کد خبر: 96588 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1397 - 10:06
استاندار بوشهر:
مناقصه پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز تا پایان خردادماه برگزار می‌شود

اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت: مناقصه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز در صورتی که از نظر حقوقی مانعی نداشته باشند، تا پایان خردادماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد. عبدالکریم گراوند در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات مکتوب استان بوشهر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه دارند و می‌توانند...

اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت: مناقصه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز در صورتی که از نظر حقوقی مانعی نداشته باشند، تا پایان خردادماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد. عبدالکریم گراوند در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات مکتوب استان بوشهر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه دارند و می‌توانند مسیر درست را به مسئولان نشان دهند.

ورود و تخلیه بار قطار های خارجی در بارانداز ریلی آستارا

به گزارش مهر، وی بر لزوم حمایت از نشریات و رسانه‌های مکتوب در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: در حالی که شاهد گسترش روزافزون رسانه‌ها در فضای مجازی هستیم ولی هیچ چیزی جای رسانه‌های مکتوب را نمی‌گیرد.

 

استاندار بوشهر خواستار استفاده ادارات از نشریات محلی برای ارائه گزارش عملکرد شد و اضافه کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هم باید آگهی‌های خود را به نشریات محلی بدهند.

 

وی با اشاره به نارضایتی مدیران رسانه‌ها از اداره‌کل ارشاد بوشهر در نحوه توزیع آگهی‌ها بیان کرد: عدالت در توزیع آگهی‌ها ضروری است و نباید شاهد عملکرد سلیقه‌ای در این زمینه باشیم و به زودی نشستی در این زمینه برگزار می‌شود.

 

گراوند با تاکید بر لزوم حمایت از همه نشریات در سطح استان، خاطرنشان کرد: به زودی بخشنامه‌ای از سوی استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی ارسال خواهد شد تا ادارات نسبت به اشتراک نشریات محلی استانی اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر پایبندی مطبوعات به مسائل اخلاقی و قانونی اضافه کرد: سیاست ما بر این است که اهالی مطبوعات را به دادگاه نکشانیم و در همین راستا کمیته حل اختلاف رسانه با همکاری خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری، مشاور رسانه ای استاندار و اداره کل سیاسی فعال شود.

 

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه راه آهن بوشهر و تقدیر از نمایندگان استان برای پیگیری این طرح، گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استان بوشهر در سال گذشته برای اجرای پروژه راه آهن از سمت استان اختصاص یافت.

 

وی اظهار داشت: این پروژه به صورت فاینانس به سرمایه گذار چینی واگذار شده است و حدود ۲۰۰ کیلومتر پروژه مذکور در استان بوشهر است که ترک تشریفات آن باید در شورای اقتصاد انجام شود.

 

گراوند با اشاره به انجام مناقصه پروژه راه‌آهن بوشهر تا پایان خردادماه، افزود: مناقصه این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد و یکی از مهم ترین پروژه‌های استان در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

 

وی در مورد اجرای طرح آبیاری نوین در نخیلات استان گفت: یکی از کارهای بی نظیری که در استان انجام خواهد شد اجرای ۱۰ هزار هکتار آبیاری نوین با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار است که نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.

 

استاندار بوشهر بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته، اجرای جاده دالکی به کنارتخته از استان بوشهر با ۵۸ میلیارد تومان به مناقصه رفته، ضمن اینکه مناقصه محور جم به فیروزآباد که ۱۹ کیلومتر آن در استان بوشهر است با ۵۱ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

 

وی در مورد وضعیت آب در استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه هم ساخت چند سد مهم از جمله دالکی، باغان، باهوش و ... در دست انجام است ضمن اینکه پروژه‌های ساخت آب شیرین کن هم که بخشی از آن در بوشهر و کنگان اجرا شده با جدیت ادامه دارد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/96588