کد خبر: 96833 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1397 - 08:34
تصویر روز اتحاد خبر(413)/ تنگ بنیون، بهشتِ جنوب ایران

اتحادخبر: منطقه خاييز در جنوب شرقي شهرستان تنگستان در استان بوشهر قرار دارد. اين منطقه از شمال به رودخانه باهوش و ارتفاعات قلعه دختر،از جنوب به ارتفاعات بيرمی، از شرق به كوه سرخ و از غرب به اهرم محصور می شود.

اتحادخبر- قاسم پاکدل: منطقه خاييز در جنوب شرقي شهرستان تنگستان در استان بوشهر قرار دارد. اين منطقه از شمال به رودخانه باهوش و ارتفاعات قلعه دختر،از جنوب به ارتفاعات بيرمی، از شرق به كوه سرخ و از غرب به اهرم محصور می شود. کوه های خاییز از مجموعه رشته كوههاي زاگرس است و بلندترین کوه منطقه بیرمی نام دارد که ارتفاع آن ۱۹۵۰ متر می باشد. به این کوه بلندبام استان بوشهر نیز گفته اند. وجود اين کوه و همینطور وجود چشمه های آب شيرين كوه بيرمی باعث وجود آب و هوایی معتدل در اين منطقه شده است.
تنگ بنیون زیباترین نقطه خاييز می باشد، این تنگ در جنوب روستایی به همین نام واقع شده است.

تنگه بسیار سرسبز و پوشیده از درختان پده، انار، بنه، بادام وحشی (باسوره)، مركبات، نخل، كنار، انجير، درختچه هایی همچون گز ، خرزهره ، شير بادام.


عکاس: علی کشاورز


بوته هایی همچون هلپه، گون، گل گندم و علف هايی مثل گاوزبان، دم روباه است که هر چه به انتهای آن نزدیک می شوید بر تراکم درختان افزوده می شود، تا جایی که در برخی از مناطق برای عبور از میان درختان باید نشست. در میان تنگه رودی جاری است که آب آن را چشمه های واقع در انتهای تنگ تامین می کنند. نیزارهای زیبایی اطراف رود را پوشانیده است.
چشمه ها در کنار یکدیگر واقع شده اند و دو حوضچه به عمق حدوداً یک متر را تشکیل داده اند.
دسترسی به این تنگ از طریق جاده ارتباطی شهر اهرم به روستای بنیون میسر است.

 

تصاویر خود را برای نشر در قسمت تصویر روز اتحاد خبر به شماره ۰۹۳۶۶۳۲۰۱۱۴ ارسال نمایید تا با نام شما در این پایگاه خبری نشر داده شود. مثل همیشه با نظرات سازنده خود ما را یاری کنید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/96833