امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 27 اسفند 1396 - 11:09
روی خط مدیر مسئول؛

اتحاد خبر - اکبر صابری:سال 1396 شاهد حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین مهمی در عرصه ملی بودیم که به 12 مورد از آنها اشاره می کنم و البته در یادداشتی دیگر به اتفاقات مهم استان بوشهر و شهرستان دشتستان خواهم پرداخت.... عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد/ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها/ عملیات تروریستی در تهران / آغاز به کار شوراهای دور پنجم/ زلزله....

اکبر صابری:*
«نرم نرمک می رسد اینک بهار / خوش به حال روزگار»


برگی دیگر از دفتر عمر ما در حال ورق خوردن است و عنقریب سال 1396  نیز با همه خاطرات تلخ و شیرینش به تاریخ خواهد پیوست.  پیشاپیش عید باستانی نوروز را تبریک عرض نموده و بهترین ها را برایتان در سال پیش رو آرزومندم.
سال 1396 نیز مثل همه سال های گذشته شاهد حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین مهمی در عرصه ملی بودیم که به 12 مورد از آنها اشاره می کنم و البته در یادداشتی دیگر به اتفاقات مهم استان بوشهر و شهرستان دشتستان خواهم پرداخت.

 

 احمدی نژاد:
متاسفم که مجبورم اتفاقات سال 96 را با احمدی نژاد شروع کنم. روز چهارشنبه 23 فروردین، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد. سال 96 را می توان سال مخالفت علنی احمدی نژاد با منویات و توصیه های مقام رهبری دانست. ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم نهی رهبری اولین تقابل علنی احمدی نژاد با رهبری می توان ارزیابی کرد.


عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد:
30 فروردین؛ شورای نگهبان صلاحیت احمدی نژاد را احراز نکرد تا احمدی نژاد دومین رئیس جمهور ایران، بعد از آیت الله هاشمی رفسنجانی- باشد که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی شود.
در این خصوص 3 نکته را عرض می کنم:
1. احمدی نژاد همان احمدی نژاد است. چرا ایشان دو دور تایید صلاحیت شد؟
2. رد صلاحیت احمدی نژاد شعار مدعیان «بصیرت» را به شدت زیر سئوال برد. همان ها که با شعار بصیرت 2 دور از ایشان حمایت همه جانبه کردند.
3. حالا که ایشان 2 دور مملکت را به نابودی کشیده بود کاش این بار هم تایید می شد تا هم عیار وی بار دیگر در افکار عمومی محک زده می شد و هم آزادی انتخابات در ایران بیشتر به چشم می آمد.


انتخابات ریاست جمهوری و شوراها:
1. انتخابات دوازدهمین ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با مشارکت بیش از 41 میلیون ایرانی (بیش از 73 درصد) در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار شد. در این انتخابات دکتر حسن روحانی با کسب 23، 636، 652 رای در برابر ۱۵،۸۳۵،۷۹۴ رای حجت الاسلام ابراهیم رییسی به ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.
رمز پیروزی دکتر روحانی در این انتخابات شعارهای اصلاح طلبانه و نزدیکی وی به این طیف سیاسی بود.
2. انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد. انتخابات شورای شهر تنها انتخابات سراسری در کشور است که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار شده و برخی افراد می‌توانند راحت تر از فیلترهای سخت شورای نگهبان بگذرند.
در این انتخابات لیست های امید منسوب به اصلاح طلبان در پایتخت و تمام کلان شهرهای ایران و بیشتر مراکز استان ها به پیروزی رسیدند.


عملیات تروریستی در تهران:
در دو حمله جداگانه به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در روز چهارشنبه 17 خرداد، 17 نفر به شهادت رسیدند و 46 تن دیگر زخمی شدند. 5 مهاجم این حملات نیز کشته شدند. داعش مسوولیت این حملات را برعهده گرفت. طبق اعلام وزارت اطلاعات تمام مهاجمان ایرانی و اکثراً از نواحی غربی کشور بودند که جذب گروهک داعش شده بودند.


تحلیف بی سابقه:
14مرداد؛ مراسم تحلیف دکتر روحانی رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران، با حضور مقامات و هیئت ‌های بیش از ۹۰ کشور از جمله 7 رییس جمهور و 18 رییس مجلس برگزار شد. این مراسم بی سابقه ترین تحلیف تاریخ ایران نامیده شده است که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.


کابینه دوازدهم:
رییس جمهور روحانی 3 روز پس از مراسم تحلیف کابینه خود را به مجلس معرفی کرد و مجلس از 21 مرداد پرونده بررسی صلاحیت 17 وزیر پیشنهادی را آغاز کرد که پس از یک هفته بررسی در نهایت مجلس با اعتماد به 16 وزیر معرفی شده، فقط حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو را مورد تایید قرار نداد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری البته در لیست 17 وزیر پیشنهادی نبود و قرار شد در فرصت بعدی وزیر علوم و جایگزین بی طرف در وزارت نیرو به مجلس معرفی شوند.


آغاز به کار شوراهای دور پنجم:
منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور از یکم شهریور ماه فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.


زلزله کرمانشاه:
یکشنبه شب ۲۱ آبان زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۷.۳ ریشتر در استان کرمانشاه بخش‌های وسیعی از غرب ایران را لرزاند و تلفات و خسارات گسترده‌ای را برجای گذاشت. کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود. این زلزله ۵۷۴ نفر کشته و ۹،۳۸۸ نفر نیز مصدوم بر جای گذاشت.
اعتراضات مجازی به لایحه بودجه:
27 آذرماه؛ بلافاصله پس از ارایه لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی؛ برای اولین بار انتقادات از بخش های مختلف بودجه خصوصا بودجه چند ده میلیاردی برای مراکز متعدد مذهبی در لایحه بودجه ٩٧ در فضای مجازی شدت گرفت و به سرعت فضای کشور را تحت تاثیر قرار داد. به خصوص اینکه در لایحه بودجه مردم شاهد افزایش مالیات‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش تعرفه گمرکی از یک سو و کاهش بودجه‌های عمرانی و کاهش بودجه‌هایی که می‌توانستند در کشور اشتغال­زایی کنند، نیز بودند. به عبارت دیگر در افکار عمومی این­گونه تحلیل شده که دولت قصد دارد با افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم، بودجه مراکز مذهبی را افزایش دهد! و این همان نقطه آغازین اعتراضات بود. شدت این اعتراضات رییس جمهور و نمایندگان مجلس را به عقب نشینی واداشت و در تصویب نهایی بودجه اصلاحاتی معمول گردید.


اعتراضات در برخی شهرها:
تجمعاتی از روز پنجشنبه 7 دی از شهر مشهد تحت عنوان «نه به گرانی» کلید خورد، روز جمعه به برخی از شهرهای کشور تسری یافت و بعدازظهر شنبه 9 دی به تهران رسید. این اعتراضات طی چند روز به حدود 80 شهر ایران سرایت کرد. شعارها و مطالبات معترضین اقتصادی و سیاسی بود. بر اساس گزارش‌های تایید نشده حدود 17 یا 18 نفر در این اعتراضات کشته و حدود 3700 نفر بازداشت شدند. با تصمیم سطوح عالی امنیتی تلگرام و اینستاگرام برای حدود یکهفته از دسترس خارج شد. و بالاخره با تدابیر شورای عالی امنیت ملی اعتراضات و اغتشاشات پس از حدود 2 هفته به خاموشی گرایید.


دختران خیابان انقلاب:
اول دی ماه؛ دختران خیابان انقلاب نام حرکتی اعتراضی است که در آن تعدادی محدود از دختران و زنان به نشانه، اعتراض به حجاب اجباری با حرکتی نمادین روسری خود را در خیابان از سر برمی‌دارند. اغلب ایشان در نقاطی از شهر روی سکو رفته و روسری خود را به نشانه اعتراض بر سر چوب می‌زنند.


حادثه سانچی:
روز شنبه ۱۶ دی نفتکشِ سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله در سواحل چین برخورد کرد، محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی فوق‌سریع کشتی شد. در این حادثه ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شده‌اند که بعد از چند روز جستجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد. حادثه سانچی غم سنگینی بر دل ملت ایران گذاشت.


حادثه سقوط هواپیما:
روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد. همه سرنشینان این پرواز کشته شده‌اند. پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید. هواپیمای مذکور حدود ۲۴ سال سن پروازی داشت. در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و ۲ نفر خلبان و کمک خلبان (خلبان حجت‌الله فولاد و کمک خلبان کاوه خلیلی) جان باختند. یک مسافر این هواپیما(مهدی جاویدپور) از شهرستان دشتستان بود.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/12/28 - 17:15
1
2
تشکر از مطلبی که نوشته اید. بخشهایی از نوشته نیازمند اضافه شدن چاشنی انصاف است. مخاطب، غلبه نگاه سنگین سیاسی و حزبی را بر مطلب احساس می‌کند. تشکر مجدد
1396/12/28 - 13:26
1
1
واقعا نمیدونم با چه فکر و اندیشه ای اتفاقات سال 96 رو انتخابات هم انتخاب کردی درسته طرفدار روحانی هستی و اصلاح طلبی ولی این معنی نمیشه این سایت خبری رو تبدیل به وبلاگ شخصی کنید به حساب خودتون رسانه مردمی زدین
1396/12/28 - 07:24
3
1
آقا hadi فکر می کنید اگر آقای رئیسی رئیس جمهور می شد اوضاع بهتر میشد؟ نه بخدا. حداقلش اینه که روحانی فکر دگم و بسته ای نداره. دنبال فیلتر تلگرام و فضای مجازی نیست. دنبال بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم هم بوده ولی همه چیز که دست روحانی نیست برادر
1396/12/27 - 15:33
2
3
اولین چیزی که به ذهنتون رسید احمدی نژاد بوده ما هم میگیم سال 96 سال بد بختی کشور به دست روحانی بوده و وزیرانش
1396/12/27 - 15:24
0
4
سال 96 با حادثه های تلخی به پایان رسید. سانچی و سقوط هواپیما... روح همشون شاد
1396/12/27 - 13:11
2
2
همه چي خوبه اقاي صابري اين مطلب كلا حزب گرايي بود.
چرا صعود دلار نبود؟ چرا بانك ها نبود؟ به حق امام زمان روزي بياد كه از دست اصلاح طلب و اصول گرا ما راحت بشيم كه دارن كشور رو به فنا مي كشن
1396/12/27 - 12:07
2
3
احمدی نژاد مرد سیاسی سال 96 بود. ولی از نوع سیاست بد و عوام فریبش
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • شفاف‌سازی آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • سود سال 1402 آریا از طریق سجام واریز شد
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا 1 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 3 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 9 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...