کد خبر: 97269 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1397 - 09:04
گفتگوي اتحاد خبر با هنرمند محبوب دشتستاني؛
آرزويم شادي زندگي مردم است/خوانندگي كار آساني نيست

اتحاد خبر-محمد شفیعی: خوانندگي كار آساني نيست،شايد بيشتر از آن شعر سهراب كه مي گويد "سر سوزن ذوقي دارم و خرده هوشي" آن هم براي مردي از خطه ي هميشه محروم جنوب كه پا به اين عرصه مي گذارد.اما گويي مردم اين خطه آمده اند تا ثابت كنند درياي استعداد شان به وسعت خليج هميشگي فارس گسترده است.به گزارش اتحاد خبر؛ پسر آب پخشي ما با همين...

اتحاد خبر: خوانندگي كار آساني نيست، شايد بيشتر از آن شعر سهراب كه مي گويد " سر سوزن ذوقي دارم و خرده هوشي " آن هم براي مردي از خطه ي هميشه محروم جنوب كه پا به اين عرصه مي گذارد. اما گويي مردم اين خطه آمده اند تا ثابت كنند درياي استعداد شان به وسعت خليج هميشگي فارس گسترده است . به گزارش اتحاد خبر؛ پسر آب پخشي ما با همين ادعا و اعتماد به نفس هنر حنجره اش را به نمايش مي گذارد و با اولين نفسي كه مي گيرد خبر از يك غوغا مي دهد . حال او اينجاست ، پسر خوش صداي آب پخشي رو به روي ما نشسته و با همان چهره ي مصمم مي خواهد به چالش مصاحبه اي قدم بگذارد كه قرار نيست به سختي خوانندگي باشد.




سلام خدمت شما ،  لطفا خودتان را بيشتر معرفي كنيد.
- با سلام خدمت مردم دوست داشتني دشتستان خصوصا اهالي خون گرم شهر آب پخش - بنده سيد مجتبي شاهروبندي ، متولد ١٣٦١- شهر آب پخش هستم.
 
شروع كار موسيقي (خوانندگي )شما به چه زماني بر مي گردد؟
تقريبا سال ٨٦ بود كه به صورت انفرادي و در محافل شروع به كار خوانندگي كردم و در سال ٨٨ وارد گروه هاي هنري شدم و كار خود را به صورت جدي شروع كردم.

چه طور شد كه وارد اين حرفه شديد ، وبا توجه به اينكه پدرتان يكي از شروه خوانان معروف اين خطه بوده آيا تاثيري در روي آوردن شما به اين حرفه بوده؟
شما وقتي از پدرم (سيد نورالدين شاهروبندي) صحبت مي كنيد قطعا به اين موضوع پي مي بريد كه ايشان از چهره هاي بنام و مشهور "شروه " در استان بوشهر هستند و قطعه هايي كه قبلا اجرا مي كردند زبان زد عام و خاص هست و اينجانب نيز به واسطه ي علاقه ي زياد به موسيقي محلي( لري و بيدگوني) و استعداد ذاتي كه در اين امر خصوصا صداي خودم داشته ام ابتدا به صورت زمزمه و سپس به صورت اجراهاي رسمي، اين مورد آشكار شد.

سبك خودتان در خوانندگي را بيشتر معرفي كنيد و آيا آثار خاصي هم داريد؟
سبك من به صورت محلي( لري و بيدگوني) هست و آثار خاص بنده در قالب  ده عدد كليپ تصويري با كيفيت تا الان و بيش از ٢٠٠ قطعه ي صوتي با صداي بنده وجود دارد.

در مورد گروه موسيقي اتان و نحوه ي شكل گيري آن توضيحاتي ارايه دهيد .
گروه موسيقي ما ، گروه موسيقي "چشمه ي او خشو" هست كه برگرفته از آهنگ هايي است كه در روستاهاي اطراف شهرستان ديلم نظير (بيدو و كناركو) اجرا مي كردم كه اين اسم در اين قالب براي گروه هنري بنده انتخاب شد.



آيا تا به حال تصميمي مبني بر كار حرفه اي گرفته ايد ؟
كار حرفه اي آن چناني خير به دليل مسايل مالي كه وجود دارد و صرفا هزينه هاي آن ولي اخيرا شخصي به نام "ابراهيم مؤذني" از شهرستان جم كه خود از اهالي هنر هستند و دستي در اين كار دارند دو كليپ با كيفيت از كارهاي من روانه ي بازار و دنياي مجازي كرده
اند.
با توجه به اينكه محبوبيت خاصي در بين مردم داريد آيا تا به حال به فكر اجراي برنامه زنده ( كنسرت) بوده ايد ؟
اجراي زنده اي كه همراه با گرفتن مجوز از سوي مراجع ذي صلاح باشد خير ولي بارها از اينجانب و گروه هنري ما در مراسم ها و جشن هاي مختلف به مناسبت هاي مختلفي دعوت به عمل آمده كه با انگيزه و علاقه ي تمام به اجراي آن پرداخته ام و اين را افتخاري براي خود مي دانم.

الگوي شما در خوانندگي (اين سبك موسيقي) چه كسي بوده است؟
الگوي من پدرم بوده است(سيد نورالدين شاهروبندي) .

چرا بيشتر به اجراي آهنگ هاي "لري و بيدگوني " مي پردازيد و كمتر به سمت آهنگ هاي پاپ رفته ايد؟
دليل آن فقط به خاطر علاقه ي ذاتي اي بوده كه به اين سبك موسيقي داشته ام ، چون سبكي جذاب و دلنشين و در عين حال مردمي پسند هست و اخيرا هم حدود يك سالي هست كه دارم "سبك مشهدي" را كار مي كنم كه اتفاقا اجراهاي موفقي در اين زمينه داشته ام كه طرفداران خاص خود را هم دارد.
بهترين دوست شما در زمينه ي موسيقي چه كسي مي باشد؟
بهترين دوست من در همه ي زمينه ها "خدا " است.
البته فراموش نكنم كه همسر بنده از حاميان هميشگي من در زمينه ي موسيقي بوده و هست و تلاش ها و زحمات فراواني براي من در اين زمينه انجام داده كه كمال تشكر و سپاس را از او دارم.


آيا كسي را در شهر آب پخش ، ديار خودتان مي شناسيد كه چنين استعدادي در اين سبك خوانندگي شما داشته باشد ؟
من خيلي خوشحال مي شوم و استقبال مي كنم از اين موضوع كه واقعا اشخاصي در اين سبك پيدا شوند و كار بنده را اجرا و ادامه دهند و حتي الامكان به عنوان رقيب وارد اين عرصه شود ولي متاسفانه تا حالا فقط از بنده و كارهاي من در مراسم ها و جشن ها ، تقليد كرده اند كه زياد هم جالب به نظر نمي آيد.

چقدر خانواده خصوصا پدر تان در شكل گيري شخصيت شما در زمينه ي موسيقي و خوانندگي موثر بوده است؟
هر كسي از اعضاي خانواده من به نوعي در پيشرفت بنده سهيم بوده ولي پدرم و خصوصا همسرم كه عرض كردم از حاميان هميشگي من بوده اند.

قله ي آرزوهاي مجتبي شاهروبندي كجاست؟
قله ي آرزوهاي من ، فقط شادي دل مردم هست.


نظر شما در مورد يكي از شروه خوانان معروف استان يعني آقاي" كرامت قنبري" چيست؟
آقاي كرامت قنبري به دليل تجربه ي زياد و تون صداي عالي اي كه دارند در اين زمينه موسيقي خصوصا "بيدگوني" كه به نوعي حرفه اي اين كار محسوب مي شوند ، يك پديده ي خاص هستند كه به نظر من در زمينه ي جذب مخاطب عام نتوانسته آن موفقيتي كه من داشته ام را كسب كند.





اگر در ايران دوست داشته باشيد با يك خواننده ي مشهور (در سبك خودتان) اجرا داشته باشيد ، آن خواننده چه كسي مي باشد؟دليل آن را هم بگوئيد.
دوست دارم با آقاي "سيد داود حسيني" كه اهل شهرستان نورآباد استان فارس هستند اجراي مشترك داشته باشم .
دليل آن هم اين است كه خيلي از آهنگ ها و سبك هاي خود را از ايشان گرفته و تقليد مي كنم.

آيا تا حالا به فكر اين بوده ايد كه آثار خودتان را جمع آوري و در قالب لوح فشرده به بازار عرضه كنيد ؟
متاسفانه به دليل شرايط بد مالي و عدم حمايت مسئولين مربوطه در اين بخش و همچنين عدم تمايل خود و گروه هنري ما تا حالا تجربه ي چنين كاري را نداشته ام .

گروه موسيقي شما تا چه اندازه در موفقيتتان موثر بوده است؟
همه ي آن ها و كساني كه در گروه موسيقي محلي ما فعاليت مي كنند به نوعي تلاش و زحمت خودشان را مي كشند و در موفقيت ما بي تاثير نبوده.


آيا تا حالا پيش آمده كه به واسطه ي صدا و آواز خوش در مراسم هاي مذهبي ، به اجراي نوحه خواني بپردازيد؟
متاسفانه تا حالا اين فرصت براي من پيش نيامده تا بتوانم از اين اجر معنوي برخوردار شوم ولي چند سال قبل كه با مدت كوتاهي همراه بود در مراسم هاي شب هاي ماه محرم جهت نوحه خواني به اجرا مي پرداختم.

آيا از شما در رسانه هاي تصويري دعوت به عمل آمده ؟
بله - صدا و سيماي مركز بوشهر تا حالا دو باز از من در برنامه ي زنده دعوت به عمل آورده كه به دلايل خاصي نتوانسته ام حضور پيدا كنم ولي اميدوارم در آينده نزديك بتوانم در برنامه هاي زنده ي صدا و سيما شركت كنم و جوابگوي دعوت آن ها باشم.

بارها شاهد اين بوده ايم كه گروه موسيقي خود خصوصا موزيسين اصلي گروه  خود را تعويض كرده ايد آيا دليل خاصي براي اين كارتان داشته ايد؟
دليل قابل ذكري نيست ولي به خاطر اينكه به شخصه مي خواستم خودم "رهبري گروه" را برعهده بگيرم و به نوعي كنترل و هماهنگي هاي لازم را خودم انجام دهم ، چنين اقداماتي را انجام داده ام كه اين را حق خود مي دانم و به قول معروف كار درست را انجام مي دهم.


آيا در زمينه موسيقي كارهاي خيرخواهانه انجام داده ايد؟
از طرف گروه هنري ما ، كارهاي خيرخواهانه ي زيادي صورت گرفته و در مراسم ها و جشن هايي كه ميزبان از شرايط مالي مناسبي برخوردار نبوده كمك هاي زيادي انجام داده ايم و يا به اجراي رايگان برنامه ها پرداخته ايم.


شما تا حدودي معرف موسيقي محلي(شروه و بيدگوني) در منطقه ي دشتستان يا حتي استان بوشهر هستيد چه سخني با جوانان همشهري خود داريد؟
فقط آرزوي خوشي و دلي شاد براي همه و موفقيت روز افزون در همه ي زمينه ها يي كه فعاليت مي كنند.



كلماتي را مطرح مي كنم و نظرتان را در مورد آن بگوئيد.

سيد نورالدين شاهروبندي: پدري دلسوز

پولاد قهرمانان(پولادو) : استاد

سجاد رزمجو: حرفه اي

كرامت قنبري: فني و عالي

شروه و بيدگوني : خون من

كاووس خرم دل: وفادار


محله ي بالايي: زندگي

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97269