کد خبر: 95144 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 25 فروردين 1397 - 17:24
رییس هیأت والیبال دشتستان در گفت و گو با اتحاد خبر :
تبعيض و تخلف در والیبال استان بيداد می كند / والیبال استان بوشهر رو به نابودی است !

اتحاد خبر:دی ماه سال گذشته بود که متنی انتقادی از وضعیت والیبال استان را به رشته تحریر درآوردیم . در آن مطلب نقدی را محترمانه خطاب به گنجی رییس هیأت استان نوشتیم و اشاره های زیادی کردیم تا بلکه شرایط والیبال بهتر شود اما گویا همچنان مشکلات وجود دارد . برای اطلاع از آخرین شرایط والیبال در شهرستان و استان گفت و گویی ...

اتحاد خبر_یوسف اطمینان: دی ماه سال گذشته بود که متنی انتقادی از وضعیت والیبال استان را به رشته تحریر درآوردیم . در آن مطلب نقدی را محترمانه خطاب به گنجی رییس هیأت استان نوشتیم و اشاره های زیادی کردیم تا بلکه شرایط والیبال بهتر شود اما گویا همچنان مشکلات وجود دارد . برای اطلاع از آخرین شرایط والیبال در شهرستان و استان گفت و گویی را با سید عباس امیری رییس هیأت والیبال دشتستان انجام داده که تقدیم می شود .

 آقای امیری دوست داریم آخرین وضعیت هیأت والیبال شهرستان دشتستان را بصورت اختصار بیان بفرمایید .

با سلام و تبریک سال نو خدمت خوانندگان محترم سایت و هفته نامه اتحاد جنوب ، در حال حاضر به لطف خدا و همکاری مربیان و پیشکسوتان عزیز والیبال ، وضعیت بسیار خوبی را داریم ، از این رو که در بخشها با کمک مربیان فعال و زحمتکشی همچون آقایان حمیدتوکلیان  ، سید مسلم موسوی ، ابوذر موسوی ، عباس حسین آبادی و محمدرضا انگالی شرایط خوب و مناسبی در والیبال حکمفرماست .

در برازجان نیز با کمک اداره ورزش و شخص آقای کمارج حاجی و مربیانی همچون ، موعودفخرایی ، سیدعبدالله موسوی ، حامد رییسیان ، محمد خلیفه و جمال عبدالهی وضعیت بسیار خوبی را الحمدلله داریم و انشاالله روز به روز به علم مربیانمان اضافه می شود و روند روبه رشدی را داشته ایم .

 اگر بخواهید از نگاه یک علاقمند و هوادار به رشته والیبال و نه یک رییس هیأت در شهرستان ، به هیأت استان بوشهر نگاه کنید ، ارزیابی شما از این هیأت چیست ؟

 ببنید هیات یعنی برنامه ریزی دقیق ، هیات یعنی تخلف نکردن ، هیات یعنی پیشرفت در همه زمینها ، هیات یعنی کمک به همه ، هیات یعنی نگاه به بهترینها ، هیات یعنی تعامل با همه شهرستانها ، یعنی کارهای آینده دار انجام دادن و دیدن و فهمیدن بهترینها در سطح شهرستانها ، تفاوت بین پرتلاش ترین شهرستان تا ضعیف ترین شهرستان رو دانستن ، حالا همه اینها را بالعکس کنید ، این می شود هیات کنونی والیبال استان  بوشهر ، هیاتی که در یکسال دو بار بازیکن صغرسنی در مسابقات شرکت می کند و بعد بجای برخورد با ایشان ، ارتقا درجه به آن هیات و شخص خاطی میدهند !!! ، هیاتی که یک بازیکن از غیر از استان دو سال با مدرک جعلی برای یک تیم بازی می کند و آقایان کاملاً مطلع بودند اما متأسفانه هیچ کاری انجام نمی دهند ، هیاتی که همه  کارهایش دستوری هست و نه تعاملی ، هیات والیبال استان در باطن به شدت بیمار است اما ظاهری خوب دارد و باید توجه داشت با تخلفات آشکار و علنی ظاهرش را هم خراب کرده اند !

 آیا هیأت والیبال استان در بحث استعداد یابی و آموزش رده های پایه موفق بوده است ؟

 

به هیچ وجه ، می خواهم مثالی بزنم تا تفاوت ها را ببینید ،  سال ۹۳ مسابقات مینی والیبال در سالن شهید زالی با حضور ۲۰ تیم برگزار گردید ، اما سال قبل علی رغم نامه نگاریهای زیاد و تماسهای مکرر با شهرستانها هیچ تیمی حاضر به شرکت در مسابقات رده پایه نشد این را خود مسئولین هیات استان اعلام کردند ، چرا ؟
تست استعدایابی در بوشهر و در خانه والیبال برگزار شد فقط و فقط دو شهرستان حضور داشتند ، دشتستان و بوشهر ، آیا بنظر شما در استان بوشهر استعدادهای والیبال فقط در این دو شهرستان وجود دارد ؟ جای تأمل دارد ، متاسفانه هیچ هیاتی یا کار نمی کند یا با هیات استان مشکل دارد و گرنه باید جهت استدایابی حداقل ۵۰۰ نفر حضور داشته باشند نه کمتر از ۲۰ نفر و این یعنی فاجعه ، هر چه استعداد وجود دارد از قبل باقیمانده است .

 عملکرد هیأت استان در سال گذشته در رقابت های داخلی و کشوری چگونه بوده ؟ آیا مسابقات داخلی بصورت منظم برگزار شده است ؟

در رقابتهای داخلی که همه دیدند متاسفانه مسابقات بزرگسالان در بدترین شرایط با حضور ۴ تیم که آنهم بنظر بنده فقط دو تیم از شهرستانهای دیگر بودند که اگر بخواهیم درست نگاه کنیم فقط دو تیم حضور داشتند ، بنظر شما مسابقات والیبال رده بزرگسالان استان به این بزرگی باید با چهار یا دو تیم برگزار شود ؟

 این از مسابقات داخلی ، مسابقات کشوری هم متاسفانه بجای منتخب کردن تیمها یکنفر که خود دبیر هیات استان بود بنام کمیته فنی کار کمیته فنی را انجام می داد و اغلب از بازیکنانی که مد نظر شخص ایشان بود در قالب تیم استان اعزام میکردند و یک مربی هم که باز مد نظر همان آقا باشد  یعنی تیم را ایشان می بست و مربی فرد دیگری بود ، بنظر خندآور است که یکنفر خود مربی و بازیکن و کل کادر را انتخاب کند ، در هیچ رشته ورزشی و هیچ جای دنیا این اتفاق نمی افتد ولی در این هیات اینگونه بوده که جای تامل دارد !

 هیأت استان در پرورش استعدادهایی مانند عرفان غلامی پور و غیره ... چقدر نقش داشته است ؟

 اگر بگویم نقشی نداشته و حتا عملکردی بالعکس نیز داشته اشتباه نگفته ام ، مطمئن باشید ک نه برای عرفان غلامی پور نقش داشته و نه برای غلامی پورها و مطمئن تر باشید که هیچگونه برنامه ریزی برای پرورش چنین استعدادهایی  ندارند ، اگر از شخص اول استان سوال کنید که شما بعد از ایشان چه کسی و یا کسانی را می شناسید که جایگزین وی شوند  مطمئن باشید که می گویند خبری نداریم !

 آیا خبر قهرمانی تیم گناوه با یک بازیکن صغر سنی در  مسابقات نونهالان ساحلی استان صحت دارد ؟

 بله متأسفانه صحت دارد ، در مسابقاتی که ناظر داوری و ناظر برگزار کننده مسابقات نداشته باشد شک نکنید که این اتفاقات می افتد و مسئولین استان این را یک امر طبیعی و عادی میدانند !! ، از هیچ کسی و هیچ رشته ورزشی بجز هیات والیبال استان بر نمی آید ، چرا که الان تیم جوانان بوشهر نیز از بازیکن غیر بومی و صغرسنی استفاده کرده است و بعد که با مدرک مطرح کرده ایم ، رییس هیات استان عجیب ترین جواب را داده که آنهم در وقت مناسب و بصورت کامل در موردش گفتگو خواهم کرد و حتما تا فدراسیون جهانی هم شده دنبال حق و حقوق بازیکنانم را می گیرم ،  البته فعلا منتظر نظر آقای بهروزیان فر مدیر کل محترم ورزش استان هستیم و به احترام این مرد بزرگ و پرتلاش ورزش سکوت کرده ایم ولی مطمئناً بر اساس قوانینی که خود هیأت استان قبل از مسابقات طی نامه ای چند صفحه ای نوشته و ارسال کرده بودند خواهیم گرفت .

 در بین صحبت هایتان اشاره داشتید به اینکه در مسابقات مختلف استان تیمهای شهرستانها  حضوری پر رنگ ندارند و فقط تعداد محدودی شرکت می کنند چرا اینگونه است ؟

 چرایش را باید آقای گنجی و هیات ایشان جوابگو باشند ، حرف ما نیز همین است ، مسابقات رده بزرگسالان استان در سال ۹۵ با حضور ده تیم و با بهترین کیفیت برگزار شده اما سال ۹۶ فقط با چهارتیم و آنهم بگفته خود مسئولین هیات استان لیگ پیرمردها برگزار شده ، چرا باید اینطور باشد ؟

چرا باید در جلسات هیات استان بجز دشتستان نهایتاً یک یا دو شهرستان حضور داشته باشند آیا گنجایش استان ما این است ؟

در استان ما این پتانسیل را داریم که مسابقات رده بزرگسالانش با شرکت ۱۲ تیم یا ۱۲ شهرستان برگزار گردد ، چرایش به اینجا ربط دارد که اکثر مسولین شهرستانها با هیات استان مشکل دارند یا کلاً والیبال  در آن شهرستان ها در حال تعطیل شدن است ، بنده سال قبل هم گفتم اگر به این منوال به جلو برویم مطمئناً تا سه سال دیگر خبری از والیبال در استان بوشهر نخواهد بود چون این هیات دیگر عملکرد قابل قبولی نداشته و ندارد !

 بر اساس شنیده ها دبیر سابق هیأت والیبال استان تصمیم گیرنده کنونی هیأت والیبال در استان است . آیا صحت دارد ؟

 کاملاً ، ایشان زمانی که دبیر بود در همه امور بصورت مستقیم دخالت می کرد و موجب ناراحتی همگان می شد در صورتی که ایشان وظیفه اش فقط مدیریت بود ولی در انتخاب بازیکن ، انتخاب مربی ، انتخاب سرپرست و غرض ورزی خصوصاً با شهرستان دشتستان دخالت مستقیم داشت و بعدها حرفها و حدیثهای بچگانه نیز از ایشان شنیده می شد حالا که ایشان استعفا داده مجدداً در همه امور دخالت بیجا می کند و بحساب خود غرض ورزی را بصورت غیر مستقیم ادامه می دهد در صورتی که ایشان در حال حاضر هیچ کاره هیات استان است ولی تمام کارها با دخالت مستقیم ایشان انجام می گیرد .

 ارزیابی شما از تغییرات و جابجایی ها در کمیته های مختلف هیأت والیبال استان چیست ؟ آیا مسئولان کنونی می توانند جوابگوی امورات والیبال باشند ؟

 
متاسفانه افرادی بدون تخصص های لازم و نزدیک به خودشان  در کمیته هایی که فقط نامی از آن وجود دارد کار می کنند اما در کل تصمیمات را دبیر قبل می گیرد این در حالی است که بطور مثال در شهرستان دشتستان نوابغ بزرگی همچون  رییسی ، انگالی ، صیادی ، مرادی و ده ها پیشکسوت گرانقدر دیگر که مملو از تجربه هستند وجود دارد اما از هیچکدام از این بزرگان در هیچ کمیته ای استفاده نشده است و از نیروهای جوان نیز ما در شهرستان و در استان تنها مربی بین المللی را داریم آقای عبدالهی که از ایشان هم متاسفانه استفاده ای نمیشود و نزدیک به ده مربی کارت دار که محمد خلیفه تنها مربی داری کارت مربیگری درجه یک هست که از ایشان و دیگر مربیان نیز در کادر خود استفاده نکرده اند .

 آینده والیبال در استان را چگونه می بینید ؟

والیبال استان در حال حاضر رو به نابودی است ، متاسفانه عده ای با گزارشات غلط سعی در حفظ این هیات دارند اما با این روش مدیریت فایده ای ندارد و مسئولان ورزش استان برای جلوگیری از نابودی بیشتر آن باید فکری کنند !

اگر یک هیات دم از قانون و قانون مداری می زند باید همه کارهایش طبق قانون باشد نه یک شهر و یک بازیکن را بدلیل پیشرفت همان شهر و آن ورزشکار را مورد غضب خود قرار بدهند .

 احمد انگالی از بازیکنان با شخصیت و با اخلاق و کسی که به تیم ملی دانشجویان دعوت شده و مسئول کمیته ساحلی شهرستان می باشد و سابقه بازی کردن ایشان به حدود بیست سال می رسد و همیشه هم از لحاظ اخلاق و هم بازی جزو بهترینهای استان و کشور بوده ، در یک بازی بعنوان کاپیتان اعتراض قانونی خود را به داور اعلام کرده بدون هیچ الفاظ زشت یا زننده ای ، در بوشهر سریعاً کمیته انظباطی تشکیل داده اند و رأی خودسرانه برای این ورزشکار محجوب صادر کرده اند که بگویند ما نیز قانونمند هستیم !!! ، شما اگر قانون را می شناسید صبح مسابقه تیمی را به مسابقات نمی آورديد كه نه در جلسه قرعه کشی حضور داشته و نه مدارکی آورده.

چرا به باشگاه ستارگان و تیم تنگستان که گفتند می خواهیم شرکت کنیم اجازه ندادید ؟

شما که دم از قانون می زنید چرا یک بازیکن دو سال بدون مدارک در مسابقات شرکت می کند و هیچ اتفاقی نمی افتد و حالا که مطرح می کنیم شخص اول والیبال استان حامی اصلي تیم مورد نظر ، مربی ، بازیکن و سرپرست هست ؟

 جناب آقای گنجی اگر احمد انگالی را می شناختید و به سوابق ایشان توجه داشتید همچنین رأی را صادر نمی کردید.

 بنظر بنده وقتی خودتان می خواهید رای صادر کنید کمیته اضباطي را بردارید ، شما به کمیته انضباطي در خصوص صغر سنی یک بازیکن گفتید که خودم می خواهم وارد شوم این خنده آور است .

اجازه بدهید طبق قانونی که با آقای انگالی برخورد شده با تیم ، بازیکن ، مربی و سرپرست متخلف طبق بندهای یاد شده برخورد شود و گرنه خود و اعضای هیات خود را زیر سوال برده اید  و اين  يعنی سياست يک بام و دو هوا !!!

هيأت استان در مورد عرفان غلامی پور از چهره هاي با استعداد و از نابغه هاي واليبال استان كه در تيم ملي نوجوانان در دوره قبل و اكنون هم در تيم ملي جوانان عضويت دارد آيا حمايت و پشتيباني هم مي کند ؟!

دوستان عزيز در هيأت استان كلا ايشان و در واقع دشتستان را جزو قلمرو اين استان بشمار نمي آورند و گويا ما اسراييلي هستيم !!

اي كاش  عرفان غلامی پور بچه بوشهر یا جای دیگری از استان بجز دشتستان بود ، اگر اینصورت بود ايشان نابغه ، اسطوره و یا بازیکن قرن بود
اما الان انگار نه انگار که ايشان به تیم ملی نوجوانان دعوت شده است و از بین بالای هزار نفر جزو ۱۲ نفر اصلی تیم ملی  نوجوانان و اعزام به مسابقات جهانی قرار گرفته است .


انگار نه انگار که اين جوان رعنا و خوش قد و قامت و با استعداد با تیم ملی قهرمان نوجوانان جهان شده است  .

انگار و نه انگار که ايشان به تیم ملی جوانان دعوت شده است ،

انگار خبری از اینکه غلامی پور الان شش روز است به اردوی تيم ملي جوانان رفته است و جزو بهترینهاي اين رده است
خبری نیست .


انگار که اصلا اين بازيكن آینده ای ندارد ، انگار نه انگار که این اتفاقات و قهرمانی های غلامی پور برای اولین بار در تاریخ والیبال استان اتفاق افتاده است ، کاش بچه دشتستان و برازجان نبود !!!

آري بايد از مسئولان هيأت واليبال استان پرسيد به راستي عرفان غلامی پور  کیست و براي واليبال چکار  كرده است؟

 اگر مطلبی باقی مانده بفرمایید .

 اول اینکه در جلسه با رییس فدراسیون والیبال نماینده شهرستانها را یکی از دوستانمان از گناوه گذاشته بودند که متأسفانه هیچگونه صحبتی از دشتستان که مرکز اصلی والیبال استان هست نکرد و اصلاً ما را قبول نداشتند ، این فرد در آن جلسه بجای مطرح کردن بحثهای کلیدی که به پیشرفت والیبال استان منجر شود به طرح مسائل بی ربطی پرداخته درصورتی که بواسطه وجود پتانسیل بالا در سالن و در بخش استعدادیابی در سطح استان می توانست صحبت های خوبی مطرح کنند .
 
دوم اینکه هیات استان در سالی که گذشت بالغ بر یکصد میلیون بودجه گرفته ، ما در دشتستان بواسطه حضور والیبالیست های ارزشمند با تمام نتایجی که در سطح استان ، کشور و حتی جهانی گرفته ایم هیچگونه حمایتی از سوی هیات استان نشده ایم ، هیأت استان حتا یک سوزن توپ والیبال نیز به ما نداده است ، با این حال هیات والیبال دشتستان با کمک های آقای کمارج حاجی ریاست محترم اداره ورزش شهرستان با  وجود عدم حمایت هیات استان ،  حمایت کاملی از بخشهای تابعه  خود انجام داده است .

چرا باید از شهرستانی که بیشترین عملکرد مثبت در بخش آقایان و بانوان را دارد هیچگونه حمایتی نشود ؟

و در پایان ضمن عرض تشکر و قدردانی از مجموعه هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر که انصافاً سالهاست بدون منت در کنار ورزش حضور دارند و حمایت می کنند از خداوند متعال پیشرفت والیبال در تمام سطح استان بوشهر را آرزومندم .

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95144