کد خبر: 94064 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1396 - 09:56
استاد بزرگ شطرنج ایران :
بکارگیری مربی تراز اول دنیا نیاز اصلی تیم ملی شطرنج است

اتحاد خبر: استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: بکارگیری مربی تراز اول دنیا و برخوداری از دانش و متد روز نیاز اصلی پیشرفت تیم ملی شطرنج است.

اتحاد خبر: استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: بکارگیری مربی تراز اول دنیا و برخوداری از دانش و متد روز نیاز اصلی پیشرفت تیم ملی شطرنج است.

 

احسان قائم مقامی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: شطرنج ایران در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته که تداوم این مسیر رو به جلو نیازمند بکارگیری مربی تراز اول است.


وی بیان کرد: در سال های گذشته نیز حضور مربی تراز اول در تیم ملی رقم خورد ولی به دلیل نبود حمایت مالی امکان اینکه در تمام طول سال مربی ثابت داشته باشیم فراهم نشد.


قائم مقامی ادامه داد: با برنامه هایی که در شطرنج کشور در حال شکل گیری است امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حمایت مالی فعال و رساتری از تیم ملی باشیم.


وی در ارتباط با سطح برگزاری دور پایانی مسابقات شطرنج کشور در بوشهر نیز اظهارداشت: با پیشرفت چشمگیر شطرنج کشور در سال های اخیر سطح مسابقات در حدی است که هر کدام از شرکت کنندگان از شانس کسب عنوان قهرمانی برخوردار هستند.


وی با قدردانی از مسئولان برگزاری دور پایانی پنجاه و یکمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی مردان کشور در بوشهر اظهارداشت: با تدابیر پیش بینی شده شطرنج بازان بدون کوچکترین دغدغه ای رقابت های خود را آغاز کردند که این مهم تاثیر زیادی در افزایش سطح رقابت ها داشته است.


قائم مقامی ادامه داد: با توجه به بازیکنان قدری که در دورپایانی رقابت ها حضور دارند پیش بینی می شود شاکله قوی و موثری برای حضور تیم ملی در رویدادهای مهم و بین المللی شکل گیرد.


وی در ارتباط با سطح شطرنج استان بوشهر نیز گفت: این استان در رشته شطرنج ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و امید است با مسیری که در استان آغاز شده در سال های آینده شاهد درخشش شطرنج بازان آن در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.


دور پایانی پنجاه و یکمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی مردان کشور از امروز یکشنبه در بوشهر آغاز و تا 27 اسفندماه ادامه دارد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94064