کد خبر: 94021 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 اسفند 1396 - 11:05
جشن پیوند مهر و دوستی ایرانیان؛
مردم باید شادی را درچهارشنبه آخرسال تجربه کنند
اتحاد خبر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: مردم باید در جشن چهارشنبه سوری بعنوان یکی از آئین های سنتی نیاکان این سرزمین شادی و نشاط را تجربه کنند.عباس برزگر زاده افزود: مردم باید این جشن باستانی را به صورت خانوادگی برگزار و نباید این شادی را با انجام رفتارهای پرخطر تحت الشعاع قرار دهند. وی تصریح کرد: ترقه بازی و استفاده از مواد آتش زای خطرناک...
اتحاد خبر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: مردم باید در جشن چهارشنبه سوری بعنوان یکی از آئین های سنتی نیاکان این سرزمین شادی و نشاط را تجربه کنند.عباس برزگر زاده افزود: مردم باید این جشن باستانی را به صورت خانوادگی برگزار و نباید این شادی را با انجام رفتارهای پرخطر تحت الشعاع قرار دهند. وی تصریح کرد: ترقه بازی و استفاده از مواد آتش زای خطرناک که موجب انهدام و ایجاد رعب و وحشت می شود نماد نداشتن فرهنگ شادی است.

به گزارش ایرنا؛ برزگرزاده گفت: استفاده از مواد آتش زای غیراستاندارد و خطرناک و ایجاد انفجارهای عظیم بیانگر نوعی جنگ است نه جشنی که باید مردم با روحیه شاد آن را برگزار کرد.


وی با تاکید براینکه ایجاد شادی و نشاط درجامعه منجر به تولید امید می شود افزود: جشن چهارشنبه سوری فرصتی برای همبستگی اقوام ایرانی و نماد انسجام ملی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.


برزگرزاده گفت: انحراف برخی آئین های سنتی ایران زمین از جمله چهارشنبه سوری منجر به از بین رفتن همبستگی ملی و فرهنگی و موجب ضرر ملی می شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/94021