کد خبر: 97176 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1397 - 13:14
وزیر نیرو در بازدید از سد دالکی:
340 میلیارد تومان اعتبار اولیه سد دالکی /اصلاح شیوه های مصرف آب برای حفظ منابع آبی /تشکیل کمیته های مبارزه با کم آبی در استان ها+ تصاویر

اتحاد خبر: وزیر نیرو در بازدید از سد دالکی گفت: خدمت در عرصه آب توفیق بزرگی است که همت بزرگی می طلبد، زیرا این موضوع به آینده و بقا کشور بستگی دارد.  به گزارش اتحاد خبر، رضا اردکانیان ادامه داد: از نمایندگان استان بوشهر که مجدانه پیگیر مسائل و موضوعات ملی، و رفع مشکلات استان و شهرستان های حوزه انتخابی خود هستند تشکر می کنم...

اتحاد خبر-زهره عرب: وزیر نیرو در بازدید از سد دالکی گفت: خدمت در عرصه آب توفیق بزرگی است که همت بزرگی می طلبد، زیرا این موضوع به آینده و بقا کشور بستگی دارد.

به گزارش اتحاد خبر، رضا اردکانیان ادامه داد: از نمایندگان استان بوشهر که مجدانه پیگیر مسائل و موضوعات ملی، و رفع مشکلات استان و شهرستان های حوزه انتخابی خود هستند تشکر می کنم.

وزیر نیرو: باید شیوه های مصرف خود را اصلاح نماییم تا منابع آبی حفظ شود

وی در بازدید از سد مخزنی و نیروگاه شهر دالکی با اشاره به اهمیت اصلاح شیوه های مصرف آب عنوان کرد: ما تمام پروژه های سدسازی، شیرین سازی آبها و باروری ابرها و غیره... را هم که انجام دهیم اما اگر این آب ها در مشک های سوراخ ریخته شود نسل های آینده آبی در سبو نخواهند داشت، فلذا ما باید شیوه های مصرف خود را اصلاح نماییم تا منابع آبی حفظ شود.

وزیر نیرو با اشاره به گام های اساسی برای نجات کشورمان افزود: من استمرار این برنامه ها را دنبال خواهم کرد. در این راستا کمیته های مبارزه با کم آبی با مدیریت استاندار در هر استان تشکیل شده است.

اردکانیان افزود: همه مدیران نیز بایست در اصلاح شیوه های آبیاری همکاری لازم را با کشاورزان داشته باشند. 

وی با اشاره به تاخیر در روند اجرای پروژه سد دالکی گفت: اعتبار اولیه سد دالکی 340 میلیارد تومان بوده است. که امیدواریم درآینده بخشی از تاخیرها در روند پروژه جبران شود. چون این سد ارزشمند در حفظ نخیلات منطقه بسیار موثر است.

سعادت: سد دالکی علی رغم تمام کمبودهایی که به لحاظ نقدینگی وجود داشت، متوقف نشده است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاشهای وزیر سابق نیرو اظهار داشت: مدت طولانی است که عملیات اجرایی سد دالکی آغاز شده اما متاسفانه پیشرفت موردانتظار را نداشته است.

اکنون و با همت قرارگاه خاتم الانبیا این سد روند پیشرفت خوبی را طی می کند.

تمام عملیات اجرایی این سد با همت و تلاش و مساعدت فرماندار محترم دشتستان انجام شده است.

وی با تشکر از قرارگاه خاتم گفت: این قرارگاه علی رغم تمام کمبودهایی که به لحاظ نقدینگی داشتند کار را متوقف نکردند.

محمدباقر سعادت خاطرنشان کرد: حداقل 6 هزار باغدار ما و در واقع 30 هزار نفر به شکل مستقیم از ساخت این سد مخزنی انتفاع می برند که در بعد نیز از صنایع تبدیلی آن بهره خواهند برد.

وی تاکید کرد: اگر در روند اجرای این پروژه مشکلی به وجود بیاید حدود 2 میلیون اصله نخل نابود می شود، همچنین زندگی این 30 هزار نفر تباه خواهد شد. لذا امیدواریم که به لحاظ بودجه ای به این پروژه توجه ویژه ای بشود.

اگر بر اساس جدول زمانبندی پروژه به نتیجه برسیم تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت.

رجایی: امیدواریم از لحاظ مالی حمایت های لازم صورت بگیرد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: در زمان کمتر از یک سال در قرارگاه تجهیزات کامل تعبیه و اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد 2 تونل داریم،  حداکثر تا آخر خرداد ماه یکی از تونل ها حفاری و در اواخر مرداد و یا شهریور ماه نیز تونل دیگر حفاری خواهد شد.

رجایی تجهیز کارگاه و حضور نیروها تصریح کرد: با توجه به تعهد ما به مردم استان و تاخیری که به لحاظ زمانبندی و همزمانی سد نرگسی و سد دالکی به وجود آمده، لذا ما باید این تاخیر را جبران نماییم، پیمانکار نیز این توانایی را دارد اما باید از لحاظ مالی حمایت های لازم صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: این سد خاکی با هسته آسفالتی بوده و هیچ مشکل فنی در روند ساخت آن وجود ندارد، ان شالله مشکلات مالی این طرح نیز مرتفع خواهد گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به اینکه نخلستان های دالکی بازدهی پایینی دارند، اظهار داشت: مسئولان استانی و نمایندگان در زمان اجرای این طرح انصافا کمک و همکاری نمودند. من با افتخار اعلام می کنم که هفته گذشته در رابطه با این پروژه مورد بازخواست استاندار قرار گرفتم.

شاپور رجایی در بازدید وزیر نیرو از کارگاه سد مخزنی دالکی گفت: در این کارگاه 170 هکتار به صورت پایلوت انجام شده است، و کل شبکه توزیع به شکل اتوماسیون می باشد./ص
















































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97176