کد خبر: 94585 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 فروردين 1397 - 23:13
به همت موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان؛
دومین جشن ملی نوروزگاه 97 برازجان در کاروانسرای مشیرالملک برگزار گردید+تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر-زهره عرب: دومین جشن ملی نوروزگاه 97 برازجان به همت موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان و با حضور پرشور مردم و مسئولین، یکشنبه شب پنجم فروردین ماه، ساعت ۲۰:۰۰ در کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان)....

اتحاد خبر-زهره عرب: دومین جشن ملی نوروزگاه 97 برازجان به همت موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان و با حضور پرشور مردم و مسئولین، یکشنبه شب پنجم فروردین ماه، ساعت ۲۰:۰۰ در کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان) برگزار گردید.

به گزارش "اتحاد خبر"، مجید کمالی پور، مدیرعامل موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان ضمن تبریک سال نو و تشکر از استقبال گرم مردم شهرستان و مهمانان نوروزی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی شعار امسال را "بوشهر مقصدی نو، تجربه ای نو" قرار داده است، و بنده امیدوارم این جشن که توسط موسسه صدای چرخاب برگزار شده است بتواند این ارتباط را برقرار کرده و در معرفی شهر برازجان و شهرستان دشتستان موفق عمل نماید.

وی عنوان کرد: موسسه هر ساله جشنی را با عنوان نوروزگاه، سمن ها، سین هشتم برگزار می کند و امسال دومین سالی است که میراث فرهنگی به ما اعتماد نموده و برگزاری این جشن را به ما سپرده است.

مجید کمالی پور افزود: سال گذشته موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان توانست رتبه دوازدهم را در میان سمن های گردشگری کشور کسب نماید و همچنین سازمان میراث فرهنگی بوشهر به عنوان سازمان برتر معرفی گردید. این ارتباطی که بین سازمان میراث فرهنگی و زیرمجموعه ی آن یعنی سمن ها برقرار شده است در زمان جناب دکتر امیرزاده برقرار گردید که لازم می دانم به سبب این ارتباط از ایشان تشکر نمایم.

مدیرعامل موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان ضمن تقدیر از اقدامات چشمگیر مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، اذعان داشت: خبر خوب اینکه پس از سالها کاوش سه مجموعه از کاخ های هخامنشی دشتستان که بنا بر فرمایش دکتر امیرزاده بهشت باستان شناسان هخامنشی است در بردک سیاه، کاخ جتوط و و کاخ هخامنشی چرخاب آغاز شده است و اتفاق جالبی که رخ داده اینکه بچه های خود استان و خصوصا شهرستان دشتستان عهده دار این کاوش شده اند. این پیشرفت بسیار بزرگی است که همشهریان و بچه های همین خاک این کار را انجام می دهند.

گفتنی است، در خلال برگزاری جشن نوروزگاه 97 اجرای برنامه موسیقی محلی و موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی شیلو انجام شد.

همچنین آیین نمادین و محلی "سرتراشون"، "حنابندون" و 'چهاردستمال" و خوانش شعر محلی توسط شاعر دشتستانی خانم "معصومه خدادادی" و خوانش شعری از ایشان با موضوع برازجان توسط دختر خردسالش "مهتاب متوسلی" و اجرای نقالی توسط خانم "پرند تنها زیارتی" برگزار گردید.  

به گزارش "اتحاد خبر"، در پایان با حضور جمعی از مسئولین، از برگزیدگان مسابقه عکس با موضوع طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی و همچنین کادر اجرایی برگزارکننده جشن نوروزگاه تقدیر صورت گرفت.














































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94585