کد خبر: 93990 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 20 اسفند 1396 - 08:21
در بوشهر؛
مسابقات شطرنج فینال قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی برگزار شد

اتحاد خبر: مسابقات فینال شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۲ استاد بزرگ و استاد بین‌المللی شطرنج در بوشهر آغاز شد.

شطرنج - کراپ‌شدهاتحاد خبر: مسابقات فینال شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۲ استاد بزرگ و استاد بین‌المللی شطرنج در بوشهر آغاز شد.


به گزارش مهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر عصر شنبه در حاشیه مسابقات فینال شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان تلاش زیادی برای توسعه ورزش در نقاط مختلف کشور دارد.

 

احمد بهروزیان‌فر با اشاره به اینکه حمایت از هیئت‌های ورزشی یکی از اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط با فدراسیون‌ها را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در این فصل از سال دارای آب و هوایی بسیار خوب است که این وضعیت آب‌وهوایی می‌تواند فرصت مناسبی برای حضور ورزشکاران و برگزاری اردوها و مسابقات مختلف در این استان باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه ورزشکاران استان بوشهر در ۲۸ رشته مختلف موفق به کسب مقام قهرمانی شده‌اند، افزود: اکنون میزبان ۹ رشته ورزشی در سطح بین‌المللی هستیم.

 

لزوم استفاده از مربیان درجه یک دنیا

استاد بزرگ بین‌المللی ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال‌های گذشته ورزش شطرنج در سطح کشور پیشرفت‌های خوبی داشته است و به مقام‌های خوبی دست یافته‌ایم.

احسان قائم مقامی با بیان اینکه همه فینالیست‌های مسابقات شطرنج کشورمان شانس قرار گرفتن در بالای جدول را دارند، افزود: همیشه برای کسب قهرمانی در مسابقات شرکت می‌کنم.این استادبزرگ شطرنج تصریح کرد: برای پیشرفت شطرنج باید از مربیان درجه یک جهان استفاده کنیم، مربیانی که دارای دانش روز شطرنج باشند.

 

مشکل مالی دغدغه شطرنج‌بازان

صدرنشین رنکینگ ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: به منظور کسب مقام قهرمانی در این مسابقات شرکت کرده‌ام و امیدواریم بتوانیم به این مقام دست یابم.

محمد امین طباطبایی با بیان اینکه شطرنج رشته بسیار سختی است، افزود: از مهمترین دغدغه‌های شطرنج‌بازان می‌توان به مشکلات مالی و تامین هزینه‌ها اشاره کرد که باید حمایت شوند.

 

شطرنج حمایت شود

بهرام مسعودی یکی دیگر از شطرنج بازان گفت: علاقمندان بسیار زیادی در استان بوشهر برای رشته شطرنج فعالیت دارند و استعدادهای خوبی در این استان هستند.

 

وی ادامه داد: نبود مربی خوب و نداشتن اسپانسر از مهمترین مشکلات شطرنج‌بازان است که امیدواریم حمایت مناسبی از این رشته ورزشی و ورزشکاران این رشته صورت گیرد.

 

مسابقات فینال شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۲ شطرنج باز اعم از استاد بزرگ و استاد بین المللی از ۱۸ لغایت ۲۷ اسفندماه در بوشهر در حال برگزاری است./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93990