کد خبر: 97281 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1397 - 09:41
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:
جلوگیری از فروش مرغ زنده در استان بوشهر/ بیماری نیوکاسل کنترل شد

اتحاد خبر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر لزوم جلوگیری از فروش مرغ زنده، گفت: اکنون هیچ‌ موردی از بیماری نیوکاسل در استان بوشهر وجود ندارد.

اتحاد خبر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر لزوم جلوگیری از فروش مرغ زنده، گفت: اکنون هیچ‌ موردی از بیماری نیوکاسل در استان بوشهر وجود ندارد.

مرتضی بحرانی

به گزارش مهر، مرتضی بحرانی صبح یکشنبه در نشست خبری در شهرستان دشتی اظهار داشت: جلوگیری از فروش مرغ زنده به عنوان یک اولویت در دستور کار است و انتظار داریم که همه نهادهای ذیربط در این زمینه همکاری داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی حق فروش مرغ زنده در بازارهای هفته را ندارد، تصریح کرد: به شهرداری‌های استان بوشهر نیز اعلام شده است که در بازارهای هفته اجازه فروش مرغ زنده را ندهند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از اجرای از واکسیناسیون ۲.۶ میلیون رأس دام در استان بوشهر طی سال گذشته خبر داد و افزود: ۹۱۹ هزار واکسیناسیون استراتژیک و ۶۸۲ هزار واکسیناسیون غیراستراتژیک انجام شده است.

 

وی از واکسینه شدن ۵۴ هزار قطعه طیور صنعتی و ۴۵ هزار قطعه طیور بومی روستایی خبر داد و بیان کرد: امسال شاهد شیوع بیماری نیوکاسل در یکی از مرغداری‌های استان بودیم که  معدوم‌سازی انجام شد و امروز هیچ‌ مورد بیماری نیوکاسل در استان وجود ندارد.

 

بحرانی با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز لارو میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در آستانه فصل پرورش میگو آماده‌سازی مزارع، مسائل قرنطینه، حمل لاروها و آموزش به پرورش‌دهندگان در حال انجام است.

 

وی با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم، تصریح کرد: مردم کمترین مطالبه‌گری را از جامعه دامپزشکی دارند و باید آگاه‌سازی بیشتر شود تا مطالبات نیز افزایش یابد و شاهد کنترل و پیشگیری بهتری نیز در این حوزه باشیم./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97281