کد خبر: 94114 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1396 - 09:58
فرمانده انتظامی استان بوشهر در نشست با خبرنگاران:
کاهش 12 درصدی جرایم جنایی در سطح استان /آرامش بهاری با نظم و امنیت

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست خبری فرمانده انتظامی استان بوشهر عصر دوشنبه 21 اسفند ماه برگزار گردید. به گزارش اتحاد خبر، سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا گفت: بخش بزرگی از آرامش ما در کشور مدیون شهدای گلگون کفن است. وی با آرزوی سالی پرخیر و برکت برای آحاد مردم عزیز استان و کشور اظهار داشت: امنیت...

اتحاد خبر: نشست خبری فرمانده انتظامی استان بوشهر عصر دوشنبه 21 اسفند ماه برگزار گردید. به گزارش اتحاد خبر، سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا گفت: بخش بزرگی از آرامش ما در کشور مدیون شهدای گلگون کفن است. وی با آرزوی سالی پرخیر و برکت برای آحاد مردم عزیز استان و کشور اظهار داشت: امنیت مقوله ای فرابخشی است و همه سازمان ها و نهادها در تولید و ارتقاء آن نقش دارند.


همه بایستی باور کنیم که نظم و امنیت در واقع مقوله های مردمی و اجتماعی هستند تا دولتی و حکومتی. به عبارتی نظم و امنیت برای مردم است و در واقع مردم از آثار تلاش پلیس در برقراری امنیت اجتماعی بهره می برند، به همین سبب در برخی زمینه ها مثل پلیس افتخاری و همیار پلیس شاهد همکاری مردم با پلیس هستیم.

پلیس برای تامین امنیت و حفظ آرامش جامعه از مردم کمک می طلبد
سردار واعظی با اشاره به اینکه پلیس در بطن زندگی مردم است، ادامه داد: فعالیت اصناف، اقشار و جامعه وقتی رونق دارد که مردم در آرامش باشند و پلیس برای تامین امنیت و حفظ آرامش جامعه از مردم کمک می طلبد.

وی عنوان کرد: امنیت به قدری مهم است که در قانون اساسی بیش از 30 بار تکرار و تاکید شده است، ما به عنوان مسئول تامین امنیت دائم همراه مردم و در خدمت مردم هستیم.

باید بوشهر را به دنیا معرفی کنیم
فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: ما باید بوشهر را به دنیا معرفی کنیم، یعنی نه تنها به عنوان مرکز انرژی و محل استقرار نیروگاه و تاسیسات نفت و گاز بلکه باید برای مردم خوب و مهمان نواز آن و خونگرمی و سنتی بودن آن معرفی و شناسانده بشود.

 


شعار امسال پلیس "آرامش بهاری با نظم و امنیت"
وی تصریح کرد: پلیس کار و برنامه ریزی خود را با شعار «آرامش بهاری با نظم و امنیت» آغاز کرده و سازماندهی ها را انجام داده است و در این راستا مراسمی با حضور همه دستگاه های امدادی و تعدادی از مسئولین برگزار خواهد شد.

واعظی با اشاره به کاهش 5 درصدی آمار سرقت های استان گفت: آمار سرقت های مهم در استان بوشهر 5 درصد و در سایر سرقت ها یعنی سرقت های خرد هم 5 درصد کاهش داشته ایم.

کاهش 75 درصدی در سرقت از طلافروشی ها
وی خاطرنشان کرد: آمار کیف قاپی 15 درصد، سرقت موتورسیکلت ها -که یکی از سرقت های شایع استان است- 11 درصد، سرقت اتومبیل 3 درصد، و در سرقت مغازه 22 درصد، و در سرقت از طلافروشی ها 75 درصد کاهش داریم.

کاهش 12 درصدی جرایم جنایی در سطح استان
فرمانده انتظامی استان بوشهر ابراز داشت: تنها در سرقت منازل دارای افزایش 12 درصدی هستیم و در بقیه سرقت ها نیز، در سرقت های به عنف تقریبا 13 درصد و سرقت های تحت پوشش 67 درصد کاهش داریم. کل جرایم جنایی سطح استان ما 12 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

در طی سال گذشته دقیقا 26 درصد کاهش قتل داشته ایم
وی با بیان کاهش آمار قتل در سال جاری در مقایسه با سال گذشته گفت: یکی از مسائلی که مردم را نگران می کند موضوع قتل ها است که در طی سال گذشته دقیقا 26 درصد کاهش قتل داشته ایم. 

سردار واعظی اظهار داشت: در بحث مواد مخدر ما تقریبا 49 درصد افزایش کشفیات شامل حدودا 9 تن تریاک، 583 کیلوگرم حشیش، 73 کیلوگرم هروئین، و شیشه تقریبا یک کیلو و 600 گرم داشته ایم که پایین ترین میزان کشف مربوط به شیشه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 588 طرح پاکسازی داشته ایم ادامه داد: در خلال این طرح ها تعداد خودروهای توقیفی ما 34 دستگاه و تعداد موتورهای توقیفی نیز 92 دستگاه بوده است.




در سال جاری 13 درصد کاهش تلفات درون شهری داشته ایم
فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد: در سال جاری شاهد افزایش 3 درصدی در پرونده های مواد مخدر، و در کل دستگیری ها نیز شاهد افزایش 5 درصدی بوده ایم.
وی افزود: در تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش در تلفات درون شهری داشته ایم که سهم موتورسیکلت ها در این تصادفات 64 درصد بوده است.
واعظی با اشاره به اینکه حدود 96 درصد از جرائم سایبری کشف شده است، گفت: این جرائم نسبت به سال گذشته 25 درصد در وقوع و نزدیک به 23 درصد در کشف افزایش داشته است. اگر بخواهیم به ترتیب بیان کنیم که چه جرائمی در حوزه سایبر در استان ما بیشتر بوده است، برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب اشخاص 26 درصد کل جرائم و بعد از آن کلاهبرداری رایانه ای بیش از 18 درصد و سپس نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای مجازی 15 درصد را به خود اختصاص داده اند.
وی عنوان داشت: در حوزه پلیس راه 32 درصد تصادفات در اثر عدم توجه به جلو و 22 درصد به سبب تخطی از سرعت مجاز بوده است.


در صورت نیاز از ظرفیت پلیس افتخاری و بسیج نیز استفاده خواهیم کرد
فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در نشست با خبرن
گاران عنوان کرد: در بحث تعطیلات نوروزی بیش از 90 مقر به غیر از مقرهای ثابتی که داریم، از طریق ایستگاه های پلیس، کانکس ها و دیگر مراکز اضافه نموده ایم، در صورت نیاز از ظرفیت پلیس افتخاری و بسیج نیز استفاده خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه نیروی انتظامی آماده خدمت رسانی به هموطنان و همشهریان می باشد، اظهار داشت: همه همکاران ما با آمادگی کامل آموزش های لازم را برای خدمت رسانی در ایام نوروز کسب کرده اند و ان شالله از 27 اسفند ماه به صورت ویژه و در بحث پلیس راه از 24 اسفند ماه در محل های موردنظر مستقر خواهند شد.

نگران این هستیم که شادی مردم تبدیل به غم نشود
سردار خلیل واعظی اذعان داشت: هرگونه نگهداری و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز مطابق با قانون جرم می باشد. در خصوص چهارشنبه ی آخر سال در درجه اول نگران این هستیم که شادی مردم تبدیل به غم نشود.


وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در خصوص چهارشنبه آخر سال در مدارس حضور پیدا کرده و به نوجوانان آگاهی لازم را رسانده اند.فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: دو اتفاق ناگوار در شهرستان دشتستان رخ داد که همکاران ما مجموعه اقدامات آموزشی بر روی آن انجام دادند و از ظرفیت آموزشی این موضوع جهت آگاهی بخشی به مردم استفاده گردید.


توقیف بیش از 11 هزار خودروی شوتی با جریمه های سنگین
سردار واعظی اظهار داشت: ما در سال جاری بیش از 11 هزار خودروی شوتی را به دلیل تغییر وضعیت و حرکات مخاطره آمیز و نقص فنی با جریمه های سنگین توقیف نمودیم. نزدیک به 560 خودرو فاقد پلاک نیز توسط نیروهای ما توقیف شده است و می طلبد که با این پدیده به طریق دیگری برخورد نماییم.

وی یادآور شد: آمار کشف مواد محترقه نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است و چیزی بیش از دو میلیون مواد محترقه را کشف نموده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در خصوص فرمایش امام جمعه شهر برازجان در ارتباط با خلع سلاح تصریح کرد: هر کسی که سلاحی داشته باشد آن را توقیف و سلاح های غیرمجاز را جمع آوری خواهیم کرد، اما هنگامی که سلاح دارای مجوز باشد این موضوع توجیهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه با سلاح های غیرمجاز برخورد خواهیم کرد گفت: حتی آن دسته از سلاح هایی که مجوز داشته اما تاریخ مجوز آنها تمام شده است را توقیف می نماییم و خود مردم نیز بر روی این مسئله حساس می باشند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94114