امروز: پنجشنبه 25 مرداد 1397
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 03 ارديبهشت 1397 - 09:17

اتحاد خبر - مختار فیاض: بنده به چند دلیل از زندانی شدن قاضی"مرتضوی"خوشحال نیستم: یکم: افزوده شدن هر فرد به تعداد زندانیان در کشور، نشان دهنده و بیانگر این نکته ی تاثر برانگیزاست که ما همچنان مشکل فرهنگی داریم. دویم:با زندانی شدن یک قاضی، مساله به مراتب فاجعه بار تر است. یعنی این که نه تنها شهروندان عادی در کشور ما تخلف دارند؛ بلکه قاضیان....

دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟

*مختار فیاض

بنده به  چند دلیل از زندانی شدن قاضی"مرتضوی"خوشحال نیستم:

 

یکم: افزوده شدن هر فرد به تعداد زندانیان در کشور، نشان دهنده و بیانگر این نکته ی تاثر برانگیزاست که ما همچنان مشکل فرهنگی داریم.

 

دویم:با زندانی شدن یک قاضی ،مساله به مراتب فاجعه بار تر است.یعنی این که نه تنها شهروندان عادی در کشور ما تخلف دارند؛بلکه قاضیان که خود باید الگو باشند و در زمینه ی رفع تخاصم ایفای نقش کنند؛متخلف از کار درمی آیند و در کنار متخلفین زندانی می شوند.سر زدن تخلف از همه نکوهیده است؛از قاضی نکوهیده تر(هرچه بگندد نمکش می زنند/وای به روزی که بگندد نمک)


سویم:از کودکی به من یاد داده اند که: "در مرگ دشمن،شادی نکن؛که امروز،نوبت اوست و فردا نوبت تو".بنابراین نمی توانم و نباید  احساس خوشحالی کنم.
البته هرچند که مطلقا از این رویداد،احساس خوبی ندارم؛ ولی هیچ وقت، برخورد کینه توزانه و معاندانه ی ایشان با روزنامه نگاران بی پناه مطبوعات آزاداندیش و اصلاح طلب را در اواخر دهه ی هفتاد و اوایل دهه ی هشتاد نمی توانم فراموش کنم.


حتما بیشتر کسانی که خواننده این سطور هستند؛کم و بیش به خاطر دارند که آقای مرتضوی آن ایام، روزانه، صاحبان قلم منجمله دکتر جلایی پور،شمس الواعظین و... را به دادگاه مطبوعات فرا می خواند و چنان با مستی قدرت و طمطراق عتابشان می کرد و به حبسشان می انداخت و روزنامه هایشان را تعطیل می کرد؛ که انگار نعوذ بالله تصمیم و کلامش از منبع الوهیت صادر می شود و چنین مقام و موقعیتی سرانجام و پایانی ندارد.غافل از این که به فرموده مولا علی(ع):"اگر این میز و این جایگاه،ماندگار بود؛به تو نمی رسید!!!"


البته از سوئی خوشحالم که سرنوشت "مرتضوی "عبرتی شد برای آنانی که خود را"فعال ما یشا"می دانند و لگام گسیخته،چهار اسبه در حال تاخت و تاز هستند و تصور می کنند که چنین موقعیتی نقصان نمی پذیرد و دائمی  است.(اگر اهل عبرت و درس گرفتن از روزگار باشند!!!)


در پایان دریغم می آید که از نقش ارزشمند مطبوعات و رسانه های مجازی در آشکار کردن تخلفات و نهایتا دستگیری "مرتضوی "یادی نکنم.هر چند در فعالیت ها و عملکردهای این رسانه ها نیز خطاهایی دیده می‌شود که باید به مرور رفع شود اما انصافا وجه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی آنها ،واقعیتی نیست که قابل کتمان باشد.



مختار فیاض
سوم اردیبهشت ماه نود و هفت



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/02/20 - 20:34
0
0
از همه ی دوستانی که بر بنده منت گذاشتند و وجیزه ناچیز بنده را مطالعه کردند؛سپاسگزارم.جناب آقای سلامت گو از شما هم سپاسگزارم.منتهی من واقعا فکر می کنم که آقای مرتضوی نه بر اساس مصالح نظام بلکه به سبب عدم تربیت اجتماعی و اخلاقی،دست به چنین اقداماتی می زد.وگرنه قضات دیگری هم بودند که در دادگاه مطبوعات قضاوت می کردند ولی هیچکدام همانند مرتضوی کینه توزانه عمل نمی کردند.به هر حال از محبت حضرت عالی ممنونم.
1397/02/19 - 16:17
0
0
با سلام خدمت استاد عزیز و گرامی جناب دکتر فیاض ،از مطلبتان استفاده کردم اما از یک استاد مطلبی شنیدم که شاید شاد شدن و یا ناراحتی شما را تسکین می کند آنهم این است هیچوقت هیچ کس را سرزنش نکنید چون خودتان هم در آن موقعیت قرار می گرفتید شاید بدتر عمل می کردید در حالی که نظام احساس میشذ که در حال چالش است برحود لازم می دید که اینگونه عمل کند ولی نظام با هیچ کس عهد اخوت ودوستی نبسته و هر که باشد برخورد می کند
1397/02/15 - 12:55
0
1
آقای فدای ایران : یعقوب لیث صفاری خودش بزرگترین دزد بود ، گروهی تشکیل داده بود بنام عیاران و شبها دزدی می کرد وپول دزدی را بین فقرا تقسیم می کرد ، چرا شما یک اقدام منفی را مثبت می دانید و دزدی را به عنوان یک کار خوب می دانید ؟ !!!!
1397/02/14 - 11:46
0
0
جناب فیاض عزیز کسی در ایران به زندان نمی رود .چون اگر بر خوردی می شد.هر روز اختلاس زیادتر نمی شد .هر روز مقیم کانادا زیادتر نمی شد .استاد فیاض یقین داشته باش دزد به زندان نمی رود .یعقوب لیث صفار دزد به زندان نمی رود 1روز یا 5روز ان هم در هتل 7 ستاره .یعقوب لیث صفار دزدی جرم نیست
1397/02/14 - 11:39
0
2
استاد فیاض .برادر جانباز حاج اکبر صابری .از جناب نوبخت بخواهید .حقوق معلمان ایرانی را به نحو شایسته ودر شان معلمان افزایش دهد .به معلمان ایرانی کرامت دهد و لباس فخر بپوشد .نه افزایش 6درصد و یا 10 در صد .به معلمان نیاز داریید .معلمان را قهر ندهید .تدبیری بیندشید برای معلمان ایران در شان معلمان ایران جناب نوبخت عزیز .درود بر معلمان ایران .لعنت بر فرق .
1397/02/10 - 08:21
0
1
چنین است رسم سرای درشت/گهی پشت بر زین گهی زین به پشت...
آب خنک زندان گوارای وجودش
1397/02/06 - 16:58
0
1
شاعر گوید : غره مشو که جهانت کرد عزیز /// ای بس عزیز که جهان کرد زود خوار //// مارست این جهان و جهانجوی مارگیر //// وز مار گیر دمار در آرد شبی دمار مار : به راستی که اگر انسان در موقع عزت در فکر ذلت هم بود هیچگاه به کسی ظلم نمی کرد ومردم درسایه عدالت زندگی بدون دلهره داشتند .
1397/02/06 - 08:55
1
0
به خدا قسم اصل مطلب چیز دیگری است مرتضوی بیچاره ساده و از خدا بیخبر هم مثل تمام مرتضوی های دیگرکه در تمام مناصب هستند یک مأمور بوده و معذور که مجری منویات و اوامر بوده است. همیشه به دنبال علت باشید و اگر جرئت به علت پرداختن را ندارید حد اقل با سکوتتان آدرس عوضی ندهید کسی هم گله مند نمیشود که چرا فلانی دست به قلم نشد.
1397/02/05 - 14:19
1
1
گرچه حتما مرتضوی هم مثل بقیه خیلی زود آزاد میشه اما برای ما در این حد هم خیلی خوبه.حالا دیگه میشه به آینده این جامعه امیدوار بود
1397/02/05 - 09:50
0
0
سلام بر همه آزادی خواهان. اگرچه آقای فیاض گفته است که خوشحال نشده ام از دستگیری مرتضوی ولی تحلیل خوب ایشان بمراتب صدها برابر خوشحالی ظاهری است.واقعا که آدم عاقل خوشحالیش هم عاقلانه است.آفرین بر تو مختارجان
1397/02/04 - 12:49
0
1
بنظرم همه کسانی که با سنگدلی و بی رحمی با مخالف های خودشان برخورد می کنند بالاخره روزی گرفتار می شوند.پدر بزرگم همیشه می گفت :جزای ظالم با خدا
1397/02/03 - 15:04
0
2
واقعا دل بي كينه اي داري جناب فياض.بنده كه از زنداني شدن افرادي نظير مرتضوي خيلي خوشحالم:
1397/02/03 - 10:22
0
3
سلام.مرتضوی را گرفته اند ولی شک نکن که او را هم مثل رحیمی پیش از مو عد آزاد می کنند.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

پربازدیدترین خبرها

پربحث ترین