امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 خرداد 1397 - 12:32
شهردار برازجان در گفتگوی اختصاصی با اتحاد خبر:

اتحاد خبر: شهردار برازجان در گفتگوی اختصاصی با اتحاد خبر از رضایت مردم از عملکرد شهرداری خبر داد و گفت: رضایت مردم در مدت اخیر موجب خیر و برکت در کار شهرداری شده است. محمد حسن محمدی افزود: استاندار از طرح جاده سلامت برازجان استقبال نمود و به همه شهرداریها دستور داده  جاده سلامت برازجان به عنوان الگو در نظر گرفته شده و در تمام شهرهای ...

اتحاد خبر_عبدالخالق عبدالهی: شهردار برازجان در گفتگوی اختصاصی با اتحاد خبر از رضایت مردم از عملکرد شهرداری خبر داد و گفت: رضایت مردم در مدت اخیر موجب خیر و برکت در کار شهرداری شده است. محمد حسن محمدی افزود: استاندار از طرح جاده سلامت برازجان استقبال نمود و به همه شهرداریها دستور داده  جاده سلامت برازجان به عنوان الگو در نظر گرفته شده و در تمام شهرهای استان احداث گردد. متن کامل گفتگوی اتحاد خبر با شهردار برازجان را در ادامه می خوانید:



- جناب آقای محمدی با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید به عنوان اولین سئوال :  وقتی  شهرداری برازجان را تحویل گرفتید چه اشراف، تخصص یا سابقه ای داشتید و آیا تصور می کردید از پس این کار بربیایید؟ اصلا تحصیلات یا تجربه مرتبط با این کار داشتید؟
ج - بنده هم در ابتدا از شما بابات انجام این مصاحبه تشکر می کنم و  در ابتدا عرض کنم که رسانه ها، مخصوصا اتحاد جنوب را از خانواده شهرداری بیگانه نمی دانم. من روزانه اخبار را دنبال می کنم و امروز توفیقی حاصل شده تا در خدمت شما باشم. مدرک من فوق لیسانس معماری است.
از سال 82، که در آن زمان در تهران کار می کردم و نزدیک به رسمی شدن بودم. آن زمان آقای ایوب پاپری شهردار بود و با تهران ارتباط خوبی داشت و در برازجان می خواستند یک فضای سبز کار کنند که من طراحی سه بعدی آن را انجام دادم. این آغاز آشنایی من با شهرداری ب رازجان بود . جلسات بعدی که ایشان مراجعه کردند اصرار داشتند که به شهرداری برازجان بیایم. به هر ترتیب به اینجا آمدیم و شروع کردیم. ابتدا در دایره ی عمرانی شهرداری برازجان مشغول به کار شدم و الحمدلله از همان زمان شروع کردم و جابجا نشدم. از آنجا که حوزه فعالیت دایره عمران بسیار گسترده است.
سال 93-92 مدیر عمران شدم و قبل از آن به عنوان ناظر، سرناظر، طراح و در زمان شهرداری مهندس حسین آبادی به عنوان طراح نمونه انتخاب شدم، و بعد از آن به مدت یک سال و چهار ماه ، معاون فنی و بعد از آن مدتی کارشناس دایره شهرسازی بودم و از ابتدای سال 96 نیز به عنوان شهردار در خدمت مردم هستیم.

 

 - آقای شهردار  شما  چقدر با مردم و فضای خارج از شهرداری تعامل دارید و تا چه حد فضای مجازی را رصد می کنید؟
ج - از ابتدای شروع به کار و در مراسم معارفه ام گفتم که رویکرد و شعار ما مردم محوری است و با توجه به اینکه دوست دارم با مردم ارتباط مستقیم و رودررو برقرار کنیم. و در کنار آن استفاده از نظرات نخبگان شهر، فضای مجازی و کسانی که تخصصی کار می کنند را داشته باشم، لذا ما از ابتدا مبنای کار را بر محور این موضوع قرار داده ایم.
در همین راستا هر روز بعدازظهرها را به ملاقات عمومی با مردم اختصاص دادیم. عصرها به ملاقات و گفتگو با مردم گذشت و به تدریج اعتماد مردم برگشت و این کار ادامه داشت تا نیمه ی دوم سال 96. اما مردم گفتند بعدازظهرها سخت است، منتها تا الان نیز این ملاقات ها و جلسات ادامه دارد. ما هر روز مردم را می بینیم و با اصحاب رسانه و شهروندان در ارتباط هستیم و این اتفاق خوبی بود. اوایل متقاضی زیاد بود  اما الان مراجعات خیلی کمتر شده است چون مردم می دانند هر زمان بخواهند می توانند شهردار خود را ببینند.
ما برای مردم کار می کنیم و پیگیری خواسته های مردم اولین هدف و اولویت مهم ما می باشد. رضایت مردم در مدت اخیر موجب خیر و برکت در کار شهرداری گردیده است.  اخبار و مباحث و تحولات فضای مجازی را هم به روز بررسی می کنم و حتی گاهی در ماشین و در مسیر نیز این کار را انجام می دهم.

 

- اگر موافقید به سئوالات تخصصی تر بپردازیم : با توجه به حساسیت حوزه پسماند و تاثیرات خاص آن و با توجه به حضور نیروهای زبده در این سازمان چه اقداماتی در این حوزه انجام داده اید؟
ج - بحث پسماند همانطور که می دانید یک معضل چندین ساله در کل کشور می باشد. در سال 96 قرار شد یکی از شهرهای استان بوشهر به عنوان پایلوت انتخاب شود که یک طرح خوب و علمی به همراه دفن بهداشتی در آن محل صورت بگیرد. الحمدلله شهر برازجان به عنوان پایلوت انتخاب گردید و کارشناسان وزارت کشور آمدند و با جذب اعتبار و حضور اعضای شورا در سازمان پسماند شهرداری شیراز، این سازمان را به عنوان مشاور شهرداری برازجان در امر پسماند انتخاب کردیم. چون حوزه پسماند به کار علمی نیاز داشت و یک کار جدید بود. سازمان پسماند به این صورت و با کار درست و علمی می تواند درآمدزایی داشته باشد.
پس از آن با توجه به بازدیدهایی که در تهران، شیراز، مشهد و اصفهان داشتیم و با استفاده از تجربیات خودمان شروع کردیم و حدود یک ماه است که ترانشه ها را صفر کردیم و در سطح شهر پیمانکار پسماندها را جمع آوری می کند. آموزش تفکیک هر هفته در یکی از مدارس انجام می شود، بیش از 5 هزار عنوان کتاب با همین موضوع نیز در مدارس توزیع گردیده است و یک دستگاه مکانیزه تفکیک خریداری و در سایت دفن تعبیه شده است. هدف ما دفن بهداشتی زباله ها بوده و هنوز در این زمینه به ایده آل نرسیده ایم اما در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پسماند خواهیم بود.

 


- پیش بینی می کنید که این سایت کی راه اندازی شود؟
ج - پیگیر هستیم که در سال 97 فاز اول سایت پسماند اجرایی می شود. عملیات برقکشی، حصارکشی و اقدامات دیگر انجام شده و مابقی اقدامات نیز در حال پیگیری و انجام است.


- فرسودگی ماشین آلات خدمات شهری هزینه های نگهداری و سرویس دهی بالایی به شهرداری تحمیل می کند؛ شهرداری برای نوسازی ماشین آلات چه برنامه ای داشته است؟
ج - نکته ای را باید بگویم، در حال حاضر نگاه مردم به شهرداری خیلی عوض شده است و دیگر مردم از شهردار خود، کارهای روتین اجرایی نمی خواهند و خدمات و مطالبات به سمت کارهای فرهنگی و زیربنایی رفته است.
من به طور معمول در جمع مردم هستم و کمتر برنامه ای در سطح شهر برگزار می شود که حضور نداشته باشم  حتی  ده دقیقه. و واهمه ای هم از این حضور میان مردم ندارم. لذا این اتفاق افتاده که نگاه مردم به شهرداری نگاه صرف خدماتی نیست.
بعضی مواقع مردم و رسانه ها پای کار آمده و کمک می کنند و شورای شهر نیز حمایت می کند. در سال 96 بیش از 6 ماشین خدماتی از ماشین حمل زباله تا تعمیر اتوبوس ها و خریداری 6-5 ماشین نو و نوسازی اتوبوس ها انجام شد. معضل فرسودگی ماشین آلات  مربوط به  یکی دو روز نبوده و نمی توان به یکباره تمامی این اقدامات را انجام داد  اما در این مقطع اقدامات  رضایت بخش بوده است.

- برنامه آینده شهرداری برازجان  در موضوع مبلمان شهری چیست؟
ج - در شهرهایی که کار کمتری صورت گرفته است باید از کارهای کوچک و زیربنایی شروع کرد و از جزء به کل رسید. این یکی از قوانین معماری است. وقتی یک دیوار فرسوده وجود داشته باشد و یا نورپردازی، تندیس، فضای سبز و ... وجود نداشته باشد ما نمی توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. مردم اقدامات شهرداری در دو سال اخیر را پذیرفته اند و این موضوع ما را دلگرم می کند که به سمت کارهای بزرگ تر  برویم.

- با توجه به عدم تکمیل جاده سلامت شهر برازجان چه برنامه هایی برای این فضا دارید؟
ج - پیست دوچرخه سواری واقع در جاده سلامت در هفته دولت به بهره برداری می رسد که  اتفاق خوبی است. جالب اینکه استاندار محترم در آیین افتتاح جاده سلامت برازجان از این طرح استقبال نموده و به تمام شهرداری های استان نامه زد که جاده سلامت برازجان بایست به عنوان یک الگو در نظر گرفته شده و این جاده در تمام شهرهای استان احداث گردد.
طرح ساماندهی اطراف جاده سلامت آماده شده است و چند مجتمع رفاهی خوب که به مزایده گذاشته خواهد شد. برنامه ای برای دکه و یا مسائل دیگر نداریم، البته فشارهای زیادی وجود داشته است اما استقامت کرده ایم و هدف اصلی ما تعریف یک ناحیه تفریحی مناسب در این مکان است.


- در راستای توسعه گردشگری و در حوزه مبلمان و زیباسازی شهر برازجان ضعیف عمل شده است؟ چرا؟

ج - مبلمان شهری و ورودی های شهر در حوزه شهرداری می باشد و اگر در شهر ما یک هتل بسیار زیبا هم ساخته شود اما ورودی شهر نامناسب باشد جذب گردشگر صورت نمی گیرد. ما در حوزه زیباسازی بازسازی پارک پیام -روبروی اداره پست- را در دست داریم. همچنین در جهت احیاء بافت کاروانسرای مشیرالملک و اصلاح ورودی های شهر که طی یک الی دو ماه آینده استارت می خورد.
مسیرهای ورودی و خروجی شهر، ادامه ی خیابان شریعتی تا انتهای بازار و انجام تملک و تخریب در آن محدوده، که این به یکی از ورودی های اصلی شهر تبدیل خواهد شد که نقش پدافند غیرعامل را ایفا می کند و نزدیکترین دسترسی به شهر را ایجاد می کند.
در سال 96 یک اتفاق خوب رخ داده که تعداد 10 پلاک تملک شده است و فاز اول احداث این ورودی به زودی اجرایی خواهد شد. پیشنهاد این کار از چند سال پیش ارائه شده و توانستیم مصوبه را در کارگروه سال 96 گرفته و تعریض و تغییر کاربری و احداث آن را انجام بدهیم.
در خصوص بازگشایی گذر دلگشا نیز در سال 96 از کمیسیون ماده 5 مصوبه گرفته شد.
فاز اول گذر امام، جهت تبدیل آن به پیاده راه و سنگفرش آن نیز در خرداد ماه آغاز خواهد گردید که خود سبب می شود بار ترافیکی از این مسیر برداشته شود. برای این پروژه از استان خودمان مشاور گرفته ایم.
برای بازار شمالی –یا بازار پلیتی- نیز کفسازی و همچنین ساماندهی روزبازار را در برنامه داریم.
در شورای شهر و در بودجه امسال پیشنهاد مسقف کردن بازار مطرح شده است که نیاز به برنامه ریزی بیشتر و تدوین یک طرح قوی دارد.

- چه طرح های  دیگری در دست اجرا دارید؟
ج: پروژه ای تحت عنوان تونل نوری که قرار است در برازجان انجام شود. این طرح در حافظیه شیراز انجام  شده است. من به آنجا رفتم و با سازنده این تونل صحبت کردم، و در حال انعقاد قرارداد هستیم که کار بسیارخوبی است و در شب جلوه بسیار زیبایی دارد. هزینه آنچنانی هم ندارد و شاید اگر بخواهیم سه عدد از این تونل ها را در برازجان بسازیم حدود 100 میلیون تومان هزینه برمی دارد اما بازتاب بسیار خوبی خواهد داشت. کارهای این پروژه انجام و جانمایی نیز صورت گرفته شده است. 
پارک آزادی و یا حاشیه میدان شهید گنجی عملا در دستور شهرداری و شورای شهر قرار داده شده و در بودجه نیز تعریف شده است که قرار است  زنده سازی و احیا  گردد.
ورودی از سمت بوشهر را در سال جاری پیمانکار مشخص شده و تا چند روز آینده آغاز به کار خواهد کرد.
پروژه حاشیه خیابان شهید مجاهد را در حال کار هستیم که این یک جاده سلامت برای شمال شهر می باشد و برنامه داریم آن را تا اواسط سال و نهایتا تا پایان سال 97 به اتمام برسانیم.
خیابان بهارستان یا خیابان درختی فرهنگیان را داریم که نورپردازی و نصب آبنما و پیاده روسازی می شود. الان فقط تاسیسات مکانیکی و برق باقی مانده و طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
یک پیست دوچرخه سواری و اسکیت برای تکمیل جاده سلامت در نظر گرفته شده است.  بحث آبنمای صخره ای و تکمیل قسمت شمالی جاده را نیز در دستور داریم.

- درآمد و بودجه سال 96 شهرداری به چه صورت بوده آیا از آن رضایت دارید؟
ج: بودجه سال 96 عملا در اواخر سال 95 بسته شده بود یعنی قبل از انتخاب من به عنوان شهردار. وقتی بودجه مصوب می شود شهردار وقت موظف است با توجه به بودجه درآمد کسب نماید و سپس آن بودجه را هزینه نماید، در واقع بودجه ی داخلی جزیی از درآمدهای خود شهرداری است.
سال 96 سال خوبی بود و دولت هم از محل اعتبارات ارزش افزوده و هم دهیاری ها و شهرداری ها کمک خوبی به ما کرد که جا دارد از استاندار سابق و استاندار فعلی و همچنین دکتر ستوده هم در سمت قبلی –شهری و روستایی- و هم در قسمت عمرانی تشکر ویژه داشته باشم.
سال 96 جزو معدود سال هایی بود که توانستیم با وجود مشکلات فراوان، بودجه را به طور تقریبی محقق نماییم، یعنی درآمد را کسب کرده و سپس هزینه نماییم. البته به صیکی دو پروژه بود که نتوانیم انجام دهیم  که دلیل آن هم وجود معارض بوده است.
در کل ، شهرداری برازجان در سال 96 توانست موفق عمل کند و در عمل فراتر از بودجه کار کردیم، به عنوان نمونه در بعضی پروژه ها مثل جاده سلامت از متمم استفاده کرده و فراتر از بودجه تخصیص داده کار انجام گرفت.

- اگر بخواهد نقد یا ایرادی از عملکرد خودتان داشته باشید  دست روی چه نکته ای می گذارید؟
ج: اینکه از تعریف و تمجیدها و اعلام رضایت شهروندان سرسری گذشته ام که این موضوع برای من گران تمام میشد، زیرا وقتی شهروندی بابت ادای حق خودش و انجام وظیفه ما ابراز لطف می کند این بار ما را بسیار سنگین تر می کند و باعث می شود خودم بیشتر به فکر فرو بروم که چه کار بیشتری می توانم انجام بدهم.
برخی عیب من را در این می دانند که راجع به حق و حقوق شهرداری کوتاه نمی آیم، در این 2 سال اخیر هیچ یادداشت یا سفارشی مبنی بر کم کردن عوارض و یا انجام کاری خلاف مقررات و خارج از چارچوب برای نزدیکان و دوستانم نفرستاده ام. در چارچوب قانون هر کاری بتوانم انجام می دهم، اما اجحاف نمی کنم.

- چرا تعداد کارمندان خانم در شهرداری کمتر از آقایان است و آیا اگر این موضوع در حیطه اختیارات شما بود سهم استخدام خانمها را بیش از این در نظر می گرفتید؟
ج: بله، اگر دست من بود بی شک این کار را انجام می دادم، در حال حاضر کمتر از 20 خانم در مجموعه شهرداری مشغول به کار هستند و چون شهرداری نهادی  فرهنگی و مردمی است و انواع و اقسام اقشار و سلیقه ها به آنجا مراجعه می کنند اگر نسبت پرسنل زن بیشتر بود در پیشرفت کار موثر بود  . در شهرداری برازجان نیروهای خوب و متخصصی داریم و حتی بعضی از زنان کارمند  ما به استانهای دیگر رفته و به عنوان معاون و مدیر فعالیت می کنند.

- با توجه به فشارها و مشکلات مالی اگر به گذشته برگردید از قبول مسئولیت شهرداری برازجان پشیمان نیستید؟
ج: خیر؛ هر چند واقعا مشکل است اما می ارزد. وقتی می بینم یک کارمند، شهروند، کارگر و یا کودکی می آید و با لبخند اظهار لطف کرده و می گوید این مشکل رفع شد، باعث می شود که خستگی چندین و چند ماهه ام رفع شود و برای ادامه مسیر خود انرژی می گیریم.

- شما به عنوان یک شهروند معتقدید شهردار بومی برای برازجان مناسب است یا شهردار غیربومی؟
ج: هر کدام یک محاسن و معایبی دارد و نمی توان پاسخ مشخصی داد.

- به عنوان شهردار از مردم چه توقعی دارید؟
ج : چون شهرداری یک نهاد خدماتی است بیشتر مردم از آن انتظار دارند. اما انتظار ما از مردم عزیز بحث حفاظت از اموال عمومی، رعایت موارد بهداشتی در حوزه پسماند، رعایت قانون در جهت حفظ اموال مجموعه شهرداری و متعلقات آن، پرداخت عوارض مربوط به شهرداری، و تعامل با همکاران و مجموعه شهرداری که خادمان خود مردم هستند که این تعامل می تواند در بحث نخاله های ساختمانی، حفظ اموال عمومی، پرداخت به موقع عوارض به شهرداری و ارتباط مستمر با مجموعه شهرداری باشد.

- برای برطرف کردن تکدی گری که امروز تبدیل به یک معضل بزرگ شده است، برنامه ای هم دارید؟
ج : نمی توانیم بگوییم صرفا یک نهاد خاص در این حوزه مسئول است چون این یک همکاری بین بخش های مختلف است، و بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، امور اتباع بیگانه، مجموعه فرمانداری و... بایست در این خصوص طی یک همکاری چندجانبه این امر را ساماندهی کرده که تاثیر آن موقت نباشد. همچنین باید اعلام کنم که در کمیته ساماندهی متکدیان تصمیمات خوبی در این خصوص اخذ گردیده است.


- همانطور که می دانید برخی از کوچه های سطح شهر برازجان دارای عقب نشینی بوده و عبور و مرور برای سواره و پیاده را مشکل کرده اند. برای مثال فرعی های حد فاصل خیابان شورا و خیابان برق که در صورت اصلاح این کوچه ها بخشی از ترافیک خیابان شهید چمران و خیابان شریعتی تعدیل خواهد شد. برنامه شهرداری در این خصوص چیست؟
ج : در بحث تخریب و تملک املاک یک تبصره در بودجه به اسم شناور داریم که برای برخی از ساخت و سازهای جدید عقب نشینی در نظر گرفته می شود ولی ما در بودجه سالانه چند گذر را در برنامه قرار می دهیم و در کنار اینها در بودجه سال جاری چند خیابان را برای این امر به شورای شهر پیشنهاد داده ایم تا کدام به تصویب برسد.
مورد دیگر در ارتباط با این بحث تسهیل گری بافت فرسوده شهر است که یکی از محلات را در این راستا به شرکت تسهیل گری داده و این شرکت با مردم صحبت کرده و آنها را به عقب نشینی و تعریض متقاعد می سازد. شهرداری در حال برنامه ریزی و مقدمه چینی برای انجام این کار است.
یکی از سیاست های کاری شهرداری محلات کمتر برخوردار بوده است که در امور فرهنگی، مذهبی، زمین های چمن مصنوعی، آسفالت معابر، ساخت پارک ها، و مجتمع فرهنگی در این محلات کار کرده ایم.
امروز زمین چمن مصنوعی در تمام محلات کمتر برخوردار وجود دارد که در سال 97 نیز برنامه های خوبی برای این محلات داریم و این روند با شدت، سرعت و همت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.



- در خصوص سوالات شورا و گمانه استیضاح شهردار که این روزها مطرح گردیده نظرتان را می فرمائید؟
ج: شوراهای محترم شهر و روستا براساس اختیارات قانونی خود حق سوال از شهردار را دارند و شهردار نیز باید پاسخگو باشد اما در این مسیر قانون یک روند را تعیین نموده و طبق قانون در بحث سوال پرسیدن از شهردار توسط شورا و پاسخگویی شهردار باید عین این پروسه قانونی طی شود تا وقت شورا و شهردار صرف انجام امور محوله و خدمت به مردم شود. پس اگر این سوال و جواب در قالب این پروسه انجام شود اقدام خوب و مثبتی است.

 

– بالاخره تکلیف  دستگاه حضور و غیاب پرسنل چه شد ؟
ج: در خصوص نصب دستگاه حضور و غیاب برای شهرداری، در سالهای گذشته با یک شرکت صحبت شده، چون دستگاه انگشت زن باید به اتوماسیون اداری وصل باشد و به شکل اتوماتیک غیبت و کسر از حقوق را لحاظ نماید. مبلغ صد میلیون تومان نیز به این شرکت پرداخت شده است، آما آن شرکت ورشکست شده و اگر با شرکت دیگری قرارداد می بستیم نیز منجر به ضرر و زیان شهرداری میشد. الان دستگاه ها خریداری شده است و به زودی راه اندازی می شود.


- درباره پرونده های حقوقی که شهرداری محکوم می شود کمی توضیح می دهید ؟ 
ج: برخی از پرونده ها از سالهای گذشته وجود داشته و ما در برخی از رای ها اعاده دادرسی کرده و زمان گرفتیم که الحمدلله این موضوع حل شد. در بحث قضایی راضی هستم و خودم موضوعات را شخصا پیگیری می کردم. الحمدلله در سال 97-96 هیچ پرونده مفتوحی نداریم. طلبکاران کم و بیش راضی شده اند، ما خیلی طلبکار داشتیم که همه آنها را آورده و با آنها مذاکره کردیم. برخی از این مطالبات قسط بندی شده و اکنون در حال پرداخت می باشد.

 - چند  واژه می گویم  اولین جمله ای  که به ذهنتان می رسد  را بیان کنید لطفا
برازجان: شهر دوست داشتنی
کارمندان شهرداری: بی ادعا
شورای شهر: منتخب مردم
مرحوم غضنفرالسلطنه و مجاهد برازجانی: اسطوره های مقاومت مردم دشتستان
ماه مبارک رمضان: ماه نیایش و بخشش
اتحاد جنوب: رسانه همراه و همگام با مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر
معماری: واژه  مهجور در شهرسازی
قرمز یا آبی: تیم ملی متمایل به قرمز

- و صحبت پایانی ...
ج: از مجموعه دوستانم در اتحاد جنوب و اتحاد خبر تشکر می کنم؛ و همچنین لازم می دانم از پرسنل زحمتکش شهرداری که در سخت ترین شرایط  به انجام امور شهری و وظایف محوله مشغول هستند تشکر نمایم. از اعضای محترم شورای شهر به سبب همراهی، مجموعه فرمانداری و استانداری به سبب حمایت ها و همچنین مردم و شهروندان عزیزی که در کنار ما هستند نیز تشکر ویژه دارم.
من تا آخرین لحظه ای که در اینجا و در این سمت هستم برای مردم کار می کنم و به این خدمت و خادم بودن افتخار می کنم و هیچ دلبستگی به میز و پست ندارم. همواره از حق و حقوق مردم و شهرداری دفاع خواهم کرد و امیدوارم که در این مدت توانسته باشم خدمتی شایسته مردم برازجان ارائه کرده باشم.











کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/03/12 - 17:27
1
0
تنها نظرات چند نفر از فعالان اجتماعی با نقطه نظرات مشترک و گروهی و همسو نمیتواند معرف چیزی باشد و واقعیتی بی طرفانه را بیان کند. نظرات مردم عادی هم که طبق معمول چایشان در نظر خواهی ها و نظر سنجی ها خالیست
مبنای قضاوت مردم عادی غیر متخصص، نه فنی و کارشناسانه، بلکه مشاهدات حسی و واقعیت های عینی زندگی روز مره شان است
اگر ذز رهگذر این هیاهوها، رنجی از رنج های آنان کاسته شود و راحتی به آنها برسد یا دردی از آنها درمان شود چاره شود و گرهی از مشکلات عمومی إنان گشود شود و گشایشی ذر کارها بوجود آید، تا عیر از آن، البته قضاوت های آنان متفاوت خواهد بود آنها ماحصل و برایند کارها را میبینند و حس میکنند، نه تیپ و مدارک تحصیلی و سخنوری و فن بیان را
جناب شهردار محترم درود
ای کاش در گفتگوی شما گریزی هم به محلات تازه ساخت محدوده کارخانه آرد می زدید. مستحضرید آن محدوده مدتیست جزو محدوده شهر شده و ساخت و ساز در آن ملزم به گرفتن مجوزات لازم از شهرداری و پرداخت عوارض می باشد اما وضعیت آب، برق، روشنایی و معابر آن هیچ تجانس و شباهتی با دیگر محله های برازجان ندارد. شهروندان خود مجبورند هزینه نصب تیر برق و لوله گذاری آب در معابر را پرداخت نمایند. کوچه ها تاریکند و نیاز به تسطیح دارند تا آمد و شد شهروندان تسهیل شود. لطفا لطفا و لطفا به آن محدوده هم نظر مساعد داشته باشید چراکه جمعیت قابل توجهی آنجا ساکنند و از مجموعه شهرداری انتظار دارند خدماتش را آنجا هم ارائه دهد.

با سپاس از شهردار و مجموعه شهرداری
هر چه قبلی ها رشته بودند حضرات پنبه کردند
انبوهی از درختان خیابان بهارستان که قبلی ها به خواست مردم کاشته بودند از بیخ ریشه کن شدند تا بیش تر از نیم کیلومتر زمین درندشت آفتابگیر بی چتر و حفاظ که آنها را لخت و لوت نموده و سایه درختان را از سرشان کم کرده اند ، چمنکاری و در این شرایط قحطی و بحران بی آبی ، آبیاری شوند. کسی نیست بپرسد: بهتر نبود بجای قطع این موجودات زنده سایه گستر و کاشت چمن های باد آورده ، از خشک شدن فضای به اصطلاح سبز روبرو خیابان جلوگیری میشد؟ عکاس باشی های یکجانشین هم فقط بلدند از کت و شلوار و روی ماه شاخ شمشاد های توی سالن های سرپوشیده هی عکس های گل منگلی بندازند و سراغ دور و برشان را ندارند
1397/03/11 - 15:57
0
1
شورای شهر ومسئولین حمایتهای خود را از شهردار بیشتر کنند تا شاید عقب ماندگیهای گسترده عمرانی این شهر جبران شود.
1397/03/11 - 14:58
0
2
با سلام و خسته نباشید خدمت شهردار عزیز
امیدوارم روزی شاهد سنگ فرش خیابان بیمارستان باشیم
همچنین طراحی نام لاتین برازجان با نور پردازی ویژه در ورودی های شهر
تجهیز جاده سلامت به فن های بزرگ برای فصول تابستان چیزی شبیه مکه و کربلا بدلیل شدت گرما
تجهیز جاده سلامت به سه زمین والیبال با کف پوش یا ساحلی
تجهیز جاده سلامت به آب آشامیدنی
تونل نور شیراز هم زیبایی داره ولی نه در حد تونل نور ژاپن ... تونل نور ژاپن تقسیم نور کرده با جلوه بهتر و طول بیشتر
فکر میکنم 100 میلیون صرف ساخت یه تونل شیک و مدرن بشه بهتر از سه تونل درجه 2 و 3 باشه
تقاضایی که دارم از ایجاد فضای سبز با محوریت کاشت چمن تو این بحران آب و نابود شدن آب زیر زمینی خودداری کنید
با تشکر از شهردار محترم و پرتلاش
1397/03/11 - 08:33
0
0
احتمالا اقدامات و کارهای شهردار راضی کننده نبوده ک خانم ..... و اقای ...... میخوان ایشون رو استیضاح کنن. بهتره با این دو بزرگوار هم مصاحبه شود.
1397/03/11 - 07:33
0
2
بازهم محله اکبرآباد بی نصیب از لطف شهردار و همچنان غرق در محرومیت
1397/03/11 - 07:32
1
0
چون از جاده سلامت شبها استفاده میشه نباید درختکاری بشه
1397/03/10 - 17:31
0
1
سپاس از زحمات جناب مهندس محمدی شهردار پرتلاش و دلسوز .لطفا اطراف جاده سلامت را درختکاری کنید تا جلوه بهتری داشته باشد.
1397/03/10 - 16:27
0
2
درود و خدا قوت
1397/03/10 - 15:57
0
2
سلام و ادب ؛ ضمن تشكر فراوان از شهردار عزيز ، لازم ميدانم بابت ارائه خدمات در شان مردم با ايشان دست مريزاد گفت .💐
1397/03/10 - 15:37
1
2
ضمن تشکر وقدر دانی از شهر دار مجترم برازجان : بعضی از میدانها و پارکها فاقد سرویس بهداشتی می باشند و یادرب آنها قفل و یا اینکه از نظر بهداشتی تمیز نیستند خواهشمندیم در این زمینه اقدام شود
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 7 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 11 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...