کد خبر: 95427 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 30 فروردين 1397 - 12:22
خطر باز تولید دولت نهم و دهم

اتحاد خبر_بهرام نکیسا:تراژدی آنچه که بر کشور طی سال های 1384 الی 1392 رفت چیزی نبود جز افزایش جمعیت بیکار ، نابودی منابع و تخریب محیط زیست ، ترویج خرافه ، سقوط اخلاق و گسترش فقر و عوارض آن  . در حد فاصل سالهای مذکور جمعیت جوان کشور افزایش یافت و ...

بهرام نکیسا
تراژدی آنچه که بر کشور طی سال های 1384 الی 1392 رفت چیزی نبود جز افزایش جمعیت بیکار ، نابودی منابع و تخریب محیط زیست ، ترویج خرافه ، سقوط اخلاق و گسترش فقر و عوارض آن  .
در حد فاصل سالهای مذکور جمعیت جوان کشور افزایش یافت و در آمدهای سرشاری نیز از محل فروش نفت عاید کشور شد که متاسفانه صرف ایجاد اشتغال و توسعه کشور نگردید بلکه با پرداخت و توزیع آن تحت عنوان یارانه در بین مردم عملا رفتاری را پایه گذاری نمودند که بیشترین آسیب بر جامعه و اقتصاد وارد نمود و معضلی برای کشور گردید . به جای اینکه اندیشه ای برای ایجاد شغل و درآمد حاصل از تلاش و تولید نمایند به اقدامی غیر کارشناسی دست زدند و دریغ از ایجاد اشتغال برای جوانان و نیروی کار کشور .
باید به جرات گفت که دست اندر کاران ریز و درشت دولت نهم و دهم سرمایه های کشور را بر باد دادند . سرمایه ملی ، سرمایه مادی و از همه مهمتر سرمایه معنوی به نوعی که امروز جز سر زمینی سوخته چیز در پیش رو نداریم .
بی آبی ، بیکاری و بی توجهی به محیط زیست از دولت سازندگی آغاز و در دولت  نهم و دهم تشدید شد که  امروز  صدای آن در آمده و  کشور با آن دست به گریبان است .
 شرایط موجود محصول مدیریت مرید پروری است و نه استفاده از مدیران با تجربه و امتحان پس داده . میراثی که گریبان دولت تدبیر و امید را گرفته و لازم است برای عبور از وضعیت موجود ، تداوم جمهوری اسلامی و رفا حال و امنیت شهروندان ایرانی برای آن تدبیری اندیشیده شود .
تاراج منابع آب برای برق و با قدرت برق  ، احداث مسکن با کیفیت های آنچنانی در ... ، برگزاری جشن اشتغال و پایان بیکاری نظیر آنچه در بوشهر انجام پذیرفت ، پرداخت پول تحت عنوان یارانه به همه دهک ها و اعلام اینکه این پول پول امام زمان است و ... که همه و همه برای عوام فریبی و به دست انداز انداختن قطار توسعه کشور و آسیب به مردم صورت گرفته است . در فضای که برای بیان حرف حق و دلسوزی حتی از سوی یاران بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی و رهبری معظم انقلاب نظیر آقایان هاشمی ، ناطق نوری ، و ... نیز گوش شنوای وجود نداشت . آن هم در شرایطی که بخوبی احساس می گردید که دولت نهم ودهم هرگز بدنبال منافع منطقی ، پایدار و دراز مدت مردم نمی باشد .
بیکاری ، بی آبی و ... حاصل بی تدبیر عوامل و کارگزاران آن دولت می باشد میراث و مظلومیتی که اکنون متوجه دولت و دامان کشور را گرفته است .
دولت آقای احمدی نژاد با ماسک عدالت و شعار امام زمان بیشترین آسیب را به این دو باور مردم وارد نمود ، و نه تنها این دو باور بلکه کلیت باورهای دینی مردم را متزلزل نمود .
 با عوام فریبی توده و با حمایت جریانهای مخالف جمهوری اسلامی ، همان هایی که منتظر فرصت تسویه حساب با مردم بدلیل همراهیشان با امام در تشکیل جمهوری اسلامی و حضورشان در دفاع مقدس و ... بودند ، مشترکن کشور را به سمتی هدایت نمودند که شرایط امروز محصول اتحاد آنان می باشد .
هرچند که باید گفت شرایط موجود نتیجه بی توجهی به توصیه های امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب در مراقبت از نفوذی ها می باشد .
 بی توجهی به هشدار های دلسوزانه امام خمینی ، آنجائیکه ایشان فرمودند : " نکند یک مرتبه متوجّه شوید که انجمن حجتیّه‌ای‌ها همه چیزتان را نابود کرده‌اند " ، می باشد . یا آنجائیکه ایشان فرمودند" من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش میکنم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد . نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روز مره به فراموشی سپرده شوند . " و اما آیا گوش شنوای بود .
آنچه  مقدمتا اشاره شد بخشی از رنج نامه بلندی است  که بر کشور گذشت . هرچند پیشتر در یادداشتی عرض شد آنچه که برما گذشت تقدیر ما نبود بلکه ناشی از تقصیر ما بود اما برای پیشگیری از تکرار آن نیاز است  نخبگان کشور به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند که متاسفانه زمینه حیات مجدد تفکر عوام فریب دولت نهم و دهم در قامتی دیگر در جامعه در حال شکل گیری است و جریاناتی مشکوک در اندیشه احیاء مجدد آن تفکر در جامعه هستند لذا همراهی و هم افزائی نیروهای دلسوز و نخبه  از هر دو تفکر سیاسی کشور بیش از پیش ضروری به نظر می رسد .
به نظر می رسد با روشنگری نسل جدید در خصوص اینکه شرایط موجود محصول چه تفکری ( دولت نهم و دهم ) می باشد نگذاریم بار دیگر جماعتی عوام فریب بر کشور حاکم شوند .
اگر نخبگان و فعالین اجتماعی به روشنگری منطقی ، قانونی  و عقلانی در این زمینه  اقدام ننمایند ضربه جبران ناپذیری بر کشور وارد خواهد شد . گفتگو ، اطلاع رسانی و اصلاح فکری جامعه و در یک کلام کار فرهنگی بر مبنا و محور عقلانیت شاید بتواند مانع از حیات مجدد دولتی عوام فریب در کشور گردد .
دوستان دلسوز ، نخبگان وطن پرست ! فراموش نباید کرد که جریان حامی دولت نهم و دهم در شرایطی شروع به سازماندهی نمودند که همه سرگرم و دلخوش به دولت اصلاحات بودند و بعضا نیز جریان حامی دولت نهم ودهم نیروهای خود را در بدنه دولت اصلاحات تزریق نمودند . شک نداشته باشید آن جریان همان رویه را در این دولت دنبال می نمایند با این تفاوت که بخش اعظم نیروهای همان جریان فکری دولت نهم و دهم هم اکنون در دولت فعلی حضور دارند .  محل رشد ریشه های آن جریان فقر و بیکاری است آنچه که میراث و محصول دولت آقای احمدی نژاد برای دولت آقای روحانی و کشور است .
نخبگان جامعه ، تشکلات فکری و نیروهای فرهنگی و رسانه ها لازم است به این مهم عنایت نمایند که تفکر عوام فریبی که روزی آقای احمدی نژاد را روی کار آورد و بر کشوری حاکم نمود ، کشور و مردم را رها نمی نماید و آن تفکر جهل ، تحجر و مقدس مابی می باشد . و چه زیبا امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمود : "خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها وسختی های دیگران نخورده است... آنقدر که اسلام از این مقدسین و روحانی نماها ضربه خورده است از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمومنین علیه السلام که در تاریخ روشن است . بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم .  در حوزه و دانشگاه ها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام ، اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می کنند، اینها با قیافه های حق به جانب و طرفدار دین و ولایت، همه را بی دین معرفی می کنند، باید از شر اینها به خدا پناه بریم .
دیروز حجتیه یی ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را کردند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند امروز انقلابی تر از انقلابیون شده اند. ولایتی های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می خورند . ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی- صلی الله علیه و آله- برسیم و امروز غریب ترین چیزها در دنیا همین اسلام است و نجات آن قربانی می خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی های آن گردم."
اصولگرایان محترم و اصلاح طلبان مظلوم ، نخبگان و فعالین اجتماعی عزیز برای رضای خدا ، امنیت مردم و حفظ کشور بیش از پیش از تاریخ عبرت گیریم و بیاموزیم . با گفتگو و روشنگری در جامعه مانع حیات مجدد تفکری عوام فریب که دولتهای نهم و دهم محصول آن بود گردیم . انشا الله .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95427