کد خبر: 95657 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1397 - 10:37
تصویر روز اتحاد خبر(406)/ شاهکاری بی نظیر در معماری جنوب

اتحادخبر: عمارت تاریخی دهدشتی یکی از زیباترین و بدون شک بی نظیرترین عمارت‌ های بزرگ تاریخی جنوب ایران است که در محله‌ی کوتی بافت قدیم شهر بوشهر واقع شده است و در میان ساکنین بافت قدیم به عمارت روغنی شهرت دارد.

اتحادخبر- قاسم پاکدل: عمارت تاریخی دهدشتی یکی از زیباترین و بدون شک بی نظیرترین عمارت‌ های بزرگ تاریخی جنوب ایران است که در محله‌ی کوتی بافت قدیم شهر بوشهر واقع شده است و در میان ساکنین بافت قدیم به عمارت روغنی شهرت دارد.
این بنای تاریخی به‌ عنوان یک شاهکار هنری در بافت قدیم محسوب می‌شود، ساختمان این بنا به لحاظ معماری از اهمیت فوق‌العاده خاصی برخوردار است.
وجه تمایز عمارت تاریخی دهدشتی در مقایسه با دیگر بناهای بافت قدیم در چهار طبقه بودن آن است که اکثر ساختمان‌های بافت قدیم بوشهر دو طبقه و تعداد انگشت‌شماری سه‌طبقه بوده‌اند.



عکاس: علی کشاورز

این عمارت بزرگ در دورهٔ قاجاریه توسط حاج غلامحسین دهدشتی که تاجر روغن بوده احداث گردیده و به عمارت دهدشتی یا عمارت روغنی مشهور شده‌ است.
آنچه به زیبایی و منحصر به فرد بودن این بنا می‌افزاید اتاق مجلسی معروف به شاه‌نشین است که گچ‌بری‌های گل‌وبوته بسیار زیبا و اُرسی منحصربه‌فردی دارد که به‌ عنوان یک شاهکار هنری در معماری بافت قدیم جنوب ایران محسوب می‌شود./ص

 

تصاویر خود را برای نشر در قسمت تصویر روز اتحاد خبر به شماره ۰۹۳۶۶۳۲۰۱۱۴ ارسال نمایید تا با نام شما در این پایگاه خبری نشر داده شود. مثل همیشه با نظرات سازنده خود ما را یاری کنید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95657