کد خبر: 96770 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 ارديبهشت 1397 - 08:45
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
فرهنگ خود مراقبتی و رعایت بهداشت عمومی در جامعه نهادینه شود

اتحاد خبر_:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای کاهش آمار بیماریها و سالم شدن جامعه، باید  فرهنگ خود مراقبتی و رعایت بهداشت عمومی در جامعه نهادینه شود.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، دکتر سعید کشمیری در نشست مجمع سلامت شهرستان دشتستان اظهار داشت:پیشگیری، همواره اصلی اساسی جهت عدم ابتلا به بیماریها است...

اتحاد خبر_جواد راهپیما:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای کاهش آمار بیماریها و سالم شدن جامعه، باید  فرهنگ خود مراقبتی و رعایت بهداشت عمومی در جامعه نهادینه شود.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، دکتر سعید کشمیری در نشست مجمع سلامت شهرستان دشتستان اظهار داشت:پیشگیری، همواره اصلی اساسی جهت عدم ابتلا به بیماریها است.
وی افزود: برای کاهش آمار بیماریها و سالم شدن جامعه، باید  فرهنگ خود مراقبتی و رعایت بهداشت عمومی در جامعه نهادینه شود.
دکتر کشمیری تصریح کرد: اجتماعی شدن سلامت مفهومش این است که همه اقشار جامعه در پیشبرد اهداف حوزه سلامت، حضور موثر داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: 25 درصد از مرگ و میر ها در استان بوشهر ناشی از تصادفات، بیماریهای غیرواگیر مثل سرطان و غیره است که باید تلاش کنیم این آمار کمتر شود.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی با شعار پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا برای کاهش مرگ و میرها تاکیدات جدی دارد.
دکتر کشمیری ابراز داشت: در سالهای گذشته اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده که باید تقویت شود ولی باید به خاطر داشته باشیم توسعه تخت بیمارستانی و تامین امکانات تجهیزاتی و نیروی انسانی کافی نیست بلکه باید ورودی به مراکز بهداشتی و درمانی را کاهش دهیم که این کار با خودمراقبتی مردم و اصلاح فرهنگ سلامت، امکان پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته،با انجام آزمایشات، 500 نفر پیدا کردیم که تیروئیدشان خوب کار نمی کرد که با شناسایی آنها و اقدامات درمانی لازم، جلوی ابتلای آنها به بیماریهای مختلف ناشی از عدم عملکرد مطلوب تیروئید را گرفتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه افزایش آمار سالمندان مشکلاتی را بدنبال دارد اظهار داشت: در حال حاضر 9 درصد سالمند  داریم و پیش بینی می شود در 20 سال آینده به 30 درصد برسد و از آنجایی که سالمندی مشکلات خاص خودش را دارد باید برنامه ریزی لازم را برای این امر صورت گیرد.
دکتر کشمیری اقدامات شبکه بهداشت و درمان دشتستان در تدوین سند جامع سلامت شهرستان و اجرای برنامه های مناسب در حوزه سلامت را ستود و اظهار داشت: تلاش مجموعه بهداشت و درمان دشتستان خوب بوده و از فرماندار دشتستان نیز بخاطر حمایت های لازم از برنامه های مختلف حوزه سلامت قدردانی می کنم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/96770