کد خبر: 97264 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1397 - 07:42
رئیس جهاد کشاورزی تنگستان:
کاشت چغندر قند در تنگستان توسعه می‌یابد

اتحاد خبر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: با حمایت مناسب و ارائه بسته‌های تشویقی، کاشت چغندر در تنگستان توسعه می‌یابد.

اتحاد خبر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: با حمایت مناسب و ارائه بسته‌های تشویقی، کاشت چغندر در تنگستان توسعه می‌یابد.

کشاورزی چغندر

به گزارش مهر، اردشیر علایی عصر شنبه در آئین برداشت چغندر قند در شهرستان تنگستان اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار مهمی در عرصه کشاورزی شهرستان تنگستان وجود دارد و تلاش داریم از این ظرفیت بهترین استفاده را ببریم.

 

وی با اشاره به چغندر قند در روستای سمل از بخش مرکزی تنگستان خاطرنشان کرد: همه مراحل کاشت و داشت این طرح زیر نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان انجام شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان افزود: در زمان کاشت این محصول و همچنین اکنون که دوره برداشت است، از کارشناسان مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌های استان دعوت شده تا از نزدیک در این مزرعه حضور پیدا کنند.

 

علایی با بیان اینکه در این مزرعه حدود ۲۰۰ تن چغندر قند برداشت شده است، گفت: در راستای تشویق کشاورزان برای کشت این محصول، آمادگی خود را برای همکاری با کشاورزان پیشرو در راستای کاشت چغندر اعلام کرده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کم و کمک‌های بلاعوض برای خرید دستگاه‌های کاشت و برداشت چغندر قند، از کشاورزان حمایت خواهیم کرد.

 

اجرای طرح امکان‌سنجی کشت چغندر

بخشدار مرکزی تنگستان نیز اظهار داشت: طرح امکان سنجی کشت چغندر قند در روستای سمل در بهش مرکزی شهرستان انجام شده است.

یونس غلامی زاده ادامه داد: اجرای این طرح به عنوان یک طرح تحقیقاتی ترویجی بوده که با توجه به شرایط آب و هوایی استان و نیاز کمتر محصولات به آبیاری در نیمه دوم سال، کشت پاییزه آن در سال قبل صورت گرفت./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97264