کد خبر: 94125 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1396 - 10:50
رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر:
کانون هماهنگی خرما در بوشهر راه‌اندازی شود

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: با توجه به راه‌اندازی کانون‌های دانش، صنعت و بازار در معاونت علمی ریاست جمهوری می‌توان کانون دانش صنعت و بازار خرما را در بوشهر راه‌اندازی کرد.

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: با توجه به راه‌اندازی کانون‌های دانش، صنعت و بازار در معاونت علمی ریاست جمهوری می‌توان کانون دانش صنعت و بازار خرما را در بوشهر راه‌اندازی کرد.


به گزارش مهر، محمدرضا بحرانی صبح سه‌شنبه در پیش رویداد استارت آپ نخل و خرما دانشگاه پیام نور در بوشهر اظهار داشت: سالانه در دنیا هفت میلیون و در ایران حدود یک میلیون تن خرما تولید می شود  که در کشورهای تولید کننده سطح زیر کشت نسبت به برداشت و همچنین تولید فراورده‌های جانبی متفاوت است.

 

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی استارت‌آپ نخل و خرما افزود: متاسفانه فعالیت‌های استارت‌آپی قالبی شده است که با فلسفه استارت‌آپ منافات دارد. در استارت‌آپ‌ها بحث دانش بنیان کردن تجارت، صنعت و بقیه عرصه‌های زندگی مطرح است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر ادامه داد: هدف نهایی دانشگاه‌های نسل چهارم دنیا تولید اندیشه‌ای متفاوت در انسان است و این دانشگاه ها مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در همه جنبه های زندگی هستند.

 

وی بیان کرد: بنابراین همه فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود با همین دریچه قابل بررسی است و تفکر خلاق  همین است که ما رویه‌های جاری را کنار بگذاریم و مبدع یک رویکرد جدید باشیم.

 

بحرانی افزود: قرارمان نیست که صرفا یک رویداد استارت آپی صرف داشته باشیم بلکه در کنار آن باید به فرصت های دیگر نیز توجه کنیم در حال حاضر چند کانون دانش، صنعت و بازار  محصولات مختلف وجود دارد ولی تاکنون در مورد محصول خرما اقدامی در این زمینه انجام نشده است که می توان این کار را از استان بوشهر شروع کرد.

 

پیش رویداد اولین رویداد کارآفرینی نخل و خرمای دانشگاه پیام نور با عنوان «پروند» با حضور استاید صاحب نظران عرصه خرما و گروه های مختلف استارتاپی در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار شد./د

رویداد نهایی این استارت آپ در اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94125