- روز سعدی و نکتهای نغز از گلستانش
- بانک قرضالحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
- پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
- شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریتهای مهمتری در جبهه غزه و لبنان داریم
- جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
- ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
- نقدی بر مجموعه داستان " خینجوشون " اثر مختار فیاض
- توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
- حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
- سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
اتحاد خبر: با حضور وزیر راه و شهرسازی، استانداران بوشهر و فارس، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، معاون ساخت و توسعه راه آهن و نمایندگان شرکت چینی قرارداد ساخت راه آهن شیراز-بوشهر به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد. عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این نشست با تقدیر از دولت تدبیر و امید و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به نمایندگی از مردم استان بوشهر و ...
اتحاد خبر: قرارداد ساخت راه آهن بوشهر- شیراز با شرکت چینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران بوشهر و فارس به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استانداران بوشهر و فارس، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، معاون ساخت و توسعه راه آهن و نمایندگان شرکت چینی قرارداد ساخت راه آهن شیراز-بوشهر امضا شد.
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این نشست با تقدیر از دولت تدبیر و امید و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به نمایندگی از مردم استان بوشهر و کارگزاران استان و نمایندگان استان در مجلس از وزیر باتدبیر و پرتلاش راه و شهرسازی جناب دکتر آخوندی تقدیرمیکنم.
وی یادآور شد: پایان سال 96 و روزهای آغازین سال 97 ایام امیدبخشی برای مردم استان بوشهر و جنوب استان فارس است و این روز در حافظه تاریخی مردم استان ماندگار خواهد بود.
استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه افزود: استان بوشهر دارای ظرفیتهای فوقالعادهای است که اجرای این پروژه را توجیهپذیر کرده است.
گراوند ابراز داشت: استان بوشهر روزگاری به عنوان پایتخت تجارت ایران بوده و اجرای پروژه راهآهن در مسیر بوشهر به شیراز و اتصال به خط ریلی سراسری میتواند نویدبخش توسعه و آبادانی بوشهر و ایران اسلامی باشد.
وی بیان کرد: اجرای این پروژه در راستای تحقق شعارهای رئیس جمهور محبوب و دولت تدبیر و امید است و امیدواری را در بین مردم زنده خواهد کرد.
تامین سهم ۱۵ درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی
وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن جزیره نگین در ابتدای فعالیت دولت گفت: با توجه به اینکه بندر بوشهر امکان توسعه محدودی داشت احداث بندر نگین در بوشهر در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل جزیره نگین این بندر به شبکه ریلی متصل میشود.
دکتر عباس آخوندی ادامه داد: احداث این خط هم از نظر مسافری و هم باری مطلوب ارزیابی میشود، ضمن آنکه به کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و توسعه شبکه ریلی میانجامد.
آخوندی ادامه داد: پروژه راهآهن شیراز - بوشهر با حضور شرکت خصوصی ایرانی با همراهی شرکت چینی انجام میشود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مشکلات در فاینانس پروژهها تأمین سهم ۱۵ درصدی است که نکته مهمی بود، اما با همراهی مجلس در بودجه ۹۷ پیشبینی شد که سهم ۱۵ درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه تأمین شود.
آخوندی در پایان از تلاش های دکتر خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر ذاکری معاون ساخت و توسعه راه آهن و دست اندرکاران این پروژه تقدیر و تشکر کرد.
در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه نیز ضمن تاکید بر اولویت دولت یازدهم و دوازدهم در توسعه و تکمیل شبکه ریلی کشور گفت: در ابتدای دولت یازدهم مسیر تامین مالی، روند مطالعات و تکمیل پروژه های ریلی بر اساس اولویت ها توسط وزیر راه و شهرسازی مشخص شد.
خیراله خادمی از داشتن 3 هزار و 410 کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه و اجرا خبر داد و افزود: اتصال 5 استان کشور به شبکه ریلی از جمله اولویتهای ما به حساب میآید که در سال 96 و ماههای ابتدایی سال 97 این مهم محقق خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای تکمیل محورهای ریلی تامین اعتبار از منابع خارجی پیگیری می شد که در همین راستا 7 پروژه به طول مجموع 2 هزار و 270 کیلومتر و هزینه اجرا 12 هزار و 800 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.
خادمی راه آهن شیراز-بوشهر را یکی از این پروژه ها عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعات فاز اول و فاز دوم این پروژه به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی اتصال به بندر بوشهر به اتمام رسید و امروز شاهد انعقاد قرارداد این پروژه در حالی هستیم که مبنای برآورد مالی آن بر اساس فهرست بهای ایران است که اتفاقی بزرگ به حساب می آید.
وی اضافه کرد: مبلغ قراردادی که امروز امضا می شود 2 هزار و 360 میلیارد تومان معادل۷۰۰ میلیون دلار و ۵ میلیارد یوآن چین است.
خادمی برآورد مسافر و بار در این محور طی ۲۰ سال آینده در بخش مسافر را سالانه یک میلیون نفر و در بخش بار سالانه ۱۲ میلیون تن عنوان کرد و گفت: این مسیر در دو قطعه ۲۵۰ و ۲۰۰ کیلومتری اجرا میشود. /ح
تازه ترین خبرها
- بانک قرضالحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
- پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
- شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریتهای مهمتری در جبهه غزه و لبنان داریم
- جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
- ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
- توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
- حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
- سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
- تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئتهای ورزشی بوشهر
- حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
- نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
- بازسازی اساسی پاسگاههای پلیس راه استان بوشهر
- معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا میشود
- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
- مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
- بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتشنشانی شهرداری بوشهر انجام شد
- مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
- محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
- تغییر رویکرد بانکهای استان بوشهر به توسعه محوری
- ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
- رقم باورنکردنی کرایهخانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
- سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
- نگاهی به مهم ترین سیستم های پدافند ایران (+عکس)
- ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
- رئال روی مکرون را زمین می اندازد
- سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
- سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
- بایدن : ایران بهدنبال محو اسرائیل است
- صعود سپاهان در جدول با برد در دربی اصفهان
- پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
- محرومیت حسینی و جریمه نقدی برای مرادمند و استقلال
- برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
- این باکتریها به خون انسان تشنه هستند!
- نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
- بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفهتر از ایلان ماسک!
- مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
- جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟
- به بچههایتان نودل ندهید!
- رئال راهی نیمهنهایی لیگ قهرمانان شد
- دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
- حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
- امیر عبداللهیان عازم نیویورک شد
- دیدار پرسپولیس و نفت؛ ماموریت متفاوت برای قهرمانی و بقا
- فال روزانه ۱۴۰۳.۰۱.۳۰
- عناوین روزنامههای امروز1403/01/30
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1403/01/30
- تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
- افزایش 136 درصدی درآمد پتروشیمی پردیس در اسفندماه 1402
- نسخه اینترنتی هفته نامه اتحاد جنوب/شماره 1288
- آریاساسول در بین ۸۲۸ ناشر بورسی رتبه اول را به خود اختصاص داد
ان شاالله که مسیر اولیه (فیروزآباد) که چندان توجیه اقتصادی نداشت (و احتمالا اهداف دیگری در پشت آن نهفته است) به مسیر بهتری (دشتستان و کازرون) که از نظر جمعیتی، اقتصادی و ترانزیتی بسیار با اهمیت و باصرفه است تغییر یافته باشد.