کد خبر: 94143 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1396 - 12:11
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:
اعتکاف در ۲۲۰ مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود/ حضور ۱۳ هزار معتکف

اتحاد خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه اعتکاف در ۲۲۰ مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود، از پیش بینی حضور ۱۳ هزار معتکف خبر داد.

اتحاد خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه اعتکاف در ۲۲۰ مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود، از پیش بینی حضور ۱۳ هزار معتکف خبر داد.


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم معنوی شامگاه دهم فروردین ۹۷ آغاز می‌شود و تا شامگاه سیزدهم فروردین ادامه دارد و نام‌نویسی برای شرکت در مراسم اعتکاف آغاز شده و تا یک روز قبل از برگزاری مراسم ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: امسال ایام اعتکاف مصادف است با ایام نوروز و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت تقارن بسیار مبارکی است که انشاءالله منشا برکت برای هموطنان باشد مراسم اعتکاف مراسمی هست که با استقبال بسیار خوب توسط هموطنان روبه‌رو شده و هر سال شاهد استقبال بسیار خوب مردم هستیم.

 

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: مناسبت‌های بسیار مهمی در ایام اعتکاف داریم که آغاز آن ولادت حضرت امام علی (ع) است، روز دوم مصادف با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که نقش مهمی در تاریخ انقلاب دارد و روز سیزدهم که مصادف با وفات حضرت زینب کبری (س) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تقارن وفات حضرت زینب (س) با روز طبیعت، اظهار داشت: من از همین جا از هموطنان ارزشمند مان در اقصا نقاط مختلف استان درخواست می‌کنم که همزمان با گرامیداشت بهار طبیعت عنایتی به این مناسبت‌های دینی داشته باشند به‌ویژه در روز ۱۵ رجب که همزمان با روز طبیعت است، در رعایت شان و منزلت حضرت زینب (س) اهتمام داشته باشند.

 

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان اعتکاف گفت: برنامه های بسیار متنوعی برای معتکفین توسط مسئولین مراکز برگزار کننده پیش‌بینی شده و آماری که در سال قبل داشتیم حدود ۲۲۰ مسجد و ۱۳ هزار معتکف بود که پیش‌بینی ما با توجه به تقارن با ایام تعطیلات نوروز تقریباً در همین سطح خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطلاع از برگزاری محل اعتکاف می توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی استان اطلاعات لازم را کسب کنند و به تعداد مساجد برگزار کننده اعتکاف حداقل یک روحانی برای اقامه نماز جماعت پیش بینی شده و بعضی از ائمه جماعات خود معتکف شده و در جمع معتکفین حضور پیدا می‌کنند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94143