امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1397 - 08:22
بخشدار ارم در نشست مطبوعاتی:

اتحاد خبر: بخشدار ارم در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: در هفته دولت سال 96 عملیات کلنگ زنی ساختمان جدید بخشداری ارم به مساحت هزار و 50 متر مربع و در دو طبقه، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان آغاز گردید، و امیدواریم که به زودی شاهد احداث و بهره برداری از آن باشیم.به گزارش اتحاد خبر، محمدمهدی مشایخی با اشاره...

اتحاد خبر-زهره عرب: بخشدار ارم در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: در هفته دولت سال 96 عملیات کلنگ زنی ساختمان جدید بخشداری ارم به مساحت هزار و 50 متر مربع و در دو طبقه، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان آغاز گردید، و امیدواریم که به زودی شاهد احداث و بهره برداری از آن باشیم.
 
به گزارش اتحاد خبر، محمدمهدی مشایخی با اشاره به مدت زمان 19 ماهه خدمت خود عنوان کرد: من از 13 مهر ماه 95 با افتخار در خدمت مردم خونگرم بخش ارم هستم و آنچه که در ابتدا دیده میشد عدم تلاش دولت های نهم و دهم در امر توسعه بود که آثار این توسعه نیافتگی را در بخش های مختلف شاهد بودیم.

برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات بخش ارم
وی اضافه کرد: از روزهای ابتدایی خدمت با همکاری شوراها، دهیاران و معتمدین محلی بخش و طی یک نشست هم اندیشی -با حضور بیش از 60 نفر از معتمدین- مشکلات و کمبودهای موجود را احصاء و پس از اولویت بندی اقدام به برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع این مشکلات نمودیم.

مشایخی با اشاره به بحث آب شرب بخش ارم به عنوان اولویت اصلی گفت: ما به واسطه بروز خشکسالی های پی در پی که در کشور و به ویژه در استان بوشهر داشتیم، سعی کردیم این حوزه را در اولویت برنامه هایمان قرار دهیم و اقدامات خوبی نیز انجام گردید.

مهم ترین اولویت بخش ارم تامین آب شرب از منابع داخلی بوده است
وی ضمن بیان اینکه مهم ترین اولویت بخش ارم تامین آب شرب از منابع داخلی بوده است، اظهار داشت: در مهر ماه سال 95 پروژه سد بزرگ تنگ ارم را -که متاسفانه راکد مانده بود- با همراهی مسئولین استان و با اعتبار 22 میلیاردی فعال کردیم و در زمستان همان سال -اواخر بهمن ماه- نیز عملیات آبگیری و همچنین عملیات درزگیری و تعمیرات جزئی آن انجام گردید.

بخشدار ارم خاطرنشان کرد: امروز این سد با ظرفیت 4.2 میلیون متر مکعب به خوبی پاسخگوی نیاز آب شرب شهر تنگ ارم و روستاهای حد فاصل شهر تنگ ارم تا دهرود سفلی -یعنی 5 روستای ما خواهد بود.

وی اذعان داشت: یکی از کارهای ضروری در ادامه احداث سد، اجرای خط انتقال آب سد بوده که به طول 26 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در حال انجام است. امیدواریم این خط انتقال تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد و همچنین اعتبار لازم برای تصفیه خانه تخصیص داده شود.


برخورداری 11 روستای بخش ارم از آب شرب
محمدمهدی مشایخی با بیان اینکه مجموعا 20 روستا در بخش ارم وجود دارد، اظهار داشت: در ابتدای تصدی بنده به عنوان بخشدار ارم، فقط تعداد 9 روستای این بخش از آب شرب سالم برخوردار بودند، لذا در راستای تامین آب شرب، در دو روستای "رونی" و "شکرک" که دارای چشمه بودند با اعتبار 180 میلیون تومان، محصور کردن چشمه ها و احداث مخزن، پمپاژ و لوله کشی به طول 2 هزار و 100 متر در روستای رونی را انجام دادیم. در روستای شکرک نیز در هفته دولت 96 این اتفاق رخ داد و در حال حاضر تعداد 11 روستا در این بخش از آب شرب برخوردار هستند.

بخشدار ارم افزود: مطالعات احداث مخزن آب و اجرای شبکه داخلی در روستای بیدو نیز با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: عملیات احیاء چاه های خشک شده در دو روستای بزرگ دهرود علیا و دهرود سفلی که در تامین آب شرب به شدت دچار مشکل بودند صورت گرفته و امروز در روستای دهرود علیا آبرسانی با استفاده از چاه انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. هر چند ما این روستا را در خط انتقال آب سد تنگ ارم نیز -به عنوان قابلیت اطمینان بیشتر- پوشش داده ایم.

اقدام به حفر چاه و اصلاح شبکه داخلی در روستاهای بخش ارم
مشایخی با اشاره به سایر اقدامات خاطرنشان کرد: ما در روستاهای رودفاریاب و تلخاب نیز مشکل آب داشتیم که نیاز به حفر چاه بوده و چشمه این روستا در حال خشک شدن بود، بنابراین ما عملیات و آزمایشات ژئوفیزیک دو چاه را در این روستاها انجام دادیم که پس از اتمام این مطالعات عملیات حفر چاه ها آغاز خواهد گردید.

وی ادامه داد: در روستای خیرک علی رغم اینکه مردم از چشمه استفاده نموده و دارای شبکه داخلی نیز می باشد اما برای قابلیت اطمینان بیشتر با اعتبار 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی حفر چاه و اصلاح شبکه داخلی را انجام خواهیم داد.

بخشدار ارم تصریح کرد: در روستای پشت پر و رونی، به واسطه زندگی عشایری و پراکنده آن با اعتبار یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی به جهت ساماندهی و اصلاح شبکه جهت آبرسانی بهتر اقداماتی صورت دادیم. همچنین برای قابلیت اطمینان بیشتر در روستای چهوک نیز مطالعات ژئوفیزیک به منظور حفر چاه انجام شده که پس از آن حفر چاه آبرسانی به این روستا و چندین روستای دیگر صورت خواهد گرفت.


اجرای آبیاری نوین در هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع منطقه
وی با اشاره به اینکه یکی از منابع اصلی تامین معیشت مردم در بخش ارم، حوزه کشاورزی است، گفت: به واسطه خشکسالی هایی که در این سالها داشتیم مردم با مشکلات جدی در این حوزه مواجه بودند، بنابراین در زمان کمتر از 20 روز از انتصاب بنده به عنوان بخشدار ارم به استاندار سابق درخواست داده و جلسه شورای حفاظت از آب استان را با نگاه ویژه به دشت دهرود-تنگ ارم با حضور استاندار محترم و سایر مسئولین مربوطه و همچنین برای اولین بار با حضور کشاورزان منطقه داشتیم که این جلسه خروجی هایی از جمله اجرای آبیاری نوین در مزارع دهرود علیا داشت، لذا بالغ بر هزار و ۴۰۰ هکتار آبیاری نوین در مزارع منطقه انجام شد.

مشایخی عنوان کرد: با پیشنهاد و همراهی کشاورزان، طرح پهنه بندی الگوی کشت به ویژه در بحث کشت خارج از فصل گوجه فرنگی نیز انجام گرفت که در سال جاری این کار با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.

هیچگونه حفر چاه غیرمجازی در بخش ارم نداریم
وی با بیان این موضوع که یکی از اقدامات ماندگار در بخش ارم بحث ساماندهی چاه های غیر مجاز بوده است، اضافه کرد: این موضوع سبب از بین رفتن منابع آب زیرزمینی میشد که ما الان به گواه شرکت آب منطقه ای هیچگونه حفر چاه غیرمجازی در بخش ارم نداریم. در مدت زمان حضور من در بخشداری ارم از حفر چاه غیرمجاز جلوگیری نموده و با همکاری آب منطقه ای در حال ساماندهی چاه های حفر شده در گذشته هستیم.

بخشدار ارم در خصوص برخورد با حفر و فعالیت چاه های غیرمجاز گفت: از مهر ماه 96 تا پایان سال گذشته تعداد 3 حلقه چاه غیرمجاز را پر کرده و چند دستور فضایی دیگر نیز در این باره اخذ شده است که امیدواریم با همکاری آب منطقه ای ترتیب اثر داده شود.

کلنگ زنی اولین واحد تولیدی مرغ مادر با ظرفیت اشتغال 17 نفر
محمدمهدی مشایخی ابراز داشت: از پتانسیل های دیگر بخش ارم پرورش دام و طیور است. ما در دهه فجر سال گذشته عملیات کلنگ زنی اولین واحد تولیدی مرغ مادر -با سرمایه گذاری بخش خصوصی- را در بخش ارم داشتیم و تلاش وافری برای ایجاد بسترهای لازم جهت راه اندازی و توسعه این واحد تولیدی انجام گرفت.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی که دارای ظرفیت اشتغال 17 نفر به طور مستقیم می باشد تا دهه فجر سال 97 به بهره برداری خواهد رسید. همچنین اقدامات خوبی در ارتباط با اعطای تسهیلات در حوزه دامپروری و زنبورداری به زنبورداران و دامداران بخش ارم صورت گرفته است و لازم به ذکر است که اکنون ارم قطب تولید عسل در استان بوشهر است، و در این زمینه عسل بسیار باکیفیت در بخش ارم تولید می شود.

بخشدار ارم تصریح کرد: از جمله مشکلات ما در سال 95 بحث قیمت پایین گوجه فرنگی خارج از فصل بود که با پیگیری هایی از طریق نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و اقدامات ایشان توانستیم با خرید حمایتی از کشاورزان و همچنین اقدامات دیگری که از طریق تعاونی روستایی و دیگر دستگاه ها انجام شد بخشی از خسارت های مردم را جبران نماییم و رضایت نسبی در این حوزه ایجاد شد.

مشایخی یادآور شد: ما در انتهای سال 95 و ابتدای سال 96 تقریبا همه بحران ها را در بخش ارم تجربه کردیم، از سیل، زلزله، طوفان، و سرمای شدید تا برف و بوران که آسیب های زیادی به مردم و منطقه وارد نمود، به ویژه خسارت هایی که به کشاورزان وارد گردید، و توانستیم با اقداماتی چون بیمه و... بخشی از این ضرر و زیان ها را جبران نماییم.


کلنگ زنی و احداث خانه بهداشت در 4 روستا
وی با اشاره به اهمیت بالای حوزه بهداشت و درمان گفت: در سال 95 احداث خانه بهداشت در 4 روستا را در اولویت قرار دادیم. کلنگ زنی انجام شده و این پروژه در 3 روستا بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در هفته دولت سال 97 بتوانیم این سه خانه بهداشت را به بهره برداری برسانیم.

نماینده عالی دولت در بخش ارم عنوان کرد: در روستای باغتاج که در منطقه گیسکان قرار دارد و بسیار صعب العبور می باشد نیز عملیات احداث خانه بهداشت با پیشرفت ۶۰ درصدی، همراه است و امیدواریم با تسریع در کار به زودی شاهد احداث این خانه بهداشت باشیم.

محمدمهدی مشایخی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه درمان به ویژه در بخش ارم داشتیم، اقدام به برپایی یک بیمارستان صحرایی -به مدت 3 روز- در بخش ارم نمودیم که در آن پزشکان متخصص و فوق تخصص به ویزیت رایگان مردم پرداختند و حتی عمل های ضروری را به شکل رایگان انجام دادند که این اقدام رضایت بالای مردم را به دنبال داشت.

آغاز عملیات احداث سایت دفع پسماند در روستای رودفاریاب
بخشدار ارم اضافه کرد: ما در راستای دفع اصولی و علمی پسماند، در روستای رودفاریاب عملیات احداث سایت دفع پسماند را آغاز کردیم که اکنون در مراحل پایانی می باشد و ماشین ویژه حمل زباله برای روستای رودفاریاب و روستاهای اطراف -که حدود 7 روستا را تحت پوشش قرار می دهد- تهیه و کارهای نهایی آن انجام شده است که طی روزهای آینده وارد بخش ارم خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات این حوزه را برطرف خواهد کرد.

وی ابراز داشت: یکی از مطالبات جدی مردم راه اندازی مرکز جامع سلامت شهر تنگ ارم و کلینیک دندانپزشکی یا مرکز جامع دهان و دندان این شهر بود که ساختمان آن احداث شده و حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به واسطه برخی اختلافات که میان شهرداری تنگ ارم و شبکه بهداشت وجود داشت کار متوقف شده بود. فلذا جلسات متعددی را با دو طرف ماجرا برگزار کرده و توانستیم به یک توافق فی مابین برسیم و یک تخفیف عوارض از شهرداری دریافت کرده و با پرداخت آن توسط شبکه بهداشت و درمان هم اکنون پروانه کار صادر شده و امیدواریم به زودی دیوارکشی و بهره برداری از این مراکز آغاز شده و مردم بتوانند از خدمات این دو مرکز استفاده نمایند.

بهسازی پانسیون های موجود و احداث پانسیون های جدید
مشایخی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در بخش ارم داشتیم این بود که پزشکانی که به این بخش می آمدند به واسطه مشکلات موجود در تامین پانسیون آنها، معترض بودند و به مرکز شهرستان بازمی گشتند. به همین علت بهسازی پانسیون های موجود و احداث پانسیون های جدید در دستور کار قرار گرفت و ما عملیات بهسازی 3 پانسیون را انجام دادیم، همچنین یک پانسیون جدید احداث گردید و دانشگاه علوم پزشکی قول احداث دو پانسیون دیگر را نیز داده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت اینکه آمبولانس مرکز جامع سلامت تنگ ارم را مجهز به ICU نمودیم و این امکان فراهم گردید تا بیماران قلبی ما با آمبولانس های مجهزتری به مرکز شهرستان انتقال داده بشوند، ضمن اینکه توانستیم یکی از بهترین و مجهزترین آمبولانس های موجود در کشور را در مرکز اورژانس ارم فراهم نماییم که این موضوع موجب رضایت و خوشحالی مردم بوده است. 

احداث مرکز جامع سلامت فاریاب
وی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر دکتر رییسی، رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی و معاون فعلی وزیر بهداشت که به تصویب وزارتخانه نیز رسیده است احداث مرکز جامع سلامت فاریاب است که امیدواریم به زودی کلنگ زنی انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

بخشدار ارم ادامه داد: از اولویت های بخش ارم موضوع راه بوده که همیشه جز دغدغه های اصلی مردم است، جاده های بخش ارم اعم از درون بخشی و بیرون بخشی که همواره محل وقوع اتفاقات ناگوار زیادی بوده است. ما با پیگیری های زیاد و با هدف اتصال روستاهای بخش ارم به مرکز شهرستان توانستیم اعتبار 18 میلیارد تومان برای پروژه تعریض محور تنگ ارم به دهرود در نظر گرفته که این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته و امیدواریم تخصیص اعتبار لازم صورت بگیرد و در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم. گفتنی است تا امروز تعریض 6 کیلومتر از 26 کیلومتر این محور انجام شده که رضایت بالای مردم را به دنبال داشته است.

کاهش 30 کیلومتری فاصله ارم با برازجان با احداث محور مواصلاتی
محمدمهدی مشایخی با اشاره به برخی از پیگیری های انجام شده اظهار داشت: مطالعات محور مواصلاتی برازجان-تنگ ارم-گژدلی در حال انجام است که اعتبار در نظر گرفته برای مطالعات این پروژه 250 میلیون تومان بوده و الان در حال انجام است. با احداث این محور فاصله مرکز با بخش بسیار کم خواهد گردید و فاصله 80 کیلومتری ارم با برازجان تقریبا به 50 کیلومتر تبدیل می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های جدی مردم بخش ارم بحث جاده گچ است که بخش ارم را به کازرون وصل می کند. متأسفانه در اوایل سال 95 و ابتدای انتصاب من این پروژه متوقف شده بود اما با پیگیری ها و تلاش های انجام شده پروژه دوباره فعال شد و توانستیم در کمتر از 5 ماه و در دهه فجر سال 95 این پروژه را به افتتاح برسانیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی دیگر از مطالبات موردنظر مردم محور روستای خیرک به سرمشهد -استان فارس- بوده که امیدواریم عملیات اجرایی آن در سال 97 آغاز شود.

وی ابراز داشت: محور مواصلاتی شهر تنگ ارم به پل نمازگاه نیز از مطالبات مردم بوده که با پیگیری های ویژه جناب سعادت، نماینده مردم دشتستان و مهندس رستمی، مدیر کل محترم راه و شهرسازی در کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی مصوب شد که این پروژه جزو پروژه های ملی قرار بگیرد و امیدواریم با تصویب آن به زودی عملیات بهسازی این مسیر آغاز شود.

قیرپاشی و آسفالت 44 هزار و 500 مترمربع از معابر درون روستاها
بخشدار ارم خبر داد: در بحث معابر درون روستاها قیرپاشی و آسفالت 44 هزار و 500 مترمربع را در سطح روستاهای بخش با تلاش و همراهی وافر دهیاران محترم انجام دادیم و 32 هزار و 500 متر مربع نیز آماده ی آسفالت داریم که امیدوار هستیم با تخصیص قیر و آسفالت رایگان انجام بشود.

محمدمهدی مشایخی ضمن تشکر از معاون عمرانی بخشداری ارم گفت: ما در روستای پشت پر یک پل با اعتبار 150 میلیون تومان و به همت دهیاری احداث نمودیم، که این پل راه دسترسی و مسیر عبور اهالی است و در سیل 95 امتحان بسیار خوبی را پس داد.

وی اذعان داشت: در حوزه راه از روستای پرگانک به شهر تنگ ارم توانستیم با اعتبار 250 میلیون تومان ابنیه نماییم و امیدواریم در سال 97 با تخصیص اعتبار لازم عملیات قیرپاشی و آسفالت آن را نیز انجام دهیم.

احداث پست دیزل ژنراتور 3 مگاواتی برق در تنگ ارم
مشایخی با اشاره به ساماندهی وضعیت برق ارم اظهار داشت: از مشکلات جدی بخش ارم، افت ولتاژ و مشکلات برق -به واسطه فاصله 60 کیلومتری با پست فوق توزیع در کلمه- بوده که تلاش کردیم این مسئله را حل نماییم و در یک برنامه کوتاه مدت اقدام به احداث یک پست دیزل ژنراتور به منظور تامین 3 مگاوات برق در تابستان 96 با اعتبار اعلام شده 16 میلیارد تومان -از شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر- نمودیم و همزمان پیگیری و تلاش هایی برای داشتن یک پست فوق توزیع و خط انتقال آن از کلمه به تنگ ارم کرده و در هفته دولت سال 96 این پروژه را کلنگ زنی نمودیم، که اعتبار این دو یعنی پست و خط انتقال 33 میلیارد تومان است و طبق قولی که به ما داده اند طی یک ماه آینده و در خرداد ماه سال 97 به بهره برداری خواهد رسید و مردم از مزایای آن بهره مند می شوند.

نصب 11 ترانس برق در روستای باغتاج
بخشدار ارم با بیان اینکه برق رسانی به روستای باغتاج یکی از اقدامات خوب صورت گرفته بوده است، گفت: در منطقه صعب العبور گیسکان سالهای سال برق فشار متوسط وجود داشت، و با پیگیری هایی که انجام گرفت تعداد 11 ترانس برق در اسفند 96 و فروردین 97 در آن منطقه نصب کردیم و الان تعداد زیادی از مردم روستای باغتاج از آن استفاده می کنند و پیگیر برق رسانی به آبادی های اطراف آن نیز می باشیم.

بهسازی مسیر برازجان به سمت منطقه گیسکان
وی تصریح کرد: با پیگیری هایی که نماینده محترم دشتستان داشتند 2 میلیارد تومان از مسئولیت های اجتماعی نفت برای بهسازی مسیر برازجان به سمت منطقه گیسکان اخذ و کارای مطالعاتی انجام شده است که ان شالله به زودی عملیات اجرایی این پروژه هم انجام خواهد گردید.

گازرسانی به شهر تنگ ارم و 7 روستای دیگر بخش ارم
محمدمهدی مشایخی اضافه کرد: به عنوان یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در بخش ارم بحث گازرسانی به شهر تنگ ارم و 7 روستای دیگر بخش طی 14 ماه گذشته و در فاز اول این پروژه بوده است و امیدواریم بقیه روستاها نیز در فازهای بعدی که در حال انجام مطالعات آن هستیم برآورد هزینه و انجام بشود.

نماینده عالی دولت در بخش ارم با اشاره به مشکل آنتن دهی مخابرات افزود: یکی از مشکلات جدی این بخش در حوزه مخابرات است، که ما با پیگیری ها و اقداماتی که انجان دادیم، بحث راه اندازی اینترنت 4G در شهر تنگ ارم و روستاهای نزدیک به این شهر را داشته ایم که الان بر روی خطوط همراه اول این امکان فعال شده است، و با نصب دکل همراه اول شاهد آنتن دهی و اینترنت پرسرعت در روستای رونی -یکی از دورترین روستاها نسبت به مرکز بخش- و تنگ درکش بودیم که روستای تنگ درکش سابق بر این هیچگونه ارتباطی اعم از خطوط تلفن و یا اینترنت نداشته است.

وظیفه ما تامین مطالبات مردم است/ اتصال بخش ارم به شبکه فیبر نوری
بخشدار ارم ضمن بیان اینکه وظیفه ما تامین مطالبات مردم است، گفت: در سفر دکتر واعظی، وزیر وقت ارتباطات به استان بوشهر در بهمن ماه 95 و سفر معاون ایشان به شهرستان دشتستان دو موضوع را به طور جدی پیگیری کردیم که یکی بحث آنتن دهی مسیر تنگ ارم تا پل نمازگاه بود و پوشش آنتن این مسیر جزء مصوبات این سفر قرار گرفت. با پیگیری هایی که انجام گرفت، و نامه ای که به وزیر ارتباطات ارسال گردید، ایشان دستور دادند تا پایان سال 97 هم پوشش آنتن مسیر تنگ ارم تا نمازگاه و هم اتصال بخش ارم به شبکه فیبر نوری انجام بشود که در صورت انجام هم مشکل سرعت اینترنت و هم بحث آنتن دهی را در تمام روستاهای بخش ارم حل خواهیم کرد.

مشایخی با اشاره به اینکه ما حوزه مخابرات را واقعا جدی گرفته ایم و پیگیر این مسئله هستیم، افزود: به زودی نقشه مسیر فیبر نوری تنگ ارم تا روستای بوشکان طراحی خواهد شد.

جذب 5 سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه ی گردشگری
وی تاکید کرد: در اسفند 95 جلسه توسعه و اشتغال روستایی و عشایری را با حضور دکتر سالاری، استاندار وقت در بخش ارم برگزار کردیم و پیرو آن جلسه کلاس هایی را در حوزه کارآفرینی با حضور مدرسان مجرب دانشگاهی در بخش و برای دهیاران و مردم برگزار کردیم که حاصل آن اقدامات خوبی بود. ما توانستیم 5 سرمایه گذار بخش خصوصی را در حوزه ی گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های خوب بخش ارم جذب کنیم که این عزیزان در حوزه بومگردی فعالیت می کنند. اکنون یکی از این مراکز به بهره برداری رسیده و در نوروز 97 و در روستای پشت پر جذب مسافر داشته است و مابقی نیز 3 تا مجوز گرفته و دیگری در حال انجام اقداماتی برای اخذ مجوز می باشد.

محمدمهدی مشایخی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات خوب ما، فعال کردن صندوق های خرد زنان روستایی در روستاهای بخش است، که تعداد زیادی از خانم ها در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی کار می کنند و الحمدلله موفقیت های خوبی هم حاصل شده است.

اجرای طرح های آبخیزداری در انواع مختلف
بخشدار ارم در خصوص آب های روان و بروز سیل ها در بخش ارم گفت: ما شاهد اجرای طرح های آبخیزداری در انواع مختلف اعم از سازه های سنگ و سازه های ملاتی و طرح های مختلفی که توسط منابع طبیعی و آبخیزداری دنبال می شود بوده ایم و در حال حاضر نیز در روستای پشت پر در حال اجرای یک طرح آبخیزداری هستیم. در شهر تنگ ارم و اطراف آن 2 طرح که انتخاب پیمانکار انجام شده و به زودی اجرا خواهد شد. در روستای پرگانک با همکاری پایگاه سازندگی بسیج کلنگ زنی انجام شده و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد. همچنین مطالعات حوزه آبخیزداری بخش ارم به طور کامل انجام و ارائه شده است و امیدواریم با اولویت بندی انجام شده توسط منابع طبیعی و آبخیزداری و اعتباراتی که تخصیص می دهند این طرح ها را اجرایی نماییم.

این مقام مسئول ضمن تشکر از مشاور امور بانوان بخشداری، خانم راستی اظهار داشت: حوزه اجتماعی یکی از نیازهایی بود که احساس میشد و در دستور کار ما قرار گرفت. ما جلسات متعددی با سمن ها و جوانان بخش داشتیم که از نظرات ایشان استفاده کردیم. من معتقدم که مهمترین پتانسیل بخش ارم نیروی انسانی نخبه، توانمند و مستعد این بخش است.

وی افزود: با استفاده از نظرات جوانان و برنامه ریزی های انجام شده یک سری برنامه ها در حوزه اجتماعی تدوین نمودیم. در دهه فجر سال 96 جشنواره بازی های بومی محلی استان را در بخش ارم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم عزیز برگزار کردیم، همچنین برنامه های مختلفی را در حوزه نشاط اجتماعی در روستاهای مختلف بخش و شهر تنگ ارم برگزار کردیم، جشن های بسیار خوبی که با استقبال مردم روبرو گردید.

طی 2 سال اخیر تلفاتی در حوزه استفاده از سلاح در مراسمات عروسی نداشته ایم
مشایخی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم و دغدغه ما در شورای امنیتی بخش و شورای تامین شهرستان، بحث استفاده از سلاح در مراسمات عروسی بخش ارم به عنوان یک سنت بود که تبعات زیادی داشت و اکنون با برگزاری جلسات، مذاکرات و فرهنگسازی و پویش های مجازی بسیار کم شده و طی حدود 2 سال اخیر تلفاتی را در این حوزه نداشته ایم.

تدوین سند چشم انداز توسعه بخش ارم
بخشدار ارم عنوان کرد: تدوین سند چشم انداز توسعه بخش ارم را با همکاری جمعی از نخبگان و فرهیختگان این بخش انجام دادیم که اکنون این سند آماده شده و امیدواریم بتوانیم بر اساس آن پیش رفته و شاهد اتفاقات خوبی در بخش باشیم.

مشایخی اذعان داشت: بخش ارم به عنوان وسیع ترین بخش استان بوشهر مناطق صعب العبوری دارد که برای رسیدن به بعضی از مناطق نیاز به ساعت ها پیاده روی می باشد. یکی از این مناطق، منطقه بناب تنگ درکش بود که با حضور در این منطقه و بررسی مشکلات آن پیگیری جدی برای حل این مشکلات نمودیم و موفق به رفع برخی از مشکلات همچون برق رسانی به مردم این منطقه شدیم.

استقرار نمایندگی کمیته امداد در بخش ارم
وی با اشاره به استقرار نمایندگی کمیته امداد در بخش ارم گفت: ما بالغ بر هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش ارم داریم که مردم برای رسیدگی به مشکلات خود نیاز به مراجعه به مرکز شهرستان داشتند. لذا با پیگیری جدی ابتدا نمایندگی کمیته امداد را در بخش مستقر نمودیم و سپس تلاش کردیم تا به عنوان یک اداره مستقل کمیته امداد بخش ارم به فعالیت خود ادامه دهد که الحمدلله امروز مردم در بخش خودشان این خدمات را دریافت می کنند.

محمدمهدی مشایخی یادآور شد: در حوزه مبارزه با بحران ها در بخش به ویژه سیلاب و سیل که در زمان بارندگی خیلی زیاد اتفاق می افتد اقداماتی انجام دادیم. با توجه به این موضوع چندین سیل بند را در روستاهایی مثل دهرود سفلی، پرگانک و پشت پر پیش بینی کردیم، و از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده که احتمال داشت خطراتی را متوجه مردم نماید پیشگیری نمودیم.
همچنین دوره های آموزشی مدیریت بحران با حضور شوراها و دهیاران و مسئولان و همچنین کشاورزان و دامداران برگزار کردیم و در همین راستا مردم را تشویق به بیمه برای استفاده از این صنعت کردیم.

نماینده عالی دولت در بخش ارم اظهار داشت: در استفاده از ظرفیت موجود در بحث صنایع دستی، مانند قالیبافی، گلیم بافی و غیره... ضمن تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی برای فروش تولیدات از طریق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در روستای دهرود سفلی بخش ارم شروع به کار کرده و با استفاده از تولیدات زنان روستایی و صادرات محصولات صنایع دستی در حال فعالیت است، ضمن اینکه جزئی از تعهدات سرمایه گذار ما در روستای خیرک آموزش زنان مطابق با نیاز بازار و نیاز روز است که امیدواریم آن هم اتفاق بیفتد.

نگهداری و احراز مالکیت اطراف کوشک و گوردختر با نظارت سازمان میراث فرهنگی
وی با اشاره به اهمیت آثار باستانی گفت: برای نگهداری و احراز مالکیت اطراف کوشک و گوردختر اعتبارات لازم در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال 96 در نظر گرفته شد. تا آنجایی که من اطلاع دارم برای نگهداری کوشک تخصیص لازم نیز داده شده و با نظارت سازمان میراث فرهنگی این کار انجام خواهد گرفت و زمین های اطراف این دو اثر باستانی هم تملک خواهد شد و نگهداری آنها با شرایط بهتری صورت خواهد گرفت.

بخشدار ارم ضمن ارائه آماری از این بخش گفت: ما شهر تنگ ارم را به عنوان مرکز بخش و تعداد 20 روستا در سطح بخش ارم داریم. جمعیت روستایی ما بالغ بر 10 هزار نفر، جمعیت شهری بالغ بر 5 هزار نفر و بیش از 2 هزار و 500 نفر نیز جمعیت عشایری ما می باشد.

وی تاکید کرد: 70 درصد از عشایر شهرستان دشتستان در بخش ارم ساکن هستند و در تولید گوشت قرمز نیز پیشرو می باشند. تاکنون خدماتی چون آبرسانی سیار، نصب مخزن ها، احداث آب انبارها و تامین علوفه یارانه ای به عشایر عزیز انجام شده است و امیدواریم در آینده بتوانیم خدمات بهتری را ارائه نماییم.

دیدگاه دولت در حوزه خودروهای شوتی برخورد قهری نیست
محمدمهدی مشایخی در خصوص خودروهای شوتی و خطرات آنها اذعان داشت: دیدگاه دولت در این حوزه نگاه و برخورد قهری نیست، همه ما در جریان وضع معیشتی و اقتصاد مردم هستیم و در این راستا ما سعی بر فرهنگسازی داشته ایم. شناسایی این افراد در سطح شهرستان و برگزاری جلسات توجیهی برای خانواده این عزیزان و آگاه سازی آنان از خطرات این کار و ضربه ای که به اقتصاد کشور وارد می سازند از جمله اقدامات پیش بینی شده می باشد./د



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • جسد چوپان گمشده در روستای شول گناوه پیدا شد
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...