کد خبر: 95208 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 27 فروردين 1397 - 07:43
درمان سکسکه با چند راهکار خانگی
اتحاد خبر: سکسکه خیلی اتفاقی پیش میاد و خیلی زود هم رفع میشه. اما گاهی اوقات خیلی آزاردهنده ست. سکسکه زمانی اتفاق میفته که دیافراگم به طور ناگهانی و ناخواسته منقبض میشه و جعبه صدا هم به طور همزمان منقبض و تارهای صوتی بسته میشن و جلوی جریان هوا رو میگیرن.

 

اتحاد خبر: سکسکه خیلی اتفاقی پیش میاد و خیلی زود هم رفع میشه. اما گاهی اوقات خیلی آزاردهنده ست. سکسکه زمانی اتفاق میفته که دیافراگم به طور ناگهانی و ناخواسته منقبض میشه و جعبه صدا هم به طور همزمان منقبض و تارهای صوتی بسته میشن و جلوی جریان هوا رو میگیرن.

در مجله گینس رکورد سکسکه متعلق به فردی است به نام چارلز اوزبورن که به مدت ۶۸ سال از سال ۱۹۲۲ تا سال ۱۹۹۰ طول کشیده. حتی تصورش هم برای ما کار سختیه. اگه نمی خواید دچار چنین مشکلی بشید با این روش ها خیلی زود جلوی سکسکه رو میشه گرفت.

روش های موثر برای درمان سکسکه

گوش ها رو بگیرید

به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه گوش ها رو بگیرید و قسمت نرم پشت لاله گوش درست نقطه شروع جمجمه رو فشار بدید. این کار به عصب واگ که با دیافراگم در ارتباطه سیگنال آرامش میفرسته.

 

یک جرعه آب بنوشید

نوشیدن آب با نی عصب رو آروم میکنه. غرغره کردن آب هم همینطور. بعد از قورت دادن آب سکسکه متوقف میشه البته این روش رو باید چند بار تکرار کرد.

 

همراه با نوشیدن آب گوش ها رو بگیرید

هنگام نوشیدن آب با نی گوش ها رو بگیرید. وقتی گوش ها رو میگیرید به عصب واگ فشار میارید و تاثیر این کار هنگام قورت دادن آب بیشتر میشه.

 

داخل یک پاکت مقوایی نفس بکشید

این کار فشار دی اکسید کربن در خون رو افزایش میده و باعث میشه دیافراگم اکسیژن بیشتری رو فراهم کنه. اگه با این کار احساس سرگیجه بهتون دست میده انجامش ندید

 

عسل و لیمو

خوردن لیمو یا عسل با آب گرم عصب واگ رو تحریک و سکسکه رو متوقف میکنه. عصب واگ از مغز تا شکم است و هر نوع التهاب در این عصب باعث سکسکه میشه پس با انجام این کار عصب واگ رو تنظیم کنید تا از سکسکه جلوگیری بشه.

 

طب فشاری

خیلی ها با طب فشار یا طب سوزنی سکسکه رو درمان میکنن.

 

یک قاشق شیرینی

یک قاشق شکر یا کره بادام زمینی سکسکه رو متوقف میکنه. جویدن و حرکات زبان هنگام قورت دادن حرکات تنفسی را در شکم تغییر میده و در نتیجه سکسکه رو متوقف میکنه.

 

زبان را بیرون بیارید

شاید این کار به نظر احمقانه بیاد اما یکی از روش های متوقف کردن سکسکه ست. با بیرون آوردن زبان فاصله بین تارهای صوتی درگیر میشن گرفتگی کمتر میشه و در نهایت سکسکه متوقف میشه.

 

روش مداد

یک عدد مداد رو به شکل افقی روی دهان قرار بدید و چند جرعه آب از لیوان بنوشید. این یکی از بهترین روش ها برای درمان سکسکه ست.

 

دم سریع و بازدم آهسته

تا جایی که می تونید سریع نفس رو به داخل بدید و ۳۰ ثانیه خیلی آهسته نفس رو بیرون بدید. این کار رو انقدر تکرار کنید تا سکسکه کاملا متوقف بشه.

 

منبع: وب سایت بدونیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95208