کد خبر: 93921 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1396 - 19:55
محمدباقر سعادت در بزرگداشت روز گیسکان؛
وزارت نفت به وعده اش عمل نکرد/ زمینه نشاط و شادابی برای مردم فراهم شود+ تصاویر

اتحاد خبر: جشن بزرگداشت روز گیسکان صبح امروز جمعه ۱۸ اسفند ماه با حضور محمدباقرسعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی-  مسئولین شهرستانی و مردم با اجرای متفاوت مرضیه غلامشاهی با شور و نشاط بسیار برگزار گردید. به گزارش اتحادخبر؛ محمدباقر سعادت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن...

اتحاد خبر- سکینه صابری: جشن بزرگداشت روز گیسکان صبح امروز جمعه ۱۸ اسفند ماه با حضور محمدباقرسعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی-  مسئولین شهرستانی و مردم با اجرای متفاوت مرضیه غلامشاهی با شور و نشاط بسیار برگزار گردید.


به گزارش اتحادخبر؛ محمدباقر سعادت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن وهمچنین قدردانی و  تشکر از میزبانی مردم منطقه گیسکان بابت برگزاری این جشنواره اظهار داشت: نشاط و شادابی نیاز ضروری هر انسانی است، تصمیم گیری های معقول با عقلانیت در یک فضای شاداب موثر است.

نماینده مردم دشتستان ضمن امیدواری در جهت ادامه اینگونه مراسمات اظهار داشت: امیدوارم این نوع جشن ها در سراسر کشور بخصوص دراستان بوشهر وبویژه در شهرستان دشتستان، در همه ماه های سال  بجز ماه هایی  که بنا به مناسبت هایی می بایست در سوگ  بزرگان دینمان بنشینیم،در همه فصول برگزار گردد و همه باید تلاش کنیم زمینه  نشاط  و شادابی برای مردم فراهم شود.


وی افزود: با مکاتباتی که با وزیر نفت داشتم و اداره کل راه سازی نیز براین امر واقف اند، وزرات نفت موافقت نمودند ۲ میلیارد تومان  برای ساخت این جاده جهت دسترسی راحت تر به منطقه اختصاص داده شد که متاسفانه هنوز کاری انجام نگرفته است و وزارت نفت به وعده خود عمل نکرد.


وی ادامه داد: موضوعاتی که باعث به تعویق افتادن پروژه های این منطقه شد یک؛ اختلاف نظر بین مردم و اداره راه و فرمانداری که این مسئله هم اکنون به نتیجه مطلوبی رسیده است و دومین مسئله اختلال در برگزاری مناقصه ها بود که به هر دلیلی برگزار نمی شد و پیمانکاران بهر دلیلی شرکت نکردند.


وی تاکید کرد: درآخرین مناقصه  که در حال  تشریفاتش هستیم، چنانچه پیمانکاری شرکت نکرد، طبق قانون به ترتیب اقدامات بعدی، ترک تشریفات کرده و شخصا پیگیری خواهم کرد و انشاالله در سال ۹۷ این پروژه اجرایی خواهد شد.


سعادت در مورد بحث برق و آب و مالکیت این مناطق گفت: در مورد بحث برق، آب و مالکیت مناطق گیسکان با ادارات مربوطه نشست هایی داشتیم که الحمدالله نتیجه بخش بوده است، البته لازم است شورای بخش مرکزی و دهیاری ها نیز کمک کنند تا مالکیت مشخص شود.


نماینده مردم دشتستان ادامه داد: بنده نسبت به مطالبات همه مردم شریف استان بوشهر و بخصوص مردم دشتستان و بویژه اهالی ارم و بوشکان که این دو بخش در طول سالیان گذشته توجه کمتری  به آن شده و کمتر به مشکلات این منطقه پرداخته اند، در این دوسال پیگیر مشکلات این مناطق بوده ام و از هیچ تلاشی دریغ و کوتاهی ننموده ام و در ادامه خدمتم کوتاهی نخواهم کرد.

 

اسکندری مدیریت بانک سپه استان قم ضمن تبریک روز زن به زنان گیسکانی و بانوان حاضر در همایش اظهار داشت: از دامن شما قهرمانان ملی  و استانی در حوزه های مختلف ورزشی، علمی، صنعتی و...داریم.


وی افزود: استان ما دارای منابع بسیار ارزشمندی چون صنعت خرما و گاز و مهمتر از همه نیروی انسانی توانمندی است که با وجود تمامی کمبودها موفقیت های بزرگی را کسب کرده اند.


وی ادامه داد: با وجود ثروت های بزرگ استان ما از جمله گاز استان ما نباید جوان بیکاری در استان داشته باشیم.
اسکندری ادامه داد: در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی صورت گرفته از جمله تشکیل اتاق های فکر که اساس این کار با مشارکت صورت می گیرد.


وی ادامه داد: کشوری که ۸۵ درصد مشارکت ملی در انتخابات داشته، چرا باید ۴۳درصد مشارکت اقتصادی داشته باشیم؟
وی افزود: باید به جوانان توانمند و ارزشمند استان بیشتر بهاداد و بیشتر به فکر اشتغال جوانان بومی استان باشیم.


اسکندری ادامه داد: مادر شیر زن گیسکانی فرزندانی تربیت کرده اند که اکنون مایه افتخار منطقه و حتی استان خود می باشند. دو تن از این جوانان که تربیت شده شیر زنان این منطقه هستند عضو  شورای شهر برازجان هستند.


ابراهیم امینی دبیر همایش بزرگداشت روز گیسکان در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی عناصر ارزشمند فرهنگی  به نسل جوان، تقدیر از نخبگان علمی موفق پزشکی که توانسته اند در دانشگاه های تراز اول کشور تحصیل کنند و ورزشکاران موفق در سطح ملی و بین المللی می باشد.


امینی ادامه داد: هزینه های این جشنواره صرفا از خودیاری شورای همبستگی فامیل که بنیان گزار و برگزار کننده این جشن می باشد تامین شده است.


وی بیان کرد: از دیگر محتوای دیگر این جشن با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی این منطقه و تنوع و پوشش گیاهی و حیات وحش توجه به مسائل زیست محیطی بود که با رها کردن تعدادی کبک در طبیعت که بصورت نمادین صورت گرفت شعار " شکار ممنوع" را اعلام کردیم.


وی ادامه داد: ایجاد نشاط و شادی در زندگی، ایجاد همدلی و همبستگی همشهریان و توجه به روحیه ایثار و گذشت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
در آخر از خانواده های شهدای گیسکان تجلیل و به نخبگان،  هنرمندان و ورزشکاران گیسکانی با اهدا لوح سپاس، تقدیرو قدردانی نمودند./ص

 





 










لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93921