امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 ارديبهشت 1397 - 12:01

اتحاد خبر-مهدی پایدار: شاید روزی که جناب آقای گراوند به کرسی استانداری تکیه زدند، رویه انتصابات پانزده درصد را به ایشان گوشزد کردند و قول شرف داده اند که ریشه ایی را که تلاش کردند جناب شان و رییس جمهور محترم را در بالاترین مقام اجرایی استان و کشور محکم نگه دارد، بخشکانند. مردمانی که تلاش کردند رویه ی دولت قبل را همچنان زنده نگه دارند تا مرهمی بر زخم های ...

خودسوزی یا فرصت سوزی /نگاهی به تصمیمات استاندار

اتحاد خبر-مهدی پایدار: شاید روزی که جناب آقای  گراوند به کرسی استانداری تکیه زدند، رویه انتصابات پانزده درصد را به ایشان گوشزد کردند و قول شرف داده اند که ریشه ایی را که تلاش کردند جناب شان و رییس جمهور محترم را در بالاترین مقام اجرایی استان و کشور محکم نگه دارد، بخشکانند. مردمانی که تلاش کردند رویه ی دولت قبل را همچنان زنده نگه دارند تا مرهمی بر زخم های به استخوان رسیده ایی که همین نیروهای وزارت کشوری که از بده و بستان های  دولت های قبل به صورت فله ایی و گاها خلاف آیین های استخدامی و بنا به سفارش همان دولت مردان استخدام شدند، باشد.

در پی چنین استخدام های فله ایی که اکثریت قریب به اتفاق آن نه تلاشی کردند و نه هزینه دادند چطور انتظار دارید شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری را برای عملی کردن آن، به اجرا در بیاورند. کسانی که در خانه نشستند و گذرشان حتی به ستادهای انتخاباتی  نیفتاد و فقط غبار روی میز را پاک کردند .

امان از ابلاغیه های دست و پاگیر دولت. امان از ابلاغ پانزده درصد. بقول دوست مان آیا این ابلاغیه وحی منزل است که حاضرید کسانی که نان و نمک شان را خوردید و از وجود آنها رای جمع کردید و به بالاترین مقام اجرایی رسیدید را کنار بگذارید و با کارتِ قرمز  مصوبه ی پانزده درصد جواب آنها را دهید. اخلاق ایجاب می کند اگر ابلاغیه ایی که از آن دم می زنید را خلاف تشخیص دهید و مقامات بالاسری خود را توجیه کنید و از وجود ایشان استفاده ببرید.

مطالب فوق نافی این نیست که از دانش بقیه عزیزان استفاده ایی نشود، بلکه انتظار می رود که حتی در شرایط مساوی، حق را به کسانی دهید که همراه شما بودند و چنان خدمتی به شما کردند که تا چهار سال دیگر همچنان در سپهر سیاسی این مملکت حرف برای گفتن داشته باشید. انتظار این نیست که نیروی دسته چندم ستادی را در شغل های حساس بگمارید. اما در این بین کسانی هستند که در دایره پانزده درصد شما نمی گنجند، ولی توانی دارند بیشتر از نیروهای وزارت کشوری شما. آنهم نیروی وزارت کشور ی که نه تنها قدمی برای تثبیت جایگاه تان در دوره گذشته برداشت و حتی گاهی در حد توان، چنان چوب را لای چرخِ کج دار و مریزِ این دولت گذاشت، گویی که دشمن قسم خورده است.

امروز جوانان و نیرو های پای کاری در دایره فکری شما بسیارانی هستند که توان خدمت در بالاترین سطوح دولتی در استان را می توانند داشته باشند. اما آن وحی منزل کذایی، چنان حاصلی به بار خواهد آورد که این دایره ی فعالان خدمتگذار و خادمینی که در گرو همین وعده های انتخاباتی، تلاش کردند و توان عملی کردن آن وعده ها را داشتند، چنان کوچک خواهد شد که عرصه را برای خود، سخت تنگ و کوتاه خواهید دید. آنقدر این دایره کوچک و کوچک تر خواهد شد که پایان خدمت تان را برایتان دشوار خواهد کرد.

با این رویکرد، قدرت دفاع از وعده هایی که هنوز به سرانجام نرسیده را از خود سلب کردید. همان پانزده ای هایی که می توانستند قطار وعده ها را به سرانجام برسانند و دل های مردم را امیدوار به آینده کنند، حال با این وضع موجود، در حلقه ی شما نیستند. تفکرات و رفتار این دولت هم آنقدر ضعف را بروز داده  که با بعضی نیروهای ضعیف غیر پانزده ایی، توان مقابله با مشکلات را وجود ندارد. نه اینکه نخواهد، بلکه چون از بدنه اجتماع نیستند و کمتر درد مردم را شنیده اند، قدرت مقابله با مشکلات برایشان آسان نیست . نه اینکه بین مردم نبوده اند بلکه نیروهای غیر پانزده ایی، همیشه تابع دستورالعمل های اجرایی بوده اند و مجبور بودند فقط اجرا کنند. اگر اجرا نمی کردند که فی المجلس از دردانه های غیر پانزده ایی نمی شدند.

حال که وعده های انتخاباتی تان هنوز روی زمین مانده لااقل خون دل به راه نیندازید و هزینه برای خود، طرفداران و نظام درست نکنید. باور بفرمایید جمع کردن مردم پای صندوق های رای آسان نیست که براحتی امثال من و شما برنده انتخابات باشیم.

 چه تلاش هایی شد که مردم ترغیب شدند در وهله اول پای صندوق های رای بیایند و در وهله دوم انتخاب شان شما باشید. خدمت را فراموش نکنید که این مردم و نظام، دشمن شاد شوند. تحقق این مسیر نیازمند همراهانی است که دل در گروه خدمت بستند و توان انجام وعده های انتخاباتی را دارند. نه اینکه عزیزی را که چند سالی است در اتاقی مسولیت داشته و رنگ آفتاب را ندیده و به بهانه پانزده درصد به اتاق دیگر بیاورید، آنهم با سمت هایی بالاتر یا پایینتر. الحمدلله در این مملکت قحط الرجال نیست که تا آخر عمر چهره هایی را مشاهده کنیم که تغییر رمز اتوماسیون اداری خود را هم از گوگل کمک می گیرند و خودشان اشرافیت به موضوع ندارند.

حقوق اداری ما این اجازه را داده که در مواقع لزوم مدیر ِ مدبری را با رعایت کردن نظامات اداری به عنوان مامور به خدمت گرفت. یعنی این اجازه را برای شما نداده اند که در پست های حساس از بهره هوشی و تدبیر پانزده ایی ها استفاده کنید. آقای استاندار،انا لله و انا الیه راجعون،چگونه است که اگر لازم باشد بستگانی را در سطوح پایین تر به اداره متبوع تان شیفت می کنید ولی در سطوح بالا، پانزده ایی می اندیشید.

پیشنهاد می شود در این اندک زمان خدمت، با ایجاد کارگروه های لازم، مشاوران قدرتمند و مجمع های به واقع مجمع، که دل در گروی خدمت صادقانه دارند و بدور از اندیشیدن به دستورالعمل های پانزده ایی، کسانی انتخاب و انتصاب شوند که کارکشته و فدایی خدمت باشند. ایجاد چارت های مشخص گزینه های روی میز انتخاب را، برای شما زیاد خواهد کرد. داشتن پروتکل ها و معیارهایی برای هر پست دیگر شما را محدود به ابلاغیه دست و پا

 

گیر نخواهد کرد. قطعا مدیران و توان مندانی در دستگاه های اجرایی و غیر دولتی وجود دارند که هم میتوانند شما را به مقصود نزدیک کنند و هم از بدنه خودتان باشد. کم نیستند انسان هایی که کوله بار تجربه را بر دوش دارند و تجربه مدیریتی شان بر کسی پوشیده نیست اما ضعف مدیریتی و دستورالعمل ها اجازه خدمت در مناصب حساس را به ایشان نخواهد داد.اکنون و با توجه به لحاظ قرار دادن این مصوبه پیشنهاد می شود دست‌کم در فرصت باقی مانده با ایجاد کارگروه های تخصصی و فراگیر در سطح استان اقدام به جمع آوری اطلاعات و داده ها در هر حوزه های مختلف ‌شود و کلیه مدیرانی که پشت سد این مصوبه مانده اند را در بخش های مختلف در حلقه های مشورتی به کار گرفت. ازین طریق هم صف همفکران و همراهان دولت متحد خواهد ماند و هم از تجربیات و توانمندی ایشان می توان بهره جست.

به هرروی امیدوارم حرکات و ابلاغیه هایی که دولت را بصورت درجا نگه خواهد داشت و گاها به عقب بر می گرداند، موجب دلسردی مردم و طرفدارانی که بالاجبار در اردوگاه شما قرار گرفتند، نشود.

همه و حتی خود شما به این مساله اذعان دارید که اگر خودِ شریفتان در کاراز انتخابات بودید به اندازه روستایی که طبق یکی از دستور العمل های جنابتان برای احداث چمن مصنوعی برقرار کردید در شهرهای کوچک هم رای نمی آوردید. صحت، سلامتی، توان خدمت آرزوی دیرینه هر ایرانی برای شماست.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/02/05 - 06:40
1
2
این یک وام خواهی از دولت برای رسیدن به قدرت ومناصب است برادر. اگر برای این مردم را پای صندوق رای آوردید بسی ظلم کردید. همه حق دارند
1397/02/04 - 20:14
1
2
امروز سالاری و گراوند نداره. شخص استاندار باید به خودش بیاید چون شخص اول اجرایی است.
مکن کاری که بر پا سنگت ایو...جهان این فراخی تنگت ایو
1397/02/04 - 07:12
0
3
جناب پایدار عالی بود.
فقط یک سوال آیا کسی این بخشنامه را تا حالا دیده است؟
موضوع دیگر اینکه من از یکی از دوستانم در فرمانداری دشتستان درباره تعداد نیروهای مامور به خدمت پرسیدم که گفت تنها 3 نفر مامور از ادارات دیگر در فرمانداری و بخشداری های دشتستان وجود دارد و قطعا این تعداد کمتر از 15 درصد هست ولی تعداد زیادی افراد مامور به خدمت در ستاد استانداری وجود دارد و بدین طریق حق دشتستان ضایع می شود و اوضاع به کام استانداری خواهد شد.
امیدوارم که آقای استاندار و مجموعه ایشان زودتر شرایط را تغییر دهند که در غیر اینصورت این دلسردی همراهان دولت که برای تحقق وعده ها تلاش کردند می تواند برای ایشان و دولت سنگین تمام شود.
1397/02/03 - 23:08
1
2
یادداشت شما را خواندم.باید بگم فعالان سیاسی همیشه نتوانستن خوب به وعده شون عمل کنند. استان بوشهر پایتخت انرژی ایران هست آمار بگیرید ببینید جمعیت بیکار چقدر است. هیچ فکری نکردند سالاری حسنوند هم نداره. خدمت کن نیستند وگرنه تو استان بوشهر باید بیکار باشه؟
خب بازم بگیم انتخاب آینده
1397/02/03 - 23:04
1
2
باید روزی که مردم را تشویق می کردید به این سهم خواهی هم فکر می کردید. به امید آن روزی که مردم رای دادن را با دقت انجام دهند.
1397/02/03 - 22:22
1
4
منم با نظر همشهری موافقم
بابا تابلو هس که پایدار و امثال پایدار به نفع شخص خاصی دارن مقاله مینویسن
بخدا خیلی زشته
واقعا برخی بخشداران خیلی ضعیفن
از بخشدار فقط کت شلوار مدل مدل پوشیدن و عکس گرفتن فقط بلدن
1397/02/03 - 21:35
3
1
نباید ایتقدر سیاه نگاه کرد.درسته وعده ها عملیات نشده ولی اگر دولت نبود چی میشد
1397/02/03 - 21:33
1
3
زان یار دلنوازم شکریست یا شکایات

چه بگم که گفتنش هم خودزنی هست ِدرود بر شما حرف دل بود
1397/02/03 - 21:10
3
3
با سلام و‌عرض ادب
من بنظرم دخالت در همه امور بخصوص امور تخصصی کار جالبی نیس.بهرحال استاندار انسان توانمند و آگاهی هستند و خود از چهره های شاخص اصلاح طلب هستند.وظیفه ما تمکین به قانون هست ولاغیر .
اینگونه مقاله نوشتن ها فقط این احساس به آدم میده که عده ای از جریان اصلاح طلبی میخوان فقط پست بگیرن و معامله کنن
1397/02/03 - 19:59
2
4
اتحاد خبر تا کی میخوای به این بازی هات ادامه بدی
خیلی ازین بخشدارهای اموزش و پرورش از اداره یک کلاس هم برنمیان با رابطه شدن بخشدار و کارنامه کاری شون هم که اظهر من الشمس که هیچ کار قابل دفاعی نکردن. بذار حداقل استاندار به داد بخش ها و شهرستانها برسه .
واقعا شما اصلاح طلبا در عمل نشون دادین که چقدر دلبسته و شیفته مقام و پست هستید و هیچ فرقی با بقیه ندارید و متاسفانه مردم ....
1397/02/03 - 19:22
1
3
درست فرمایش میکنی جناب پایدار اما کو گوش شنوا...
1397/02/03 - 19:16
1
2
دل بکنید از بنفش. بهار نزدیک است
1397/02/03 - 19:15
2
1
این دولت صد شرف دارد به معجزه هزاره سوم شما. وقتی یادم می آید هنوز تنم می لرزد. کمبودها هست ولی سیاست تان سیاه نمایی نباشد
1397/02/03 - 19:14
1
3
متاسفانه دولت و کارگزاران آن وعده ها را فراموش کرده اند. قلم تان مانا ولیبا ققسمتی از متن بالا نمیتوانم ارتباط برقرار کنم. ولی اکثر متن را قبول دارم. به روحانی رای دادم اما به وعده هایی بود که ایشان را برتری میداد
1397/02/03 - 19:13
1
2
سلام‌
بنظر بنده متن جالبی است و نظر خیلی از همفکران و همراهان دولت هست
1397/02/03 - 19:13
1
2
درود بر مهدی پایدار واحسنت براین قلم شیوا
الحق والانصاف حق راگفتید وانتظار می رفت خیلی پیشتر ازاینها عزیزان صاحب قلم به صراحت تمام حرف دل مردم را به گوش این مسئولین ونمایندگان محترم برساندند.
وای بر آن دسته مسئولینی که نشنوند حرف دل مردم والخصوص جوانان را.
که دراین صورت انتخابات پیش رو وبعد عواقب بد وغیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت وتمام این عواقب بدو این اتفاق در اول متوجه شما خواهد بود.
به قول شیخ اجل...
من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال.
1397/02/03 - 18:43
1
3
نه دیگه نشد جناب پایدار,اگر این مطالب رو به حمایت از دوست شفیقتان نوشته اید که هیچ ولی اگر از روی اعتقاد هست که باید گفت سزاوار این مملکت همین است که میبینیم . حضرت علی میفرمایند حق در زبان گشاد و در عمل بسی تنگ است.واقعا کی میخواهیم به این نتیجه برسیم که معنای واقعی عدل و حق قرار گرفتن هرچیز سر جای خود است.اگر این مملکت با سیستم مامور به خدمت قرار بود سامانی یابد تا کنون یافته بود ولی دیدید و اسرار میکنید!واعجبا واعجبا
1397/02/03 - 15:58
0
1
دولت دولت دولت درد همه
1397/02/03 - 15:51
1
2
درود بر جناب پایدار گرامی ، من با ابن نقد صددرصد موافقم ، استفاده از نیوری صرفا وزارت کشوری دست استاندار محترم برای انتخاب را می بندند و حق انتخایش را محدود می کند .
1397/02/03 - 15:42
1
1
درود بر شرف شما اقاي پايدار
1397/02/03 - 15:17
0
3
 زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت--ناچار کاروان شما نیز بگذرد
درمملکت چوغرش شیران گذشت و رفت --این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آب اجل که هست گلوگیرخاص وعام --بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم-- تا سختی کمان شما نیز بگذرد
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: افسری حدود 19 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 23 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...