کد خبر: 95478 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1397 - 09:39
افتتاح و اجرای 27 طرح سلامت در استان بوشهر آغاز شد

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته سلامت 27 طرح این حوزه با 190 میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود. دکتر سعید کشمیری افزود: از این تعداد 17 طرح با 116 میلیارد ریال افتتاحی و مابقی با 74 میلیارد ریال اجرایی است. وی اظهار کرد: این طرح ها شامل پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های...

 

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته سلامت 27 طرح این حوزه با 190 میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود. دکتر سعید کشمیری افزود: از این تعداد 17 طرح با 116 میلیارد ریال افتتاحی و مابقی با 74 میلیارد ریال اجرایی است.

وی اظهار کرد: این طرح ها شامل پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های بهداشت مناطق صعب‌العبور و پانسیون پزشکان است.

 

 

به گزارش ایرنا؛ کشمیری، در روز شنبه  برگزاری پیاده‌روی و ورزش همگانی، دیدار و ملاقات مدیران ارشد دانشگاه با مقام های استانی، معرفی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان و برگزاری نمایشگاه‌های استانی را ازجمله برنامه‌های پیشنهادی هفته سلامت عنوان کرد.


وی با اشاره به شعار 'همه برای سلامت سلامتی برای همه' گفت: همزمان با هفته سلامت طرح بررسی شیوع عوامل خطر بیماری های غیر واگیر دراستان بوشهر از امروز آغاز می شود.


وی یادآور شد: در قالب این طرح برای تدوین سیمای کلی استان در ارتباط با دیابت، فشار خون، عوامل ریسک خطر در مورد بیماری های قلبی و عروقی و افزایش چربی 2هزار نفر مورد بررسی قرار می گیرند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طرح بررسی شیوع عوامل خطر بیماری های غیر واگیر نمونه خون، میزان قند، وزن، دور شکم افراد اندازه گیری و نمونه آزمایش های کاملی از افراد گرفته می شود.


کشمیری اضافه کرد: با توجه به اینکه از هر دو نفر یک نفر در کشور و استان بوشهر با اضافه وزن، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های عروق قلب و مغز روبرو است به همین دلیل تشخیص بموقع و پیشگیری از این نوع بیماری ها در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار گرفت.


وی بیان کرد: سلامت کنونی هر انسان در رفتارهای گذشته او رقم می خورد به همین دلیل تلاش می شود تا مردم نسبت به مصرف سه سم نمک، شکر و آرد آگاهی های لازم را داشته باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در مصرف قلیان و کم تحرکی در کشور رتبه اول و در مصرف میوه در ردیف استان های برتر است.


وی تاکید کرد: هرچیزی که مربوط به نوع زندگی ماست مثل تحرک، غذاخوردن و نشاط اجتماعی اگر هر یک از آنها نباشند منجر به بیماری های خطرناک مانند سکته و فشار خون می شوند.


1 تا 7 اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95478