کد خبر: 95084 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 22 فروردين 1397 - 11:48
آقای روحانی، پروفسور برانکو

اتحاد خبر-سعید قاسمی: من پرسپولیسی ام و به روحانی هم رای داده ام. برای من برانکو و روحانی باهم شباهت هایی‌ دارند، از وضعیتی که از ابتدای حضورشان بود گرفته تا اتفاقات مثبتی که در طول حضورشان انجام داده و نقاط ضعفی که هر دو دارند.

*سعید قاسمی


من پرسپولیسی ام و به روحانی هم رای داده ام. برای من برانکو و روحانی باهم شباهت هایی‌ دارند، از وضعیتی که از ابتدای حضورشان بود گرفته تا اتفاقات مثبتی که در طول حضورشان انجام داده و نقاط ضعفی که هر دو دارند.


پرسپولیس در نیم فصل دوم بخاطر یک‌سری  تصمیمات آقای پروفسور مثل نیم فصل اول دلچسب و با طراوت بازی نمیکند و من هوادار از برخی تصمیمات بعضا اشتباه برانکو که حرص آدم را در می آورد حسابی عصبی و ناراحت می شوم، اما خوب که فکر میکنم می بینم او چه تیمی را از کجای جدول تحویل گرفت و الان سه سال است که با صلابت صدر نشین جدول لیگ است.


شاید برانکو گاهی لجاجت میکند، گاهی تعویضی باید بکند که نمی کند، گاهی دیر تصمیمات به موقع می گیرد، اما من باید واقع بین باشم که او سوپر من نیست.

و اما بعد، این روزها که شیرینی عید را دلار به دهانمان تلخ کرده شاید دیدن برخی کلیپ های تبلیغاتی روحانی اعصابمان را بیشتر به هم می ریزد، شاید شنیدن طعنه های مخالفان روحانی...آزارمان می دهد ولی اصل هواداری این است که واقع گرا باشیم.


ما مشکلات مردم را میبینیم و با صدای بلند اعتراض می کنیم که آقای روحانی مردم در این رکود بازار کسب و کار تحت فشار اقتصادی هستند و واقعا تحمل شوک های ارزی را ندارند.


صف های طولانی خرید ارز زیبنده این نظام و مردم نیست.
مردم از ترس بی ارزش شدن دارایی هایشان به خرید ارز پناه برده اند و این وسط سود اصلی این صف های طولانی به جیب سرمایه دارانی خواهد رفت که از رانت های عجیب و غریب استفاده می کنند.


 تقریبا یک چهارم از زمان دولت روحانی گذشته و تا فرصت هست باید تعویض های لازم را در ترکیب تیم خود انجام دهد، بعضی از اعضای تیم آمادگی حضور در ترکیب اصلی را ندارند، نمی شود از یک تیم چند صدای مختلف شنید.


 آقای روحانی چرا باید گل بخورید و بخوریم بعد به فکر جبران باشید؟
وضعیت ارز حداقل پنج شش ماه است که ملتهب بود و همه پیش بینی ها مبنی بر افرایش نرخ دلار  به گوش می رسید، چرا آنالیزور های تیم شما بازی خوانی مناسب نداشتند که الان باید شاهد جولان نرخ ارز و به وجود آمدن چنین وضعیت ملتهبی باشیم؟


  تصمیماتی که درباره تک نرخی شدن ارز به صورت ضربتی گرفته شده و نظارت شدید و محدودیت هایی که در بازار ارز اعمال شده را میشد هنگام بستن بودجه ۹۷ و تعیین نرخ دلار امسال تصویب و اجرا کرد، هر چند تجربه نشان داده دخالت دولت ها در اقتصاد و بازار ارزی به صورت بلند مدت با ریسک بسیار زیادی همراه خواهد بود.
 
دولت روحانی باید با برگردان آرامش به بازار و رونق کسب و کار  از اعتمادی که باعث دو دوره صدرنشینی  در بین مردم شده حفظ و حراست کند .
 من همچنان یک هوادارم، از رای خود هم پشیمان نیستم، اما از دولت مطالبه گر خواهم بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95084