کد خبر: 95480 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1397 - 10:48
مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:
کشاورزان استان بوشهر با ارقام سازگار و برتر کشت آشنا شدند

اتحاد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: کشاورزان استان بوشهر با ارقام سازگار و برتر کشت آشنا شدند.

اتحاد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: کشاورزان استان بوشهر با ارقام سازگار و برتر کشت آشنا شدند.


به گزارش مهر، منصور نوذری صبح شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت کشاورزی در شهرستان دشتستان، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی ترویجی مقایسه ۱۷ رقم گندم، کلزا و آفتابگردان با حضور ۷۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان سراسر استان بوشهر در شهرستان دشتستان برگزار شد.

 

نوذری خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با هدف معرفی ارقام سازگار و برتر با شرایط اقلیمی استان بوشهر و با عملکرد بالا، ارزیابی نقش تغذیه تکمیلی در افزایش تولید، مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی کشت برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با تشریح برنامه‌های این کارگاه ادامه داد: در این طرح تحقیقاتی هفت رقم گندم، پنج رقم کلزا و پنج رقم آفتابگردان مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: در این کارگاه رقم برتر با عملکرد بالا و مراحل فنولوژیکی گیاه، ارتفاع بوته، مقاومت به آفات و بیماری‌ها و سایر صفات ظاهری، معرفی و مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. 

 

نوذری تصریح کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته باشد و در زمینه‌های مختلف این کارگاه‌ها برگزار خواهد شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95480