امروز: شنبه 02 تير 1397
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 16 اسفند 1396 - 19:07
در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران بوشهر و فارس؛

اتحاد خبر: با حضور وزیر راه و شهرسازی، استانداران بوشهر و فارس، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، معاون ساخت و توسعه راه آهن و نمایندگان شرکت چینی قرارداد ساخت راه آهن شیراز-بوشهر به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد. عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این نشست با تقدیر از دولت تدبیر و امید و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به نمایندگی از مردم استان بوشهر و ...

امضای قرارداد راه آهن بوشهر -شیراز به ارزش 700 میلیون دلار

اتحاد خبر: قرارداد ساخت راه آهن بوشهر- شیراز با شرکت چینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران بوشهر و فارس  به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استانداران بوشهر و فارس، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، معاون ساخت و توسعه راه آهن و نمایندگان شرکت چینی قرارداد ساخت راه آهن شیراز-بوشهر امضا شد.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این نشست با تقدیر از دولت تدبیر و امید و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به نمایندگی از مردم استان بوشهر و کارگزاران استان و نمایندگان استان در مجلس از وزیر باتدبیر و پرتلاش راه و شهرسازی جناب دکتر آخوندی تقدیرمی‌کنم.

وی یادآور شد: پایان سال 96 و روزهای آغازین سال 97 ایام امیدبخشی برای مردم استان بوشهر و جنوب استان فارس است و این روز در حافظه تاریخی مردم استان ماندگار خواهد بود.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که اجرای این پروژه را توجیه‌پذیر کرده است.

گراوند ابراز داشت: استان بوشهر روزگاری به عنوان پایتخت تجارت ایران بوده و اجرای پروژه راه‌آهن در مسیر بوشهر به شیراز و اتصال به خط ریلی سراسری می‌تواند نویدبخش توسعه و آبادانی بوشهر و ایران اسلامی باشد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه در راستای تحقق شعارهای رئیس جمهور محبوب و دولت تدبیر و امید است و امیدواری را در بین مردم زنده خواهد کرد.

تامین سهم ۱۵ درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی
 
وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن جزیره نگین در ابتدای فعالیت دولت گفت: با توجه به اینکه بندر بوشهر امکان توسعه محدودی داشت احداث بندر نگین در بوشهر در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل جزیره نگین این بندر به شبکه ریلی متصل می‌شود.

دکتر عباس آخوندی ادامه داد: احداث این خط هم از نظر مسافری و هم باری مطلوب ارزیابی می‌شود، ضمن آنکه به کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و توسعه شبکه ریلی می‌انجامد.

آخوندی ادامه داد: پروژه راه‌آهن شیراز - بوشهر با حضور شرکت خصوصی ایرانی با همراهی شرکت چینی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مشکلات در فاینانس پروژه‌ها تأمین سهم ۱۵ درصدی است که نکته مهمی بود، اما با همراهی مجلس در بودجه ۹۷ پیش‌بینی شد که سهم ۱۵ درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه تأمین شود.

آخوندی در پایان از تلاش های دکتر خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر ذاکری معاون ساخت و توسعه راه آهن و دست اندرکاران این پروژه تقدیر و تشکر کرد.
 
 در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه نیز ضمن  تاکید بر اولویت دولت یازدهم و دوازدهم در توسعه و تکمیل شبکه ریلی کشور  گفت: در ابتدای دولت یازدهم مسیر تامین مالی، روند مطالعات و تکمیل پروژه های ریلی بر اساس اولویت ها توسط وزیر راه و شهرسازی مشخص شد.

خیراله خادمی از داشتن 3 هزار و 410 کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه و اجرا خبر داد و افزود: اتصال 5 استان کشور به شبکه ریلی از جمله اولویت‌های ما به حساب می‌آید که در سال 96 و ماه‌های ابتدایی سال 97 این مهم محقق خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای تکمیل محورهای ریلی تامین اعتبار از منابع خارجی پیگیری می شد که در همین راستا 7 پروژه به طول مجموع 2 هزار و 270 کیلومتر و هزینه اجرا 12 هزار و 800 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.
 
خادمی راه آهن شیراز-بوشهر را یکی از این پروژه ها عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعات فاز اول و فاز دوم این پروژه به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی اتصال به بندر بوشهر به اتمام رسید و امروز شاهد انعقاد قرارداد این پروژه در حالی هستیم که مبنای برآورد مالی آن بر اساس فهرست بهای ایران است که اتفاقی بزرگ به حساب می آید.

وی اضافه کرد: مبلغ قراردادی که امروز امضا می شود 2 هزار و 360 میلیارد تومان معادل۷۰۰ میلیون دلار و ۵ میلیارد یوآن چین است.

خادمی برآورد مسافر و بار در این محور طی ۲۰ سال آینده در بخش مسافر را سالانه یک میلیون نفر و در بخش بار سالانه ۱۲ میلیون تن عنوان کرد و گفت: این مسیر در دو قطعه ۲۵۰ و ۲۰۰ کیلومتری اجرا می‌شود. /ح



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/12/19 - 09:23
0
4
شرمنده ایم که که بسیاری از مسئولین استان دشتستانی هستند اما هیچ کاری برای دشتستان نمی کنند،شرمنده ایم واقعا شرمنده ایم...
1396/12/18 - 14:39
0
3
متاسف هستیم که هیچ دلسوزدی نه نماینده نه فرماندارو امام جمعه نه هفته نامه ای بی طرف هیچ کس نبود در بحث راه اهن ازدشتستان دفاع کند
1396/12/18 - 07:30
2
0
اتفاقا اگر خط آهنی درست شود اول قطار وارد دشتستان (بخش بوشکان ) می شود ، اگر منظور برازجان هست شاید خطی بصورت آنتی وصل کنند
1396/12/17 - 13:01
0
3
به سلامتی؛
ان شاالله که مسیر اولیه (فیروزآباد) که چندان توجیه اقتصادی نداشت (و احتمالا اهداف دیگری در پشت آن نهفته است) به مسیر بهتری (دشتستان و کازرون) که از نظر جمعیتی، اقتصادی و ترانزیتی بسیار با اهمیت و باصرفه است تغییر یافته باشد.
1396/12/17 - 11:29
1
4
چرا نقشه رو نمی زاری که ببینیم بوشهر و دشتی و کنگان و عسلو قطار میره ولی دشتستان نه...معلوم هست مسئولین کجان.واقعا بعنوان یه دشتستانی سرم پایینه.خیلی متاسفم./ص
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

پربازدیدترین خبرها

پربحث ترین