کد خبر: 97296 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1397 - 10:56
۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در استان تولید می‌شود

اتحاد خبر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از فعالیت ۱۲ مرکز تکثیر بچه میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در این مراکز ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو برای ذخیره سازی در اراضی پرورشی تولید شود. مرتضی بحرانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه همه واحدهای مرغداری در استان بوشهر تحت پوشش نظارتی اداره کل دامپزشکی قرار دارند...

اتحاد خبر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از فعالیت ۱۲ مرکز تکثیر بچه میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در این مراکز ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو برای ذخیره سازی در اراضی پرورشی تولید شود.
بوشهر| 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به گزارش تسنیم، مرتضی بحرانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه  همه واحدهای مرغداری در استان بوشهر تحت پوشش نظارتی اداره کل دامپزشکی قرار دارند اظهار داشت: واحدهای مرغداری تحت نظارت اداره دامپزشکی قرار دارند و این نظارت از زمان جوجه‌ریزی تا فروش و بارگیری به کشتارگاه‌های صنعتی شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 2.6 میلیون  رأس دام استان بوشهر واکسینه شدند تصریح کرد: 2 میلیون راس دام  تحت پوشش واکسیناسیون استراتژیک و 600 هزار دام دیگر تحت برنامه واکسیناسیون غیراستراتژیک قرار دارند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه 54 هزار قطعه طیور صنعتی و 45 هزار قطعه طیور بومی روستایی واکسینه شده‌اند افزود: بیماری نیوکاسل یک بیماری واگیردار در بین دام‌ها است که سبب ایجاد تلفات در بین مرغ‌ها می‌شود.

 

بحرانی با بیان اینکه مرغ از تولید تا سفره مردم تحت کنترل شبکه دامپزشکی قرار دارد خاطر نشان کرد: 30 درصد از کنترل و پیشگیری از بیمار در فرآوردهای پروتئینی در اختیار دامپزشکی است و مابقی خارج از این حوزه قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 250 پرونده قضایی در زمینه در فرآوردهای پروتئینی تشکیل می‌شود تاکید کرد: کنترل بهداشتی و فرآورده‌ای پروتئینی جزء وظایف اصلی  دامپزشکی است در حالی‌که در خیلی وقت‌ها آگاهی عمومی وجود ندارد.

 

‌مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از معدوم شدن مرغ به سبب  شیوع بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت:شیوع بیماری نیوکاسل در یکی از مرغداری‌های استان بوشهر مشاهده شد که با ورود به موضوع، تعداد 17 هزار قطعه مرغ آن معدوم‌ شد و امروز هیچ‌ مورد بیماری نیوکاسل در استان وجود ندارد.

بحرانی با اعلام این که بیش از 70 درصد جمعیت دامی در شهرستان دشتی بروسلوز شدند، افزود: به تمام شهرداری‌های استان کتباً اعلام‌شده که اجازه فروش مرغ زنده در بازارهای هفته ندهند و هیچ فردی حق فروش مرغ زنده در بازارهای هفته ندارد.

 

وی با اشاره به آماده‌سازی مزارع پرورش میگو گفت: آماده‌سازی مزارع پرورش میگو در استان بوشهر در حال انجام است و اکنون در سایت پرورش میگوی مند شمالی و جنوبی دشتی نظارت انجام‌شده و 15 میلیون قطعه بچه میگو در این سایت‌های پرورشی ذخیره سازی شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از تولید 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر خبر داد  بیان کرد: 12 مرکز  تکثیر بچه میگو در استان بوشهر فعال است و پیش‌بینی می‌شود یک میلیارد و 500 میلیون قطعه بچه میگو تولید شود./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97296