امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1396 - 08:28
استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه:

اتحاد خبر:خوشبختانه در استان بوشهر فضای رسانه ای مطلوبی را دارا هستیم/جهت گیری ما در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان بوده است/راه آهن بوشهر-شیراز از پروژه های تاثیرگذار و امیدبخش/پروژه های جدید متناسب با نیازها باید انجام بشود/استان بوشهر، جزو پنج استان امن کشور /شاخص انتصابات کارآمدی، سلامت مالی و سلامت اخلاقی ...

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست مطبوعاتی استاندار بوشهر با اصحاب رسانه عصر سه شنبه 22 اسفند ماه در سالن اجتماعات استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش اتحاد خبر، عبدالکریم گراوند در این نشست گفت: امنیت و آسایش ما مرهون ایثارگری شهدا بوده است. درود می فرستیم بر روح بلند شهدا و برای صحت و سلامتی ایثارگران دعا می کنیم و از خدا می خواهیم که توفیق دهد تا قدردان شهدا و خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران باشیم.

استاندار بوشهر ضمن تشکر از حضور خبرنگاران و تبریک سال نو ادامه داد: امیدوارم شما خبرنگاران در تمامی مراحل زندگیتان موفق و پیروز بوده و همواره در امر خطیر اطلاع رسانی سربلند باشید.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه های مختلف عنوان کرد: طبیعتا در حوزه مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی اعتقاد ما این است که مطبوعات و اصحاب رسانه می توانند مدیریت اجرایی، مدیریت قضایی، مدیریت دستگاه مقننه کشور را در جهت عمل به وظایف کمک کرده و با نقدهای منصفانه به اصلاح مسیر کمک نمایند.

خوشبختانه در استان بوشهر فضای رسانه ای مطلوبی را دارا هستیم

گراوند افزود: نگاه ما به مطبوعات و رسانه این است که با نقدهای منصفانه و پرهیز از مطالبی که می تواند از دایره نقد خارج شود استان، جامعه و کشور را کمک نمایند. خوشبختانه ما در استان فضای رسانه ای مطلوبی را دارا هستیم و از همه مطبوعات و رسانه های استان که در این حوزه نقد و صحبتی داشته اند صمیمانه استقبال و تشکر می کنیم، امیدواریم همه ما جانب انصاف را در بیان مطالب و واقعیت ها رعایت نماییم.

جهت گیری ما در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان بوده است

استاندار بوشهر با اشاره به لزوم شتاب بخشیدن به پروژه های عمرانی مهم استان گفت: جهت گیری ما در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان بوده است و در سال آینده نیز جهت گیری اصلی ما به همین منوال خواهد بود و قطعا این جهت گیری را تا زمان اتمام پروژه های نیمه تمام ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: یکی از آسیب هایی که در نظام برنامه ریزی ما وجود دارد این است که هر مدیری بنا بر سلیقه خود کار جدیدی را شروع کرده و نسبت به پروژه ها و برنامه های در دست اجرا حساسیت نداشته باشد. در حوزه برنامه ریزی عقل سلیم حکم می کند ابتدا پروژه های ناتمامی که در توسعه و آبادانی و رفاه مردم تاثیرگذار هستند را تکمیل نماییم.

عبدالکریم گراوند خاطرنشان کرد: در حوزه راه ها اولویت ما این بوده که کار پروژه های در دست اقدام با شتاب بیشتری انجام داده شود و بحمدلله اکنون نیز در حال انجام است.
وی تاکید کرد: پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان بوشهر از سال 90 متوقف شده است،  پروژه ای که حدودا 20 هزار متر مربع است و می تواند در توسعه و آبادانی در بحث زیرساخت های بهداشت و درمانی ما را کمک نماید، و همچنین در توسعه رشته های پزشکی و وابسته به پزشکی و دندانپزشکی در فضای تخصصی و فوق تخصصی زمینه و بستر را فراهم کند. در پیگیری اخیر من در تهران و ملاقات با وزیر محترم بهداشت بنا را بر این گذاشتیم که ظرف دو سال این پروژه را انجام بدهیم.

راه آهن بوشهر-شیراز از پروژه های تاثیرگذار و امیدبخش



استاندار بوشهر با اشاره به امضای قرارداد راه آهن این استان ابراز داشت: یکی از پروژه هایی که در روزهای گذشته به لطف خدا و با پیگیری هایی که در استانداری بوشهر صورت گرفت، و با دعوتی که از کمیسیون عمران مجلس گرفتیم و حضور رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نشستی که برگزار شد خروجی بسیار خوبی در جلسه داشتیم و این خروجی گره اکثر پروژه های ریلی کشور را باز کرد، و خوشبختانه یکی از پروژه های تاثیرگذار و امیدبخش که می تواند در توسعه و آبادانی بندر بوشهر نقش ویژه ای ایفا نماید راه آهن بوشهر-شیراز-اصفهان و مرکز کشور است که با فاینانس صورت گرفته امیدواریم  در سال 97 و ان شالله هر چه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود. این عیدی بزرگی بود که دولت تدبیر و امید در آستانه سال 97 و روزهای پایانی سال 96 تقدیم مردم بزرگ و خونگرم بوشهر نمود.

پروژه های جدید متناسب با نیازها باید انجام بشود

وی در خصوص پارک لیان بوشهر گفت: همانطور که مطرح شد در حوزه پروژه های بزرگ و تاثیرگذار برنامه ما این است که ضمن تکمیل پروژه ها حتما پروژه های جدیدی متناسب با نیازها باید انجام بشود. در این راستا و طبق قولی که به مردم داده ام حتما پارک لیان را شروع خواهم کرد. یکی از آرزوهای مردم عزیز ما فضایی است که باید برای شهر بوشهر حفظ شود و کاربری که دارد باید برای استفاده و بهره مندی مردم بوشهر از این فضا فراهم شود.

سال آینده در حوزه تنگک ها اقدامات قابل قبول و چشمگیری را انجام خواهیم داد

گراوند با اشاره به مشکلات بعضی از مناطق کمتر برخوردار اذعان داشت: در منطقه تنگک ها که ما در شهر بوشهر داریم حتما نیاز به اقدامات سریعتر، محکم تر و هزینه های بیشتری وجود دارد. ان شالله سال آینده در حوزه تنگک ها اقدامات قابل قبول و چشمگیری را انجام خواهیم داد که سیمای شهر بوشهر در منطقه تنگک ها، مرکز استان و مناطق مختلف استان با یک نگاه توزیع منطقه ای اعتبارات تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: جهت گیری ما باید این باشد که همه مناطق استان و شهرهای استان بوشهر از این اعتبارات و امکانات برخوردار شوند.
 
استاندار بوشهر ضمن اشاره به حوزه اقتصادی اظهار داشت: از روزی که در جایگاه استاندار قرار گرفتیم با عنایت به دستور کار مقام معظم رهبری که در ابتدای سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی یک چارچوبی را برای دولت مشخص کردند، با همین نگاه بازدید از شهرستان ها را شروع کردیم و 9 شهرستان را بازدید کرده و دهمین شهرستان را نیز فردا بازدید خواهیم کرد که طرحهای موجود در این شهرستان ها متناسب با ظرفیت آنها، تعدادی از طرح های نیمه فعال، فعال و راکد مورد بررسی قرار می گیرد و با اقدامات کارشناسی صورت گرفته در جلسه رفع موانع تولید برای این پروژه ها تصمیم گیری می شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: متناسب با این برنامه ریزی ها در همه شهرستان ها برنامه ریزی و اقدامات خوبی صورت گرفته است، البته لازمه آن این است که جناب آقای زرین فر، معاون محترم اقتصادی استانداری پیگیری جدی تری انجام داده و پس از اتمام بازدید از 10 شهرستان با حساسیت لازم دستور ویژه ای جهت پیگیری تصمیمات و مصوبات صادر نمایند.

عبدالکریم گراوند ادامه داد: در همین شهرستان ها مدیر کل امور بانوان با زنان و کارآفرینان جلساتی برگزار کرده و جلسه ای را نیز مدیر کل روستایی با دهیاران خواهد داشت، همه اینها در این جلسات در کنار هم قرار گرفته و در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و توسعه و اشتغال و حل مشکلات مناطق مختلف به کار گرفته خواهد شد.

در حوزه اقتصادی اقدامات خوبی صورت می گیرد

وی در ارتباط با آمار پرداخت ها در زمینه رونق تولید یادآور شد: آمار پرداخت های ما در زمینه رونق تولید به نسبت طرح های پذیرش شده در کمیته بررسی 62 تا بوده که در این خصوص میانگین کشوری 52 بوده است. طرحهای مصوب کارگروه های استانی ما 53 طرح و میانگین کشوری 49 بوده است، همچنین پرونده های ارجاع شده به شعب 42 پرونده بوده است در حالی که میانگین کشوری 31 بوده است. پرداختی ما 32 درصد بوده که میانگین کشوری پرداخت ها 19 درصد بوده است و این نشان می دهد که حوزه اقتصادی ما هم به صورت جدی پیگیری کرده و کارهای خوبی در این حوزه صورت می گیرد و تسهیلات خوبی در اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در جهت فراهم سازی زمینه برای رونق اقتصادی و رونق کسب و کار مردم اعطا شده است.

در استان بوشهر 51 مدیر زن، از مدیریت پایه تا مدیریت میانی داریم

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر عنوان کرد: لازم است که نکته ای را در حوزه سیاسی-اجتماعی بیان کنم،
در استان بوشهر 51 مدیر زن، از مدیریت پایه تا مدیریت میانی داریم که 21 از این مدیران در حوزه بانوان در 5 ماه استانداری ما منصوب شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه استانداری بوشهر ما قبلا یک مدیر کل و دو معاونت داشتیم که در همین مقطع -پس از انتصاب عبدالکریم گراوند- با پیگیری هایی که داشتیم یک مدیر کل و دو معاون مدیر کل منصوب شده است، ان شالله در روزهای آینده اقدامات دیگری نیز در حوزه بانوان و جوانان انجام خواهد گرفت و قطعا انتصاب در حوزه جوانان و بانوان شتاب بیشتری می گیرد.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: در حوزه مسائل امنیتی در 11 ماهه امسال یازده درصد کاهش سرقت ها را داشتیم، در حوزه بحث امنیتی نیروی انتظامی استان بوشهر اقدامات قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به عملکرد خوب نیروی انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: الحمدلله استان ما در حوزه جزایم خشن 2 درصد کاهش داشته که در این خصوص کشفیات ما 95 درصد بوده است.

استان بوشهر، جزو پنج استان امن کشور 

گراوند خبر داد: استان ما از نظر شاخص های امنیتی جزو 5 استان امن کشور ارزیابی شده است، همچنین راهور استان بوشهر رتبه اول را کسب کرده و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز بوشهر جزو استانهای برتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی در طی سال 96 مجوز 34 سمن را صادر کردیم و همچنین 16 شعبه احزاب در استان تاسیس شده است. این نشان می دهد که دولت از ظرفیت احزاب در کشور استفاده می کند.

گراوند ادامه داد: البته ما در گذشته و در حوزه سمن ها تاسیس خانه سمن ها را داشتیم و ان شالله با حضور جناب دکتر خورشیدی خانه احزاب را هم راه اندازی خواهیم کرد. همه اینها می توانند به توسعه حوزه های مختلف، توسعه گفتگو، بحث مشارکت احزاب و گروههای سیاسی در مباحث مختلف و ایجاد زمینه مشارکت عمومی کمک نمایند.

وی با اشاره به توجه و میزان اهمیت به پروژه ها و بخش های مختلف توسعه استان گفت: در این مقطع اعتبارات فصل کشاورزی را در حوزه باغات از 27 میلیارد به 77 میلیارد رساندیم. همچنین پروژه راه آهن بوشهر را در دیدار با دکتر جهانگیری و در نامه های مکرر و دعوت مجلس و کمیسیون های مختلف پیگیری نمودیم و سازمان مدیریت که پیگیری مستمر و جدی داشتند. اگر من نسبت به حوزه توسعه استان بی توجه بودم راه آهن بوشهر اتفاق نمی افتاد.

استاندار بوشهر ضمن پاره ای توضیحات پیرامون برخی از پروژه ها عنوان کرد: همین تقاطع ورودی بوشهر که از سال 94 شروع شده است همه شهادت می دهند که در 4 ماه اخیر چقدر کار در آن انجام شده است و تقاطعی که اینهمه انتقاد به آن وارد بود تا قبل از پایان سال وارد چرخه استفاده می شود که کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه ما استان مهمان پذیری هستیم، گفت: تعدادی از پروژه هایی را که منجر به نارضایتی شده بود تکمیل کردیم. در بحث 50 متر مکعب آب به بوشهر که باید از خط انتقال کوثر اضافه شود، در بازدید از این خط انتقال با سیستم برخورد کرده و خلع پیمان صورت گرفت که پیمانکار جدید گرفته شده است.

در مدیریت استان یک لحظه غفلت نکردیم

عبدالکریم گراوند اظهار داشت: عملیات راه دیلم-گناوه با تخصیص از اعتبارات استانی جهت سرعت بخشیدن به کار آن دنبال خواهد شد. ما در مدیریت استان یک لحظه غفلت نکردیم و در حوزه های مختلف پیگیری های زیادی داشتیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: نگاه ما در استفاده از ظرفیت ها استفاده از ظرفیت تمام نیروها است. من 5 ماه است که منصوب شده ام و در تمامی انتصابات از ظرفیت تمام نیروهای استان از همه نقاط کمک گرفتیم.

شاخص انتصابات کارآمدی، سلامت مالی و سلامت اخلاقی و مردمداری بوده است

وی ضمن اشاره به اینکه معیار و ملاک برای همه ما باید قانون باشد گفت: در حوزه انتصابات شاخص های بنده کارآمدی، سلامت مالی و سلامت اخلاقی و مردمداری بوده است.

گراوند با بیان برخی مسائل در حوزه جذب اعتبارات ملی افزود: یکی از شاخص های ما در حوزه دستگاه های اجرایی جذب اعتبارات ملی است، البته در حال حاضر سازمان مدیریت در حال آماده سازی گزارشی از میزان جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه ها است که پس از ارزیابی میزان موفقیت دستگاه ها نیز سنجیده می شود.

کمک به هیئت های ورزشی استان  در سال آینده

وی اذعان داشت: در حوزه ورزش کمک هایی گرفته شده است و حتما در سال آینده به هیئت های ورزشی استان کمک های دیگری خواهم کرد.

شهرداری بهارستان و شهرداری بیدخون جزو پیگیری های استانداری بوده است

استاندار بوشهر با اشاره به تقسیمات کشوری اظهار داشت: ما در بحث تقسیمات کشوری چاه مبارک را به شهر ارتقاء دادیم و دیروز هم شهرداری آن افتتاح گردید، که این موضوع در زمان معاونت سیاسی من اتفاق افتاد و در همین زمان نیز مشکل بندر سیراف که سالهای سال راکد بود حل شده و این بندر مانند سایر بنادر استان مجوز گرفته و احیا گردید.

وی ادامه داد: در حوزه تقسیمات کشوری ما بخش سیراف را در دست اقدام داشتیم که کار آن در حال انجام است، و همچنین شهرداری بهارستان و شهرداری بیدخون جزو پیگیری های ما بوده است. در حوزه شهرستانی ما دیگر بحث ارتقا نداشتیم، یک بحث در رابطه با چغادک هم نماینده محترم پیگیری کردند اما فعلا اقدام خاصی از ناحیه استانداری انجام نگرفته است.

 گراوند تصریح کرد: برای متانول کاوه، آسیا آرام و مجموعه ی بخش خصوصی مجوز از وزارت کشور با عنوان صادرات گرفتم و در این زمینه ها کار شده است.

وی در خصوص اموال نامشروع برخی مدیران گفت: من معتقدم نه در حوزه مسئولین و مدیران ارشد بلکه در رابطه با هر فردی که در منصبی قرار می گیرد اگر درآمدی خارج از ضابطه وجود داشت این سوال که از کجا آورده اید حرف درستی است و کسانی که با یک منصب اموالشان افزایش پیدا می کند، این قابل پیگیری است. البته مجلس محترم باید یک کار کاملا کارشناسی و پخته و علمی برای این موضوع انجام بدهد تا همه مقامات و مسئولین به آن عمل کنند و کسی خارج از این ضوابط قانونی اموالش ارتقاء پیدا نکند که این می تواند یکی از راه های مبارزه با فساد هم باشد.

عبدالکریم گراوند ضمن توضیح برخی جزییات پروژه راه آهن بوشهر گفت: خوشبختانه فکر می کنم راه آهن بوشهر یکی از راه آهن های خوب کشور باشد چون ضمن اینکه می آید و به بندر وصل می شود، در آینده که به سمت جنوب هم برود تقریبا استانی هستیم که همه مناطق استان را با یک فاصله کم و حوزه ی کل جنوب استان را پوشش می دهد.

در رابطه با موضوع ته لنجی فعلا نگرانی وجود ندارد

استاندار بوشهر در رابطه با موضوع ته لنجی اظهار داشت: یک آیین نامه ای تصویب شده است که در خصوص این آیین نامه ملوانان و صاحبان لنج ها نظراتی داشتند، ما هم یک جلسه کارشناسی در استانداری داشتیم که استانداری بوشهر، هرمزگان، خوزستان در آن حضور داشتند و همه نظرات کارشناسی را جمع آوری کرده و به عنوان پیشنهاد سه استان به دولت فرستاده ایم و ان شالله امیدواریم این پیشنهادات ارسالی بتواند مورد تایید قرار بگیرد. فعلا هم نگرانی وجود ندارد و وزارت اقتصاد و دارایی و ریاست محترم گمرک دستور فرمودند که کار این قشر انجام شود و ما در شورای تامین نیز زمینه حداکثر همکاری را برای ایشان فراهم کرده ایم و فعلا مشکل خاصی وجود ندارد. انشالله در ظرف زمانی باقیمانده پیشنهاداتی که به تهران فرستاده ایم در دولت تصویب شود و بعد از تصویب دولت نگرانی ها کاهش پیدا کند.

وی در خصوص انتصاب آقای خورشیدی به عنوان سرپرست فرمانداری دیلم عنوان کرد: بخشنامه ای مقام عالی وزارت داشت که همه استانداران، معاونین استاندار، و فرمانداران و بخشداران باید در محل ماموریت مستقر باشند. ولی فرمانداری ممکن است منصوب شود که همسر فرهنگی و یا فرزند دانش آموز داشته باشد و نتواند منزل خود را به محل خدمت ببرد ولی فرمانداری که از دو سال قبل در محلی بوده است باید سکونت داشته باشد.

استاندار بوشهر ادامه داد: در همین جلسه ای که در تهران برگزار شد تاکید شده که استانداران همه کسانی که ساکن نیستند را سامان دهند و بالاخره ما هم تابع سلسله مراتب و دستور مقام عالی وزارت هستیم و باید اجرا نماییم. آقای اسماعیلی ضمن اینکه بنده همینجا از ایشان تشکر می کنم، خودشان نامه ای به من نوشتند و گفتند که من الان ساکن نیستم و هر طور که صلاح می دانید عمل کنید، با مشورتی که با مدیر کل و معاون سیاسی کردم این انتصاب انجام شد. ان شالله فرماندار دیلم منصوب خواهد شد و طبیعتا برنامه ما همین است، دیلم هم یک شهرستان مانند شهرستانهای دهگانه ما و در چارچوب تعریف شده ای که داریم سعی می کنم سریع تر این انتصاب انجام شود.

عیبدالکریم گراوند تاکید کرد: فروش املاک در حریم نیروگاه اصلا یکی از مولفه های برنامه ششم توسعه است. بحث ساماندهی هلیله و بندرگاه نیز در این برنامه آمده است و همین ظرفیت قانونی هم به ما امکان پیگیری پروژه های این منطقه را داده است و ان شالله به شکل ویژه این موضوع پیگیری خواهد شد.

از ظرفیت همه افراد معتقد به برنامه های دولت استفاده خواهیم کرد

وی در ارتباط با مدیران هیئت دولت گفت: اگر مدیری در دولت قبل بوده و در این دولت هم دارد کار می کند و همراهی دارد به نظر من محل ایراد نیست و شعار این دولت هم این بوده که از ظرفیت ها استفاده بکند.

استاندار بوشهر با تاکید بر شعار دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهایی که به برنامه ها و اهداف دولت اعتقاد دارند افزود: بنده نیز به این نتیجه نرسیده ام که بخشداری مغایر سیاست های دولت کار کرده باشد. بالاخره افراد در دولت های محتلف کار می کنند و کسی که صادقانه در وزارت کشور و سازمان ها کار می کند و مسیر دولت را هم قبول دارد طبیعتا ما از ظرفیت همه افراد معتقد به برنامه های دولت استفاده خواهیم کرد.

با تمام وجود بر قوانین و مقررات پافشاری می کنم

وی در رابطه با انتخاب شهردار بوشهر اظهار داشت: فرآیند انتخاب شهردار هیچ ربطی به استانداری ندارد و ما هیچگونه نقشی در این موضوع نداریم. ابتدا نامه معرفی به تهران فرستاده می شود و سپس ارزیابی های لازم و استعلام ها صورت می گیرد. نهایتا پس از ارزیابی ها و بررسی ها و تایید نظر کارشناسی و حراست جناب وزیر حکم را امضا می کند. پس در رابطه با شورا و شهرداری، اصولا این دو موضوع کاملا با هم تفاوت دارند.

گراوند تصریح کرد: من با تمام وجود بر قوانین و مقررات پافشاری می کنم و اعتقادم بر رعایت قوانین در این حوزه ها بوده است.

وی در خصوص تفاهم نامه فی مابین استانداری و وزارت ارشاد توضیح داد: تفاهم نامه ای که بین استانداری و وزارت ارشاد امضا شده است در سال 97 باید عملیاتی و اجرایی شود، که بخشی تعهدات ما و بخشی هن تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد است و قطعا تعهدات ما در زمان توزیع اعتبارات با عنایت معاونت عمرانی لحاظ خواهد شد.

عبدالکریم گراوند خاطرنشان کرد: در رابطه با شهرک سینمایی به خانم ماحوزی گفته شده که طرح و برنامه را بیاورند تا بررسی شود تا بدانیم باید چه کنیم و این موضوع می تواند در کمیته و شورای برنامه ریزی شهرستان و استان هم مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

در طول 31 سال کار و مدیریت در این کشور هیچ وعده ای نداده ام

استاندار بوشهر ابراز داشت: من در طول 31 سال کار و مدیریت در این کشور هیچ وعده ای نداده ام، چون وعده ها ممکن است تحت تاثیر شرایط شدنی نباشد و اجرایی و عملیاتی نشود، ولی این قول را می دهم که با همه وجودم پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

وی در خصوص مشکلات آب در استان اذعان داشت: در ارتباط با کم آبی استان پیش از این و در زمان مدیریت سالاری اقداماتی خوبی انجام شده است، من هم آن اقدامات را پیگیری کردم، یکی بحث انتقال آب شبانکاره است که 50 متر مکعب روزانه به حجم آب ما اضافه می شود و بعد از آن نیز ما باید اصلاح الگوی مصرف و رعایت مصرف آب را با توجه به کمی و خشکسالی های موجود در دستور کار داشته باشیم، ضمن اینکه 35 هزار متر مکعب آبشیرین کن شهر بوشهر، مناقصه هم انجام شده، پیمانکار هم انتخاب شده است و این آبشیرین کن پس از تجهیز کارگاه و تامین اعتبار موردنیاز در آینده می تواند بخش زیادی از نگرانی های ما در حوزه کم آبی را برطرف نماید.

استاندار بوشهر یادآور شد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نمره ما از میانگین کشوری بالاتر است، یکی از اقداماتی که ما در این حوزه انجام داده ایم بحث اراضی و آبیاری نخیلات بوده که ما اینجا اعتبار خوبی برای این کار گرفتیم. همچنین سد دالکی را پیگیری کرده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این سد براساس برنامه جلو می رود. فاینانس سد باغان و دشت پلنگ نیز امضا شده است.

حدود 60 درصد پروژه های نیمه تمام داریم

گراوند با بیان اینکه یک برنامه پنج ساله توسعه استان متناسب با برنامه ششم توسعه دولت آماده شده است، خبر داد: پروژه های نیمه تمام ما در سطح استان کم نیستند و حدود 60 درصد پروژه های نیمه تمام داریم. از روزی که ما وارد استان شدیم برنامه هایی داشتیم که مسیر توسعه را مشخص می کنند.
 
وی در خصوص دهکده گردشگری بوشهر گفت: این دهکده را تکمیل می کنیم و یک بحثی در رابطه با مدیریت این دهکده به وجود آمد که آن را به طور موقت متوقف کردیم اما این بحث مدیریتی نیز به زودی حل شده و اجازه نمی دهیم که این مکان رها شود.

آغاز عملیات راه آهن بوشهر در سال آینده

عبدالکریم گراوند تاکید کرد: تمام پروژه ها در برنامه پنج ساله توسعه استان مشخص است و بنا بر همین برنامه اعتبار تخصیص خواهیم داد.

وی در خصوص زمان راه اندازی و شروع به کار پروژه راه آهن گفت: طبیعتا وزارت راه یک فرآیندهایی دارد و قطعا در سال آینده عملیات پروژه آغاز خواهد شد.

مشاور فرهنگی استاندار: در مرداد ماه سال آینده و در آستانه روز خبرنگار یک اتفاق تاریخی را در پیش خواهیم داشت

مشاور فرهنگی استاندار بوشهر ضمن خوشآمدگویی به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: امروز سه شنبه 22 اسفند ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام شهدای گرانقدر نامگذاری شده است. نام شهید یادآور تمام ارزش های انسانی و فریادهای برخاسته از مکتب حسینی و در قلوب تمام آزادیخواهان جهان جاودانه است.

اکبر صابری ضمن تشکر از تعامل و همکاری رسانه ها با دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد: پیشاپیش حلول سال نو را تبریک عرض کرده و از بابت همه فعالیت ها و همکاری هایی که در طول سال 96 در عرصه  اطلاع رسانی، انعکاس خدمات دولت و همچنین نقدهای سازنده ای که در گره گشایی و حل مشکلات دولت کمک نموده است از شما سپاسگذاریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره کارگردان فقید "همایون شهنواز" خالق سریال ماندگار دلیران تنگستان که اخیرا در شهرستان دلوار آرام گرفت، افزود: ان شالله سال پیش رو سال مبارکی برای تمام ملت ایران باشد. ما در مرداد ماه سال آینده و در آستانه روز خبرنگار یک اتفاق تاریخی را در پیش خواهیم داشت، چاپ و انتشار شماره 1000 دو روزنامه و یک هفته نامه ی استان که این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ مطبوعات استان می باشد.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/12/23 - 11:34
0
4
جناب استاندار! این عیدی به درد خودتان می خورد،جناب صابری شما هم فقط ادعا دارید تا عمل،باز هم مثل همیشه برازجان از پروژه های تاثیرگذار استان حذف شد و شما و دوستانتان همچنان درگیر ادعا و سیاسی کاری هستید.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: عزیز حدود 4 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...