امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 فروردين 1397 - 08:46
در بازدید نماینده دشتستان از مرکز توانبخشی و درمانی سالمندان:

اتحاد خبر: در آستانه نوروز 97 نماینده دشتستان به همراه رییس اداره بهزیستی و امور عشایر شهرستان دشتستان از مرکز توانبخشی و درمانی سالمندان صاحب الزمان (عج) بازدید نمودند. به گزارش «اتحاد خبر»، زهرا شیخی، مدیر خانه سالمندان اظهار داشت: آسایشگاه سالمندان سال 76 تاسیس شده است و در حال حاضر 42 نفر سالمند ...

اتحاد خبر-زهره عرب: در آستانه نوروز 97 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به همراه رییس اداره بهزیستی و امور عشایر شهرستان دشتستان از مرکز توانبخشی و درمانی سالمندان صاحب الزمان (عج) بازدید نمودند.

به گزارش اتحاد خبر، زهرا شیخی، مدیر خانه سالمندان اظهار داشت: آسایشگاه سالمندان سال 76 تاسیس شده است و در حال حاضر 42 نفر سالمند مرد و زن در آن نگهداری می شود و 12 نفر مجهول و بی سرپرست می باشند که بعضا در رابطه با شناسنامه، فوتی، درمان و مسائل دیگرشان با مشکلاتی روبرو هستیم، مابقی هم که خانواده دارند و توسط فامیل دور و درجه دو همچون پسرخاله و دخترخاله و دخترعمو معرفی شده اند.

مدیر خانه سالمندان: ما در این مرکز به کولر و برخی از وسایل دیگر نیاز داریم

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل نیمی از هزینه اینجا را بهزیستی تقبل کرده است منتها برخی از خانواده ها وضع خوبی ندارند بنابراین در حد توان از آنها هزینه دریافت می کنیم. البته افراد خیر نیز هستند و گاهی مواد غذایی و کمک های دیگر ارسال می کنند اما هزینه ها زیاد است و ما در این مرکز به کولر، و برخی از وسایل دیگر نیاز داریم.

زهرا شیخی با اشاره به برخی مشکلات موجود اظهار داشت: بسیاری از مواقع پیش می آید که این سالمندان احتیاج به بیمارستان دارند و دفترچه ندارند، لذا هزینه های درمانی آنها بالا می رود. مورد دیگر هم سالمندان بی سرپرستی هستند که فوت می کنند و مشکلاتی برای کفن و دفن و تامین هزینه های مربوطه پیش می آید. هزینه ها بالا است، مثلا یک مورد فوتی داشتیم و گفتند هزینه ی کفن و دفن وی 2 میلیون تومان می شود.

صاحب امتیاز و موسس مرکز توانبخشی و درمانی سالمندان صاحب الزمان (عج) ابراز داشت: یکی از سالمندان غذا نمی خورد و باید حتما من باشم تا غذا بخورد، و فقط با من راحت است. سه الی چهار نفر از سالمندان را خانواده ها به دلیل ایام عید به منزل برده اند.

نماینده دشتستان: جلسه هم اندیشی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شود

نماینده دشتستان ضمن شنیدن مشکلات و درددل های سالمندان حاضر در مرکز عنوان کرد: باید یک جلسه هم اندیشی با حضور شهردار، شورای شهر و دستگاه های اجرایی مرتبط و با هدف طرح و بررسی و ارائه راه حل جهت رفع مشکلات برگزار نماییم.

محمدباقر سعادت تاکید کرد: ان شالله که اتفاقی نیفتد اما اگر اتفاق این چنینی رخ داد و سالمند بی سرپرستی فوت نمود با دفتر ما تماس بگیرید و اگر قبل از مصوبه اتفاقی افتاد ما آن را حل می کنیم. همچنین هر جایی نیاز به پیگیری بنده باشد انجام می دهیم.

رییس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه برای حل مشکلات مرکز نگهداری از سالمندان اقدام خواهیم کرد، گفت: این موضوعات را با وزیر مطرح خواهیم نمود و در هفته آینده سعی می کنم امکانی را برای تامین اعتبار فراهم کنیم. همانطور که می دانید هفته پیش رو وزیر کار در استان حضور پیدا می کند و از کنگان، جم و عسلویه وارد می شود و ان شالله در روز سه شنبه حضور ایشان را در دشتستان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در صورت امکان جلسه ای برای مطرح کردن مشکلات و مسائل شهرستان برگزار خواهیم کرد. 

یکی از سالمندان: چهار سال است اینجا هستم و هیچکس به دیدنم نیامده است

به گزارش «اتحاد خبر»، تعدادی از سالمندان در سالن تلویزیون نگاه می کردند، بعضی با پرستاران خود حرف می زدند، بعضی هم تنها روی تخت ها نشسته و با خود واگویه می کرد، یکی از سالمندان گویی با خود میگفت: اگر وجدان نداری هیچ چیز نداری، دنیا غیر از این درسی ندارد. چهار سال است که اینجا هستم و هیچکس به دیدنم نیامده است.

مادریار: وقتی به سالمندان رسیدگی می کنم احساس خوبی دارم

فرشته رئیسی، مادریار مرکز نگهداری از سالمندان در گفتگو با "اتحاد خبر" عنوان کرد: وقتی به این سالمندان رسیدگی می کنم خوشحال می شوم و احساس خوبی دارم و می گویم برای آن دنیای خودم ذخیره می شود. وقتی برایم دعا می کنند حس خوبی دارم، به نیت بهمن پسرم که در جوانی از دست رفت و روز چهلم درگذشت پسر جوانم همزمان با تولد 18 سالگی اش بود.

وی ادامه داد: پنج سال است که در این مرکز کار می کنم، مدیر اینجا بسیار خوب و مهربان است. همچنین بقیه همکارانمان و ما در یک محیط خوب و صمیمی کنار همدیگر کار می کنیم و از خدمت به سالمندان راضی هستیم.

فرشته رئیسی با بیان اینکه آشپز مرکز بسیار خوب است، ادامه داد: خانم زهرا شیخی، خانم فاطمه پوررشیدی، خانم سوگل گل افشان، خانم گوهر دارا، خانم مریم دهقانی، خانم مهوش قایدی و همچنین بقیه همکارانی که دلسوزانه در این مرکز زحمت می کشند.

این مادریار اضافه کرد: کار با سالمندان سخت است، طوری که گاهی فقط دلم می خواهد گوشه ای بنشینم و در فکر مسائل آنها می روم، نوه ام تازگی ها به من می گوید مامان فرشته خیلی بداخلاق شده ای.

رییس بهزیستی دشتستان: مشکلات را به طور شفاهی و یا از طریق نامه به اطلاع ما برسانید

حمید انصاری، رییس بهزیستی دشتستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو ابراز داشت: هر چیزی را که نیاز باشد به ما اعلام کنید و ما پیگیری می کنیم. البته سعی شود مطالب و مشکلات را به طور شفاهی و یا از طریق نامه به اطلاع ما برسانید.

وی با تشکر از نماینده دشتستان که سال جدید را با حضور در مرکز توانبخشی سالمندان آغاز کرده است، گفت: حضورتان در این مرکز باعث افتخار ما و این مجموعه و دلگرمی برای سالمندانی است که در اینجا حضور دارند. این یک حرکت نیک و زیبا است که ما این حرکت را سرمشق خود برای آینده قرار می دهیم.

انصاری با اشاره به اینکه این مرکز بخش خصوصی است، اظهار داشت: علاوه بر بیماران ذهنی و افراد دیگر، کسانی هم هستند که مجهول الهویه می باشند و موسس این مرکز نمی تواند افراد را رایگان پذیرش نماید چون علاوه بر ثواب و کار خیر باید برای ایشان نیز یک درآمدزایی داشته باشد. مثلا ما یک مورد کارتن خواب در یکی از شهرهای اطراف داشتیم که وضعیت اسف باری داشت، همچنین 12 نفر مجهول الهویه مانند ایشان هستند.

رییس بهزیستی دشتستان با بیان اینکه فعالیت های بهزیستی بسیار گسترده است، افزود: تقاضای من از جنابعالی این است که کوشش و تلاش کنید تا از مجلس یک اعتبار برای سازمان بهزیستی و به خصوص برای سالمندان گرفته شود چون حیطه فعالیت بهزیستی بسیار گسترده است اما به دلیل کمبود منابع مالی نمی تواند خدمات شایسته و بایسته ای را برای جامعه هدف خود تامین نماید.

نیاز به مساعدت برای افراد سالمند و مجهول الهویه حاضر در مرکز صاحب الزمان (عج) 

وی ضمن تشکر از حمایت های مادی و معنوی به این مرکز، عنوان کرد: در تمام زمینه ها علی الخصوص برای افراد سالمند و مجهول الهویه حاضر در مرکز صاحب الزمان (عج) نیاز به مساعدت داریم. 

حمید انصاری با اشاره به برخی محدودیت ها، خاطرنشان کرد: برخی از گلایه مندی های دوستان خبرنگار برای مراجعه به مرکز سالمندان بوده است، منتها هر کسی می خواهد بیاید باید از بهزیستی مجوز بگیرد اما گاهی افراد به اینجا آمده و تصاویر و گزارشاتی منتشر می شود که گاها خوشایند سازمان بهزیستی و یا خانواده این سالمندان نیست که این تصویربرداری و انعکاس در جراید خوشایند خانواده ها نیست و دلخوری و گله بابت این موضوع و انعکاس تصاویر سالمندان می باشد.

مادریار: سالمندان برای فرزندان و خانه و زندگی خود گریه و بیقراری می کنند

یکی از مادریاران به نام مریم دهقانی در گفتگو با خبرنگار "اتحاد خبر" اظهار داشت: همه اینها برای فرزندان و خانه و زندگی خود گریه و بیقراری می کنند.

وی با اشاره به انگیزه خود برای کار در این مرکز، ادامه داد: من بیست سال است که اینجا هستم و در مرکز نگهداری سالمندان خدمت می کنم، دوستشان دارم و همیشه از زمانی که بچه بودم و به مدرسه می رفتم شغل پرستاری را خیلی دوست داشتم.

سعادت: معادل 3 میلیون تومان اعتبار جهت خرید چند کولر برای مرکز سالمندان اختصاص داده شود

در انتها و پس از بازدید و اهدای گل به سالمندان، نشست نماینده دشتستان با مدیر مرکز توانبخشی و درمانی سالمندان صاحب الزمان (عج) با حضور رییس بهزیستی برگزار و برخی از مشکلات این مرکز و بهزیستی مطرح گردید، در این نشست محمدباقر سعادت قول پیگیری مسائل و  اختصاص معادل 3 میلیون تومان اعتبار جهت خرید چند کولر برای این مرکز را اعلام کرد.

 

گزارش تصویری دیدار نوروزی با سالمندان مرکز توانبخشی صاحب الزمان (عج) در آستانه سال 97 را اینجا ببینید



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/01/07 - 09:52
0
0
خانه سالمندان برازجان مکانی غیر استاندارد میباشد که به جای دو روز در هفته که طبق قانون وایین نامه مرکز سالمندان باید دکتر سرکشی کند یک نوبت سرکشی میکند فاقد جایگاه ملاقات میباشد فاقد حیاط مشجر میباشد وبیش از ظرفیت واقعی در این مرکز سالمند نگهداری میشود.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید مفاد آن نمی باشد.
1397/01/06 - 14:14
0
0
سلام مشکلات خانه سالمندان خیلی زیاده ن جای ملاقات دارن و غذای بیرون بهشون میدن که چرب هست و اینا هم مریض هستن و چربی خون دارن و دکتر هم ندارن و اگر اینا کسی نداشته باشن باید بمیرن
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • تحقق دفاع مشروع
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...