصص دارید و نه تجربه، اصلا توان تحلیل این موضوع را ندارید، همچون شخص شهردار که این توان تحلیل را ندارد. در ضمن دو شهردار قبل منتخب خود شما بوده اند که اگر ضعفی در آنها بوده ناشی از ضعف شماست. هر مدیری که تقصیر مشکلات را به قبل از خود موکول می کند، نشانه ضعف و ناتوانی او است که اگر توان داشت در عمل مشکلات قبل را بر طرف می کرد نه در لفاظی.

و اما در پاسخ به صحبت های آقای محمدی نیز مطالبی را باید به عرض برسانم، جناب آقای محمدی در بخشی از صحبت های خود و در پاسخ به این سوال اعضای محترم شورا که پرسیده اند چرا ۱۲ نفر از پرسنل شهرداری بدون حضور در محل کار خود حقوق و مزایا دریافت می کنند پاسخ داده اید که این نیروها افرادی بی نظم هستند که قبلا از آنها به عنوان مشاور استفاده می‌کردیم و از سال ۹۷ برای شروع به کار آنها برنامه‌ریزی کرده و  جایگاه و شرح وظایفشان را مشخص کرده ایم،
این سخن بسیار جالب می باشد که شهردار از افرادی بی نظم و نامرتب به عنوان مشاور استفاده می کند. آقای محمدی من به عنوان یک شهروند از شما می پرسم به چه حقی از افراد بی نظم به عنوان مشاور استفاده کرده اید که باعث برهم خوردن نظم و انضباط در شهرداری  شوید؟
و اینکه چرا مشاوران شما تاکنون هیچ جا و مکان و شرح وظایفی نداشته اند؟ باید عرض کنم جناب آقای محمدی این افراد بی نظم نیستند، بلکه شخص شما بی نظم و فاقد شایستگی مدیریتی هستید که باعث این بی نظمی در شهرداری شده اید، آقای محمدی به عقب برگردید و سوابق کاری خود را مرور کنید، جنابعالی در زمان آقای مهندس شمالی نژاد، خودتان همین شرایطی را که افراد مد نظر شما دارند داشتید با این تفاوت که در آن زمان خود شما خواهان آن شرایط بودید اما امروز این افراد را شما مجبور به تحمل این شرایط کرده اید، حتما به یاد می آورید که شما را به اتاق آقای مهندس شمالی دعوت کردم که مدیریت دفتر فنی را برعهده بگیرید ولی به آقای شمالی گفتید که تا زمانی که شما شهردار هستید من هیچ کاری انجام نمی‌دهم و آزادانه برای خودتان و در اختیار خودتان بودید و حضور مفیدی در شهرداری نداشتید و البته تمام حقوق و مزایای خود را دریافت می کردید. آیا آن موقع هم شما فردی مانند این افراد به قول خودتان بی نظم بوده اید؟
آقای محمدی دلیل دیر امضا شدن حکم انتصاب خود را می دانید که اگر همراهی من نبود اکنون این جایگاه را نداشتید، زیرا شورای قبل به صورت غیر قانونی و خارج از مدت مندرج در قانون شما را به عنوان شهردار انتخاب کردند و بر اساس مکاتبات اینجانب با وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این انتخاب وزارت محترم کشور به استاندار وقت ابلاغ نمود که کار شورا غیر قانونی بوده و استاندار باید نسبت به اعمال ماده ۸۱ و انحلال شورا و انتخاب شهردار اقدام نماید که با پادرمیانی افرادی که خود به خاطر دارید اینجانب از ادامه شکایت خود صرف نظر نمودم. گرچه همکاران به اینجانب متذکر شدند که این کار را نکنم اما به خاطر شما و حفظ آبروی شهرم این کار را انجام دادم و استاندار نیز حکم انتصاب شما را امضا کرد، اما جنابعالی در این رابطه پس از معارفه و فردای آن روز تلفنی اینجانب را خواستید و جلو کاروانسرای مشیر در ماشین خودت تشکیل جلسه دادید و ضمن ایراد گرفتن از عملکرد آقای ارسطو قایدی به اینجانب گفتید که تصمیم ندارید از من در امورات شهرداری استفاده کنید و علیرغم پست ثابت سازمانی اینجانب که معاونت شهرسازی می باشد رسماً نسبت به انحلال این معاونت اقدام کردید. گفتید که نیازی به حضور شما در شهرداری نیست و تمام حقوق و مزایای شما را پرداخت می‌کنم و حتی زمانی که به اینجانب ابلاغ نمودید که اتاق کارم را تخلیه کنم شخصی را واسطه قرار دادید و ابلاغ کردید که اصلاً نیازی به حضور شما در شهرداری نیست و من تمام حقوق و مزایای شما را پرداخت می کنم حالا که از جنبه های عملکردی مورد سوال قرار گرفته اید من و دیگر همکارانی که همچون من برکنار و بلاتکلیف کرده اید را بی‌نظم می خوانی؟ آقای محمدی من هر روز در شهرداری مانند یک ارباب رجوع حاضر شدم و چندین بار به معاون اداری و مالی و حراست نیز اعلام نمودم که شرح وظایف و محل کاری برای من مشخص نمایید اما هیچ ترتیب اثری ندادید، آیا این بی نظمی از ما است یا جنابعالی؟
آقای محمدی گرانبهاترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن سازمان می باشد که شما اینگونه این سرمایه را به هدر داده اید، سرمایه ای که برای رشد و تربیت آنها هزینه شده است اگر شما ذره ای به فکر سازمان در رشد و ترقی آن بودید اینگونه رفتاری را با افراد با تجربه و نیروهای شهرداری نمی کردید.
آقای محمدی به یاد داشته باشید اکثر افرادی را که سعی کردید از ساختار شهرداری به دور کنید، افرادی با تجربه هستند و غالباً در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده اند و در شهردار شدن شما نقش فعالی داشته اند. تعدادی از همکاران دانشجوی دکتری هستند که در شرف دفاع از رساله و پایان نامه ی خود می باشند و از نظر سطح تحصیلات از جنابعالی برجسته تر می باشند، هیچکدام از آنها هم در دانشگاه کوچکی مانند فراگیر پیام نور عسلویه درس نخوانده اند و مدرک نگرفته اند که با آنها اینگونه برخورد می کنید. به طور مثال آقای دکتر یزدان پرست دانشجوی دکتری زلزله در دانشگاه نجف آباد است که یکی از دانشگاه های مهم و قطب علمی کشور می باشد، خانم دکتر پاپری دانشجوی دکتری دانشگاه جهرم که در شروع دفاع می باشد و خانم دکتر اخلاقی دانشجوی دکتری شهرسازی در دانشگاه نجف آباد اصفهان می باشند که ایشان نیز در شرف دفاع  می باشند و هیچ کدام از این افراد نمی توانند از تخصص و تجربه خود استفاده بکنند.
شما در شورا گفته اید که در شهرداری کسی با مدرک دکترا ندارید اگر منظورتان بنده بوده ام که ادعایی در این زمینه ندارم اما باید بگویم که من فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی در مقطع فوق لیسانس رشته شهرسازی هستم که فقط افراد ممتاز در کشور می توانند به این دانشگاه ورود کنند، و همچنین دارای کارشناسی ارشد مدیریت شهری از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشم و از اینکه دکتری خودم را نیمه تمام رها کردم اصلا ناراحت نیستم، زیرا برای مدیری همچون شما داشتن دکترا یا فوق لیسانس و توانمند و ناتوان هیچ فرقی ندارد.
در پایان نصیحتی به برخی از اعضای محترم شورا و شهردار محترم.
به آن تعداد از اعضای محترم یادآور می شوم به تعداد آرایی که از شهروندان گرفته اید احترام بگذارید و وعده هایی که داده اید را عملی کنید و از اعضای دوره های قبل درس بگیرید که هیچکدام اکنون نتوانستند آراء مردم را به دست آورند، شما وکیل مردم برای پیگیری امورات شهر هستید و جای تامل دارد که چرا افراد دوره قبل نتوانستند در این دوره مورد اعتماد مردم قرار بگیرند و یا اینکه چرا آراء ۱۹ هزار نفری یک عضو به ۶ هزار نفر کاهش یافته است این باید مورد توجه شما قرار بگیرد و از اینگونه تجارب درس بگیرید.
و اما جناب آقای محمدی شهردار محترم به یاد داشته باشید که پست و مقام ماندگار نیست که اگر بود اکنون به شما نمی رسید اکنون که دوره مدیریت شما است به دیگران احترام بگذارید و از این فرصت در جهت خدمت به شهروندان استفاده کنید و از تجارب همکاران توانمند خود بهره بگیرید، بعداً که قطعا در این جایگاه نخواهید بود افسوس نخورید که چرا احترام دیگران را حفظ نکردید و با آبروی آنها بازی کردید. جناب محمدی، زمان خوبی به مدیریت رسیده اید که پول آسان و تحت عنوان ارزش افزوده به دست شما می رسد و هر ماه بدون دغدغه این پول در حساب شهرداری قرار می‌گیرد، اگر مانند قبل بود که برای به دست آوردن اندکی پول تا درب اتاق وزیر و معاون وزیر را از چهارچوب در نمی آوردید آنوقت توان مدیریتی شما مشخص میشد، ضمنا یادآوری می کنم که در دوره ی خدمت تمام شهرداران گذشته مرسوم و قانونی و متداول بوده که شهردار تراز مالی و گزارش مالی خود را مرتب به شورای شهر ارسال نماید ولی چیزی که مرسوم نبوده این است که شهردار بنرهای تبلیغاتی خود را با هزینه شهرداری با اسم گروه ها و شهروندان در سطح شهر مستقر نماید که این کار را شما انجام می دهید. برای همگان آرزوی صحت و سلامتی و موفقیت در ارائه خدمت به شهروندان برازجان را دارم.


شهریار اخلاقی بهرام آبادی

 

*اتحاد خبر مفاد این یادداشت را تایید یا رد نمی کند و مسئولیت مطالب مطروحه بر عهده نویسنده آن می باشد. ضمن اینکه حق پاسخگویی برای آنان که نامی از آنها در این مطلب برده شده است، محفوظ می باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97719