کد خبر: 94059 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1396 - 09:11
استانداری بوشهر و وزارت بهداشت تفاهم نامه امضا کردند
اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت:براساس مفاد تفاهم‌نامه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده های پزشکی و دندان‌پزشکی با اعتبارات ملی و استانی در مدت 2 سال در این استان ساخته می‌شود.روز دوشنبه عبدالکریم گراوند در نشست مجمع خیرین سلامت این استان اعلام کرد:دراین مجمع گروه‌ها و بخش‌های مختلف درتوسعه سلامت مردم برنامه‌ ریزی می‌کنند...
اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت:براساس مفاد تفاهم‌نامه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده های پزشکی و دندان‌پزشکی با اعتبارات ملی و استانی در مدت 2 سال در این استان ساخته می‌شود.روز دوشنبه عبدالکریم گراوند در نشست مجمع خیرین سلامت این استان اعلام کرد:دراین مجمع گروه‌ها و بخش‌های مختلف درتوسعه سلامت مردم برنامه‌ ریزی می‌کنند که نقش خیران و سمن‌ها در این مجمع برجسته و مورد توجه است.

وی یادآورشد: سلامت جامعه تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌هاست که باید سلامت جامعه با مدیریت کارآمد توسعه یابد.


استاندار بوشهر بااشاره به توجه به سلامت جسمانی و روانی گفت: در عرصه سلامت همه آحاد جامعه مسئول هستند چراکه با تبلور حوزه سلامت در فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر این مهم به عنوان یک تکلیف همگانی محسوب می‌شود.


گراوند اظهارداشت:آحادمردم، خیران، سمن‌ها، دستگاه‌های اجرایی و اداری باید در راستای توسعه سلامت گام بردارند.


استاندار بوشهر افزود: بزرگترین خدمت در حوزه سلامت توجه به طرح‌های پیشگیری است.


وی، با بیان اینکه پیشگیری از بیماری نه تنها کاهش هزینه‌ها را در پی دارد بلکه سلامت جامعه را تضمین می‌کند تصریح کرد: اکنون استان بوشهر در عرصه بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت در جایگاه نامناسبی قرار دارد که عامل آن کم تحرکی و نوع تغذیه است.


گراوند گفت: تشکیل کارگروه سلامت استان بوشهر باید در دستور کار قراربگیرد و از همه ظرفیت‌ها در این عرصه به ویژه توانمندی خیران سلامت استفاده شود.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی پروژه جاده سلامت در همه شهرستان‌ها و بخش‌های ساحلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اجرایی می‌شود.

 

منبع: ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94059