کد خبر: 94096 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1396 - 13:19
به همت شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس؛
جشن نوروز اقوام و جشنواره بازی و غذاهای محلی برگزار گردید+تصاویر

اتحاد خبر: جشن نوروز اقوام به همراه جشنواره بازی و غذاهای محلی به همت شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس و با حضور معاون صندوق رفاه دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی برگزار گردید. به گزارش «اتحاد خبر»؛ معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این آیین گفت: صندوق رفاه دانشجویی در راستای ...

 

اتحاد خبر-زهره عرب: جشن نوروز اقوام به همراه جشنواره بازی و غذاهای محلی به همت شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس یکشنبه شب بیستم اسفند ماه با حضور معاون صندوق رفاه دانشجویان، رییس، معاونین، مدیران، کارکنان و با استقبال گسترده دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی برگزار گردید.

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این آیین گفت: صندوق رفاه دانشجویی در راستای خدمت رسانی به دانشجویان کشور عزیزمان ایران اسلامی فعالیت دارد.

 

وی افزود: در حال حاضر قریب به 4 میلیون و 600 هزار دانشجو داریم که صندوق رفاه وظیفه خدمت رسانی به آنها را بر عهده دارد.


دکتر تقی زاده تاکید کرد: ماموریت اصلی صندوق ارائه خدمت به دانشجویان و ارائه تسهیلات بدون بهره ی خوابگاه، تغذیه و... به دانشجویان است که ما در این زمینه ها سیاست گذاری انجام داده و در قالب 21 وام به دانشجویان عزیز دانشگاه ها تسهیلات بدون بهره ارائه می دهیم.

 

وی در زمینه خوابگاه های دانشجویی اظهار داشت: در این دولت رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی را در برنامه داشتیم و پس از آن توانسته ایم نرخ خوابگاه ها را به شکل عادلانه تری تعیین نماییم.


معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه ها کمتر دانشجویی را می بینیم که معترض نباشد، البته این طبیعی است چون دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوتد از یک محیط صمیمی به نام خانواده وارد محیطی مانند دانشگاه می شوند.


تقی زاده عنوان کرد: غذایی که در دانشگاه به دانشجو داده می شود را هیچگاه نمی توان با غذای مادر مقایسه کرد اما اولین اعتراض دانشجویان بحث غذای دانشگاه است.

وی ادامه داد: فضایی که ما در اختیار دانشجو قرار می دهیم با آن فضایی که خانواده در اختیار او قرار می دهد اصلا قابل مقایسه نیست.

 

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در صندوق رفاه ما دنبال بهبود کیفیت خدمات به دانشجویان هستیم، البته کسب رضایتمندی در این حوزه سخت است، چرا که دانشجویان از فضای خانواده که جدا می شوند،لذا کیفیت غذا و خوابگاه را با کیفیت محل سکونت و غذای خانگی مقایسه می کنند، که این خدمات در دانشگاه با شرایط قبلی که دانشجو داشته است، قابل قیاس نمی باشد. بنایراین در این مساله ایجاد رضایتمندی، سخت است.

تقی زاده ادامه داد: برای دانشجویان، زمان تحصیل و  سکونت در خوابگاه همراه است با تجربه و آموختن مسایل علمی و علاوه بر آموزش در رشته تخصصی خود تجربه هایی نیز کسب می کنند. بنابراین مسایل جانبی و حاشیه ها نباید این علم آموزی و تجربه اندوزی را تحت شعاع خود قرار دهد. ما در خوابگاه های دانشجویی تبادل فرهنگی داریم و عزیزان دانشجو از هم میهنان خود در سایر شهرها تبادل فرهنگی انجام می شود و مطالب جدیدی را یاد می گیرند، این مقطع از عمر انسان، دورانی همراه با تجربیات و خاطره های خوب است ، خود ما نیز زمانی دانشجو بودیم و همین حس کمال طلبی و رفاه را داشتیم، ولی پس از گذشت روزگار الان مسئول همین مسایلی شدیم که در مقطعی، معترض آن بودیم و اکنون می دانیم که مدیریت در این شرایط آنچنان هم راحت نیست.

 

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سالی توام با نشاط، شادی و پیشرفت علمی برای دانشجویان گفت: دانشجویان قدر این دوران طلایی را بدانند، ان شالله در آینده دانشجویان عزیز به وضعیت مطلوب تری رسیده و دانشجویان ما از لحاظ خوابگاهی، تغذیه و امکانات آموزشی در شرایط بهتری باشند.

 

گفتنی است در قسمت اول برنامه جشنواره بازی و غذاهای محلی از ساعت 16 تا 18 برگزار شد که شامل نمایشگاه غذاهای بومی و محلی ایران، موسیقی سنتی اقوام  و برخی از مراسم های بومی و محلی بود.




لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94096