کد خبر: 94297 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 26 اسفند 1396 - 11:15
مدارس کشور به حالت نیمه تعطیل درآمد
اتحاد خبر: به‌رغم آنکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس کشور باید تا ۲۸ اسفند ماه دایر باشند اما تعدادی از دانش‌آموزان این روزها به مدرسه نمی‌روند و برخی مدارس هم، دانش‌آموزان را تعطیل اعلام کردند.

 

اتحاد خبر: به‌رغم آنکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس کشور باید تا ۲۸ اسفند ماه دایر باشند اما تعدادی از دانش‌آموزان این روزها به مدرسه نمی‌روند و برخی مدارس هم، دانش‌آموزان را تعطیل اعلام کردند.

خبرگزاری فارس؛ وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی چندین بار و در گفت‌وگوهای متعدد اعلام کرده‌اند که مدارس باید در سال 96 تا 28 اسفند ماه دایر باشند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیمه اسفند ماه امسال گفت: «تأکید مؤکد، مؤکد و مؤکد به همکارانم در مدارس دارم که امسال به هیچ عنوان حتی یک روز زودتر از ایام تعطیلات، نباید مدارس تعطیل شود و بچه‌ها تحصیل را ادامه دهند».

 

نجات بهرامی معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: «مدارس کشور در سال 96، تا 28 اسفند ماه دایر هستند».

 

وی ادامه داد: «تا 28 اسفند ماه همان روال حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود دارد و به مانند روزهای دیگر تحصیلی، درهای مدارس به روی دانش‌آموزان باز است».

 

بهرامی تأکید کرد: «برای هر روز تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده و برنامه درسی و تحصیلی تنظیم شده است پس دانش‌آموزان از این فرصت استفاده کنند».

 

اما به رغم این تأکیدات، برخی مدارس به دانش‌آموزان اعلام کردند که روز چهارشنبه 23 اسفند ماه، آخرین روز دایر بودن مدارس در سال تحصیلی جاری است.

 

پدر یک دانش‌آموز در سه‌شنبه هفته گذشته به خبرنگار فارس گفت: از همین امروز یه عده دانش‌آموز مدرسه نیامدند؛ پسرم می‌گوید ما امروز از 30 نفر، 15 نفر بودیم.

 

وی ادامه داد: اگر قرار است مدارس با این شرایط تا 28 اسفند ماه دایر باشند، چه فایده‌ای دارد؟

مادر یک دانش‌آموز دبستانی در منطقه 14 تهران نیز گفت: آموزگار پسرم به دانش‌آموزانش گفته است از شنبه دیگر به مدرسه نیایند و مدرسه تعطیل است.

 

وی افزود: اینکه نمی‌شود وزیر یک دستوری بدهد ولی زیردستانش گوش نکنند؛ تکلیف ما چیست؟

در پی تعطیلی تعدادی از مدارس، آموزش و پرورش اعلام کرد که با مدارسی که اقدام به تعطیلی مدارس می‌کنند، برخورد می‌کند؛ اصغر خلیلی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار داشت: «همه مدارس شهرستان‌های استان تهران مانند بقیه مدارس تا روز دوشنبه 28 اسفند ماه دایر بوده و به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهند».

 

وی تأکید کرد: «مدیران مدارس نباید مدارس را تعطیل کنند و در صورت انجام چنین کاری، با آنها برخورد قانونی می‌شود».

امروز 26 اسفند ماه سال 96 است و به رغم آنکه تا اعلام روز تعطیل شدن مدارس، دو روز دیگر باقیست، تعدادی از مدارس کشور به حالت نیمه تعطیل درآمدند.

 

برخی دانش‌آموزان به مدرسه نرفتند یا برخی کلاس‌ها تعطیل است و در نتیجه در فضایی که کلاس‌های درس با تعداد اندکی از دانش‌آموزان تشکیل می‌شود، آموزش خاصی نیز در جریان نیست.

 

به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش باید برنامه‌ای برای این بلاتکلیفی روزهای آخر سال و منتهی به نوروز داشته باشد و با کمک سایر دستگاه‌های مربوطه برای حضور دانش‌آموزان و عقب نماندن از تحصیل، فرهنگ‌سازی کند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94297