کد خبر: 96527 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 ارديبهشت 1397 - 09:16
کارشناس مسئول پایش محیط زیست بوشهر:
غلظت گرد و خاک در برخی مناطق استان به ۴ برابر حد مجاز رسید

اتحاد خبر: کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: میزان غلظت گرد و خاک در برخی مناطق استان بوشهر به حدود چهار برابر حد مجاز رسید.علیرضا مصلحیان از افزایش میزان ریزگردها در آسمان استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: امروز شاهد افزایشم یزان گرد و غبار در استان بوشهر هستیم که در برخی مناطق غلظت آن به سه تا چهار برابر...

اتحاد خبر: کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: میزان غلظت گرد و خاک در برخی مناطق استان بوشهر به حدود چهار برابر حد مجاز رسید.علیرضا مصلحیان از افزایش میزان ریزگردها در آسمان استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: امروز شاهد افزایشم یزان گرد و غبار در استان بوشهر هستیم که در برخی مناطق غلظت آن به سه تا چهار برابر حد مجاز رسیده است.
غلظت گرد و غبار هوای اهواز 12 برابر حد مجاز

به گزارش مهر؛ وی اضافه کرد: در شهر برازجان صبح امروز میزان آلودگی ناشی از گرد و خاک به ۵۷۹ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است که معادل حدود چهار برابر(۳.۸۶ برابر) حد مجاز است.

 

کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در شهر بوشهر نیز در همین ساعت میزان آلودگی ناشی از گرد و خاک به ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب (۳.۳۳ برابر حد مجاز) رسید.

 

مصلحیان خاطرنشان کرد: اگر میزان ریزگردها زیر ۵۰ میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا پاک است و آلودگی هوا بین ۵۰ تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب نشان‌دهنده سالمی هوا است.

 

کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: آلایندگی هوا بین ۱۵۵ تا ۲۵۳ میکروگرم بر مترمکعب برای گروه‌های حساس ناسالم است.

 

وی افزود: میزان آلودگی بین ۲۵۴ تا ۳۵۴ میکروگرم بر مترمکعب ناسالم است و میزان آلودگی هوا ناشی از ریزگردها بین ۳۵۵ تا ۴۲۴ میکروگرم بر مترمکعب نشان‌دهنده ناسالمی هوا است و آلودگی هوا اگر از ۴۲۵ میکروگرم برمترمکعب فراتر رود، هوا در شرایط خطرناک یا هشدار قرار دارد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/96527