کد خبر: 94039 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 20 اسفند 1396 - 18:18
پیمایش گنبد نمکی جاشک توسط باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان+ تصاویر

اتحادخبر: طی یک برنامه یک روزه ، تیمی ۶۰ نفره با سرپرستی باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان و همراهی تیم کیو کوشین کاراته استان بوشهر(دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) و کانون زبان ایران شعبه برازجان و باشگاه سنگنوردی تاپ برازجان موفق به پیمایش گنبد نمکی جاشک گردیدند.

اتحادخبر: طی یک برنامه یک روزه، تیمی ۶۰ نفره با سرپرستی باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان و همراهی تیم کیو کوشین کاراته استان بوشهر(دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) و کانون زبان ایران شعبه برازجان به همراه باشگاه سنگ نوردی تاپ برازجان موفق به پیمایش گنبد نمکی جاشک گردیدند.


صبح روز جمعه مورخه ۹۶/۱۲/۱۸ رأس ساعت ۵:۰۰ صبح با دو دستگاه مینی بوس و پنج دستگاه خودروی سواری از برازجان حرکت خود را آغاز و پس از گذشتن از شهرهای اهرم و خورموج و کاکی به ابتدای مسیر گنبدهای نمکی رسیدیم. راه دسترسی به گنبد از سمت شرقی از فاصله ۳ کیلومتری بعد از روستای گنخک از طریق جاده خاکی معدن قدیمی سنگ نمک که در منطقه فعالیت می کرده است بود، جاده ی خاکی را به سمت گنبد پیش گرفتیم و در ساعت ۸:۱۵ به کوهپایه‌های گنبد رسیدیم.


سپس با یک نظم خاص حرکت برای پیمایش را آغاز نمودیم و پس از بازدید از آبشار و غارهای موجود و نیز پیمایش غارها و آبهای روان و بلورهای نمک که سایر افراد را مجذوب خود کرده بود ، در ساعت ۱۲:۳۰ به دامنه کوه و مینی بوس رسیدیم و برای صرف ناهار راهی شهر کاکی شدیم.پس از توقف و صرف ناهار در ساعت ۱۵:۳۰ حرکت به سمت برازجان را آغاز و در ساعت ۱۷:۳۰ به برازجان رسیدیم و سفری به یاد ماندنی را با صحت و سلامت کلیه افراد به پایان رساندیم.


 سرپرست باشگاه:مختار هادی نژاد سرپرست برنامه:رحیم قاسمیان پور
راهنما: محمد جمشیدی
عقب دار:رضا قاسمیان پور
امدادگر:مریم متوسلی
سرپرست بانوان:شهین بازیار

 

گنبد نمکی جاشک در موقعیت جغرافیایی N281611 E514226 در استان بوشهر واقع است. گنبد نمکی گنخک دشتی در فاصله ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر خورموج و ۱۵ کیلومتری شهر کاکی قرار دارد. وسعت کوه نمک مطابق با نقشه 3 هزار و 666 هکتار است و یکی از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر به شمار می‌رود./ص

 























 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94039