کد خبر: 97052 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1397 - 17:08
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد:
بهره برداری از اولین موزه ی سنگ های تاریخی در دژ برازجان/فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی در نوروز 97+تصاویر

اتحاد خبر : مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر در نشست امروز صبح با اصحاب رسانه عنوان کرد: موزه سنگ های تاریخی دژ برازجان به عنوان اولین موزه ی سنگ تاریخی در استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، ناصر امیرزاده در این نشست از اعتبار چهار میلیارد و 700 میلیون تومانی در حوزه‌ی موزه‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد...

اتحاد خبر – ثریا شیری: مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر در نشست امروز صبح با اصحاب رسانه عنوان کرد: موزه سنگ های تاریخی دژ برازجان به عنوان اولین موزه ی سنگ تاریخی در استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.



 به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، ناصر امیرزاده در این نشست از اعتبار چهار میلیارد و 700 میلیون تومانی در حوزه‌ی موزه‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که پروژه ها در دهه ی فجر به بهره برداری برسد. 

امیرزاده با بیان اینکه 12 موزه ی منطقه ای در سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: یکی از آن ها در استان بوشهر است مثل موزه ی منطقه ای خلیج فارس در سبزاباد که تا دهه ی فجر به بهره برداری می رسد.

وی از بهره برداری موزه ی سنگ های تاریخی دژ برازجان تا پایان سال خبر داد و گفت: شهرستان دشتستان در محوطه های تاریخی به ویژه در دوره ی هخامنشی و ساسانی دارای ظرفیت های خیلی خوبی است و این موزه اولین موزه ی سنگ تاریخی در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: در صورت تزریق اعتبارات، موزه ی عکس و فیلم در عمارت رشیدی نیز در هفته ی دولت به بهره برداری می رسد درحالی که تاکنون بیش از 70 درصد کار پیش رفته است.

ناصر امیرزاده خاطرنشان کرد: بهره برداری از موزه ی تجارت دریایی در تجارت خانه ی ایرانی و موزه ی روستایی در روستای درودگاه شهرستان دشتستان به عنوان اولین موزه ی روستایی استان نیز در دهه ی فجر انجام می شود.

بهره برداری از 8 پروژه ی بزرگ تا پایان امسال

امیرزاده با اشاره به اینکه تا پایان امسال 8 پروژه ی بزرگ به بهره برداری می رسد، عنوان این پروژه ها را اینگونه اعلام کرد: عمارت مبارکی، مدرسه ی گلستان، عمارت علوی به عنوان موزه ی چاپ و نشر بوشهر، قلعه ی زائر خضرخان اهرمی که یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان تنگستان و به ویژه شهر اهرم است، قلعه ی محمد خان دشتی از پروژه های بزرگ شهرستان دشتی و یک فاز از قلعه ی ملک منصورخان شبانکاره در هفته ی دولت به بهره برداری می رسند.



وی قلعه ی نصوری در شهر تاریخی سیراف از شهرستان کنگان را به عنوان یک پروژه ی مهم و ارزشمند برشمرد و افزود: این پروژه پیشرفت فیزیکی بسیار بالایی دارد و اگر نقدینگی به ما برسد در دهه ی فجر بهره برداری خواهد شد.

امیرزاده با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی از دوره ی هخامنشی در شهرستان دشتستان است، گفت: برق رسانی به محوطه ی تاریخی کاخ بردک سیاه تمام شده است و از برق برخوردار است و کاخ چرخاب برازجان نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و سرپوشیده خواهد شد.

ناصر امیرزاده با تاکید بر اینکه 9 اثر ملموس و 9 اثر ناملموس در شورای ثبت ملی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: چندین اثر منقول مثل کشتی رافائل و کشتی پرسپولیس، دو قالیچه ی دست بافت و ناقوس کلیسای روستای گریگوری و 15 دست نوشته دوره های مختلف ثبت آثار ملی هستند.

وی همچنین افزود: 15 محوطه ی تاریخی در شهرستان دشتستان داریم که در تلاشیم بتوانیم آن ها را نیز ثبت ملی کنیم.



مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان ساخت: همچنین 10 اثر ملموس نیز برای ثبت در شورای ثبت استان تشکیل پرونده شده است.

ناصر امیرزاده ضمن بیان اینکه کاوش های باستان شناسی محوطه های هخامنشی در سال آینده در شهرستان دشتستان ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: کاوش های باستان شناسی سیراف هم در سال آینده شروع خواهد شد و برای مستندنگاری و ثبت جهانی سیراف اعتبار گذاشته ایم و در اسرع وقت شروع می شود.
 
واگذاری بناهای بافت تاریخی بوشهر به بخش خصوصی یکی از اولویت های اصلی ماست

امیرزاده افزود: تلاش می کنیم همه ی بناها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از ان ها استفاده ی اقتصادی بشود زیرا ما معتقدیم هر چه بناهای تاریخی بیشتر به بخش خصوصی واگذار شود هم اشتغال زایی بیشتر می شود و هم مردم به حفظ آن ها کمک می کنند و هم هزینه های دولت کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی از 21 دفتر به 34 دفتر گفت: سال گذشته 6 دفتر و امسال 4 دفتر مجوز گرفتند.

 جذب 105 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی



مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر از جذب 105 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی توانستیم سخن گفت و افزود: استان بوشهر جزو استان هایی است که در سطح بسیار بالایی قرار دارد و جزو استان اول تا سوم است.

ناصر امیرزاده با تاکید بر اینکه در زمینه ی اقامتی 2300 تخت در سراسر استان قرار دارد، ادامه داد: تا پایان امسال 1000 تخت اضافه میشود یعنی 43 درصد افزایش دارد که این 1000 تخت در یک هتل پنج ستاره در شهرستان کنگان است که 360 اتاق دارد و جزو بزرگترین هتل ها در جنوب کشور است و در ساحل هم هست این هتل، هتل بسیار بزرگی است و میزان اشتغال بسیار بالایی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مجوزهای ساخت هتل پنج ستاره ی شهر بوشهر واقع در میدان امام علی صادر شده و عملیات اجرایی آن شده است، افزود: یک هتل سه ستاره در خیابان امام رضا شهر بوشهر و یک هتل دو ستاره روبروی اسکله ی جلالی در هفته ی دولت به بهره برداری می رسند و هتل چهار ستاره با 110 اتاق به عنوان یکی از هتل های بزرگ و تنها هتل چهار ستاره ی استان در حال ساخت است.

امیرزاده با ابراز رضایت از وضعیت خوب هتل های سنتی در بافت قدیم اظهار داشت: دو هتل سنتی در بافت تقریبا تمام است و در صورت تزریق تسهیلات در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

وی ادامه داد: تا پایان سال 6 هتل به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر از به آب انداختن اولین کشتی تفریحی استان در هفته دولت خبر داد و افزود: این کشتی تفریحی یک کشتی سه طبقه و با ظرفیت 150 نفر است که یک شرکت آن را در داخل استان ساخته است.

ناصر امیرزاده در پاسخ به خبرنگار اتحاد خبر در خصوص وضعیت عمارت ملک گفت: عده ای در این عمارت ساکن بودند و اگر میخواستیم ورود کنیم و ان ها را بیرون کنیم نمی توانستیم چنین برخوردی صورت بدهیم ولی از دو سه سال قبل تاکنون باتوجه به برنامه ریزی هایی که کرده ایم و با صحبت هایی که با فرماندار و استاندار صورت گرفته است قرار شد ساختمان اصلی را مرمت کنیم و امیدواریم امسال با اعتباراتی که در کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان مصوب میشود بتوانیم مرمت عمارت ملک را شروع کنیم.



امیرزاده در پاسخ به اینکه چرا تنها هتل گردشگری شهرستان دشتستان در خارج از شهر واقع شده است و نظارتی به مسائل بهداشتی آن نمی شود، اظهار داشت: مجوز ساخت این هتل گردشگری از قبل صادر شده بود و سرمایه گذار درخواست داده بود که در ان مکان هتل تاسیس کند در صورتی که اگر این هتل در داخل شهر بود با استقبال بیشتری مواجه می شد. در بحث نظارت بهداشتی هم تذکرات لازم را می دهیم.
 
فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی در نوروز 97
 
به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر از فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی در ایام نوروز امسال خبر داد و افزود: رشد فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است.
 
 ناصر امیرزاده با اشاره به بازدید 490 هزار نفر از گردش های دریایی در ایام نوروز، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

امیرزاده رشد فروش صنایع دستی را نیز دو برابر عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز امسال یک میلیارد در بخش صنایع دستی فروش داشته ایم و همچنین تعداد غرفه ها از 150 در سال گذشته به 400 غرفه در نوروز امسال رسیده است.

وی همچنین از رشد نوروزگاه ها در سطح استان ابراز رضایت کرد و گفت: امسال 18 نوروزگاه در استان برگزار کردیم که در این نوروزگاه ها آیین و رسم و رسومات بومی مردم نمایش داده می شد.

امیرزاده همچنین رشد بازدید از موزه ها را هم نزدیک به 43 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در ایام نوروز امسال 6 هزار نفر از موزه ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر از تلاش دولت برای تعطیلات دو هفته ای مدارس در زمستان خبر داد و گفت: تعطیلات فصل زمستان کمک زیادی به بخش گردشگری خصوصا به استان بوشهر که یک استان ساحلی است می کند.

وی همچنین افزود: درخواست دادیم یک روز به تعطیلات هفتگی اضافه شود در حال پیگیری هستیم و نامه نگاری ها انجام شده است که دولت ان شاءالله کمک کند.














لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97052