کد خبر: 95470 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1397 - 09:42
نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان:
از مهمترین محورهای موردتوجه شورای شهر توجه به محلات کمتر برخوردار بوده است /هیچگاه به دنبال منافع شخصی خود نبوده ایم

اتحاد خبر: نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان در نشست مطبوعاتی مشترک با شهردار این شهر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین محورهای موردتوجه شورای شهر توجه به محلات کمتر برخوردار بوده که توجه کمتری به آنها شده است. سعی کردیم برنامه های فرهنگی را به سمت این محلات سوق بدهیم و همچنین تلاش ما این بوده که بودجه ها را به طور عادلانه ...

اتحاد خبر-زهره عرب: سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها همواره بازوهای توانمند خادمین خود در شورای شهر بوده اند و ما معتقدیم که رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است. به گزارش «اتحاد خبر»؛ نوید متین، نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اظهار داشت: پس از انجام انتخابات در اردیبهشت ماه بر ما بالغ بر 30 جلسه تا آخر شهریور ماه به منظور انتخاب شهردار برگزار کردیم که در نهایت و پس از اجماع نظر شورا بر اثبات توانمندی جناب محمدی، ایشان را ابقا نمودیم.

وی ادامه داد: در این هشت ماه که از شروع به کار شورای شهر می گذرد بالغ بر 30 جلسه برگزار شد؛ ماحصل این جلسات 170 مصوبه بوده است که بالغ بر 95 درصد این مصوبات با 7 رای بوده است و این یکدلی اعضای شورای شهر برازجان قابل توجه و تحسین می باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان با اشاره به اینکه بحث ورزش یکی از موارد موردتوجه ما بوده است، تصریح کرد: بودجه سال 96 را شورای قبل بسته بود و دوستان در آن بحث ورزش را اصلا ندیده بودند، لذا ما برای این موضوع متمم قرار دادیم و توانستیم 100 میلیون تومان متمم بودجه برای ورزش بگیریم. امسال نیز حدود 350 میلیون تومان به ورزش اختصاص داده ایم. بودجه بخش فرهنگی نیز از یک میلیارد به 5/1 میلیارد افزایش یافته است. البته هنوز بودجه 97 بسته نشده است ولی به دلیل حساسیت ها سعی می کنیم هر چه زودتر آن را نهایی نماییم.

متین عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف ما حمایت از نویسندگان دشتستانی بوده است که امسال هم برنامه ویژه ای برای این نویسندگان داریم به خصوص کسانی که بتوانند در بحث شهروندی کتاب بنویسند. همچنین در بحث تقویت گروه های هنری و نمایش های آیینی و حمایت از هنرمندان اقدامات خوبی انجام داده ایم. کمک به جشنواره تئاتر استانی به مبلغ 3 میلیون تومان، همکاری در امور خیریه در حد توان و همچنین در زمینه فرهنگی، در حد توان نیز به برگزاری همایشات و برنامه ها مانند جشن بزرگ نفس و همایش زنان عاشورایی و یا نمایشگاه های صنایع دستی و یا جشن روز معلولین و توان یابان و همچنین کنگره ملی به شهادت سکوت کمک کرده ایم. بالغ بر 40 میلیون تومان نیز به هیئت های مذهبی کمک کرده ایم، حمایت از نخبگان در هر زمینه ای نیز مدنظر ما بوده است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان در نشست مطبوعاتی مشترک با شهردار این شهر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین محورهای موردتوجه شورای شهر توجه به محلات کمتر برخوردار بوده که توجه کمتری به آنها شده است. سعی کردیم برنامه های فرهنگی را به سمت این محلات سوق بدهیم و همچنین تلاش ما این بوده که بودجه ها را به طور عادلانه در همه مناطق شهر تقسیم نماییم.

وی با اشاره به مباحث مربوط به آرامستان ها اظهار داشت: در احداث آرامستان 2 همراه با تملک چیزی در حدود 10 میلیارد تومان هزینه کردیم و الان با توجه به مواردی که بوده است 1462 قبر آماده می باشد.

نوید متین عنوان کرد: یکی از خیرین برای احداث آرامستان 3 اعلام آمادگی کرده است که در این صورت اجرای این پروژه هیچ هزینه ای برای شهرداری در بر نخواهد داشت. محل پیشنهادی این خیر دقیقاً بالای کارخانه آرد و یا چاه طوسی قرار می گیرد. به همین خاطر جلسات متعددی در خصوص احداث آرامستان 3 در شورا برگزار گردیده است و هفته گذشته در معاونت عمرانی استانداری تصمیم بر تشکیل هیئتی جهت بررسی این پروژه اخذ شد تا پس از بررسی های لازم برای این موضوع تصمیم گیری صورت بگیرد. در روزهای گذشته این هیئت به همراه معاون اداره کل راه و شهرسازی، معاون عمرانی فرماندار و رئیس شورای شهر از آرامستان 2 و محل در نظر گرفته شده جهت آرامستان 3 بازدید نمود و قرار است نتیجه طی یک ماه آینده اعلام شود که این آرامستان مجوز احداث بگیرد یا نه.


نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان ادامه داد: دوستان شورا هم در صورت اینکه هیچگونه هزینه ای به شهرداری تحمیل نشود و البته در صورت اخذ تمامی مجوزها از همه ادارات مربوطه مانند محیط زیست و... موافق این امر می باشند.

وی با اشاره به نیاز شهر برازجان به آرامستان با توجه به افزایش جمعیت تصریح کرد: ما یک معیارهایی برای احداث آرامستان 3 داریم و قطعا باید بررسی های لازم صورت بگیرد و مجوزهای موردنیاز از شهرداری، منابع آب، محیط زیست و ادارات دیگر اخذ شود و پس از دریافت مجوز از تمامی ارگان ها شورای شهر موافقت خود را اعلام خواهد کرد. در این خصوص سه ماه جلسه تشکیل گردیده و از موارد حقوقی استعلام گرفته شده و موارد تک به تک بررسی شده است؛ آرامستان 3 در صورتی که تمام تاییدیه های لازم را بگیرد احداث خواهد گردید.


متین اظهار داشت: قرارداد احداث این آرامستان شامل 14 بند می باشد که تمامی این موارد باید انجام شود. حتی در قرارداد آورده شده که از محل آرامستان تا خروجی برازجان آسفالت شود و یا اینکه پیرامون 28 هکتار مساحت آرامستان دیوارکشی انجام شود و یک چهارم برای فضای سبز در نظر گرفته شود و به طور خلاصه اینکه آرامستان شامل تمام موارد و الزامات باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان با بیان اینکه احداث آرامستان 2 در حال حاضر به پایان رسیده است؛ گفت: اکنون و با توجه به افزایش جمعیتی که در شهر برازجان داریم نیازمند احداث آرامستان 3 هستیم با توجه به این موضوع در حال پیگیری و برنامه ریزی برای اجرای این پروژه هستیم. بحث اجرا و بهره برداری از آرامستان 3 چندین سال زمان می برد و زمان زیادی طول می کشد تا این موضوع محقق و اجرا شود و اندیشیدن و بررسی این پروژه یک آینده نگری محسوب می شود.

متین با اشاره به اینکه از نقدهای منصفانه استقبال می کنیم، گفت: شورای شهر در انتخاب شهردار و آرام بودن فضا و انجام درست کارها و اجرای موفق پروژه های شهرداری توانسته موفق عمل کند و همین که الان شهروندان از شهردار راضی هستند و شهر بر روی روال خوبی است یعنی شورای شهر کار و وظیفه خود را درست انجام داده است.

نائب رییس شورای شهر برازجان تاکید کرد: همه اعضای شورا وقت و انرژی خود را گذاشته و به مردم خدمت می کنند و هیچگاه به دنبال منافع شخصی خود نبوده ایم و در این مسیر به دنبال بهبود شرایط بوده و در حال انجام وظایف خود هستیم.

نوید متین افزود: شهردار برازجان با 7 رای انتخاب شده است و حمایت اعضای شورا از شهردار همواره وجود داشته و ادامه دارد. اما اگر جایی دیدیم که ایشان توانمندی لازم برای ادامه کار را ندارد و مردم ناراضی هستند هیچ بحثی نداریم و مطمئنا شهردار را به منظور استیضاح به شورا دعوت خواهیم کرد اما در حال حاضر حمایت همه جانبه از شهردار وجود دارد و شهردار نیز در کنار مجموعه شهرداری در حال کار می باشد.

سخنگوی رییس شورای شهر برازجان در خصوص استقلال اداره فرهنگی شهرداری برازجان اظهار داشت: ما مخالف این امر نیستیم و از زمانی که شورای پنجم شروع به کار کرده است دست مهندس کوهکن در اداره فرهنگی باز بوده است و همواره از ایشان و اقدامات فرهنگی این اداره حمایت نموده ایم. حتی کارگروه فرهنگی شورا نیز جناب کوهکن به علاوه چند نفر از اعضاء هستند. در ارتباط با تبدیل اداره فرهنگی به سازمان مستقل، در زمان مهندس پورجم که پیگیر این موضوع بودند ما اعلام حمایت نمودیم و اکنون نیز در صورت تمایل و وجود فاکتورهای لازم همکاری خواهیم کرد.

وی در ارتباط با میزان بودجه سال 97 گفت: بودجه پیشنهادی شهردار 40 میلیارد تومان می باشد اما هنوز مصوب نشده است و بالاتر از این مبلغ مدنظر شورا است. بیشترین بودجه مدنظر ما برای پروژه های عمرانی است و امیدواریم در سال 97 بیشتر شاهد اجرای پروژه های عمرانی در برازجان باشیم. طی یک هفته آینده پروژه های عمرانی را مورد بررسی قرار داده و طی بازدید میدانی آنها که اهمیت بیشتری دارند را در ردیف بودجه سال 97 قرار خواهیم داد.


متین ضمن توضیحاتی در ارتباط با بودجه های در نظر گرفته شده برای ورزشهای همگانی اضافه کرد: در حال حاضر در دو پارک شهر برازجان ورزش صبحگاهی اجرا می شود که سعی کرده ایم نسبت به تجهیز این دو پارک اقداماتی انجام دهیم. در سال گذشته اقداماتی نظیر نصب وسایل ورزشی، تامین لباس ورزشی، و سایر تجهیزات کارگذاری شده نظیر آبسردکن و ... در پارک های والفجر و لاله که اینها در جهت توسعه و ترویج ورزشهای همگانی و برای استفاده مردم بوده است.

عضو شورای شهر برازجان عنوان کرد: برای برگزاری مراسمات و برنامه های ورزشی نیز در حد توان حمایت کرده ایم و ان شالله این حمایت ها را ادامه خواهیم داد. در بودجه سال جاری نیز قطعا ورزش و ورزشهای همگانی را خواهیم دید و همچنین در صورت ارائه هر طرح و برنامه ای در حوزه ورزش همکاری ها و حمایت های لازم را انجام می دهیم./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95470