کد خبر: 93826 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1396 - 13:40
جانشين رئيس مجتمع پتروشيمي خارگ در گفتگو با اتحاد خبر:
درصد عمده ای از صادرات نفت کشور از طریق خارگ است/ تلاش در جهت استفاده بیشتر از نیروهای بومی+تصاویر

اتحاد خبر: مسعود انصاری، جانشين رئيس مجتمع پتروشيمي خارگ اظهار داشت: اهمیت خارگ به دلیل استراتژیک بودن منطقه و جزیره خارگ می باشد.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، وی اضافه کرد: درصد عمده ای از صادرات نفت از طریق خارگ است. انصاری تاکید کرد: خوشبختانه ما امسال توانستیم درصد بودجه را به طور کامل پوشش دهیم. سه توربین گازی که سالهای ...

اتحاد خبر_زهره عرب: مسعود انصاری، جانشين رئيس مجتمع پتروشيمي خارگ اظهار داشت: اهمیت خارگ به دلیل استراتژیک بودن منطقه و جزیره خارگ می باشد.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، وی اضافه کرد: درصد عمده ای از صادرات نفت از طریق خارگ است.

انصاری تاکید کرد: خوشبختانه ما امسال توانستیم درصد بودجه را به طور کامل پوشش دهیم. سه توربین گازی که سالهای سال از سرویس خارج و از دسترس خارج بوده است. این توربین ها 25 مگاواتی که دو توربین راه اندازی گردیده و یکی در دست بهره برداری است که می تواند کل منطقه و خارج از دامنه را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: اقدامی که امسال انجام داده ایم بالا بردن ایمنی کارخانه و محیط زیست بود. در حال حاضر شاخص انرژی از طریق صرفه جویی به 130 میلیون با مقدار تولید بیشتر رسیده است.

مسعود انصاری با بیان اینکه تمام هدف ما این است که هیچ حادثه ای نداشته باشیم، افزود: با توجه به اهمیت منطقه ی خارگ تمام تلاش ما این است که فعالیت ما مشکلی ایجاد نکند و خطرآفرین نباشد.

وی عنوان کرد: مجتمع پتروشیمی شاید تنها شرکتی باشد که با توجه به شرایط اقماری و مشکلات خاص خود و برای تقدیر و تشکر از همسران کارکنان شرکت به سبب فداکاری و زحمات آنان هر سه ماه مبلغی را به عنوان هدیه به همسران تمام کارکنان اعم از رییس، کارگر، کارمند و... پرداخت می نماید.
 
جانشين رئيس مجتمع پتروشيمي خارگ اظهار داشت: از اقدامات دیگری که در جهت بالا بردن رضایتمندی کارکنان انجام می دهیم اینکه در مناسبت های مختلف به تمام همکاران به صورت یکسان کارت های هدیه اهداء می کنیم که این موضوع باعث بالا رفتن سطح رضایتمندی در کل مجتمع شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های فکری ما این بود که رستوران مدیران، با رستوران کارگری متفاوت و مجزا بود اما چند ماه است که این رستوران ها یکی شده و این دغدغه نیز برطرف شده است. یعنی غذایی که در این مجتمع سرو می شود برای همه یکسان است، و مجموع همین عوامل سبب شده کارمندان و کارگران ما رضایت داشته و خودجوش باشند.

تلاش مجتمع پتروشيمی خارگ در جهت استفاده بیشتر از نیروهای بومی

مسعود انصاری اضافه کرد: در بحث تعامل با شهر تا آنجا که توانسته ایم و در حد توانمان با مقامات محلی تعامل داریم و تلاش کرده ایم بیشتر از نیروهای بومی استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: در راستای تعامل با شهر و شهروندان کمک و پرداخت هزینه ساخت مدرسه برای مردم و همچنین متعاقب با آن مراسماتی که هر ساله به مناسبت 22 بهمن برگزار می گردد یک سانس هم برای عموم برگزار می کنیم.

انصاری با اشاره به حمایت های بخشدار خارگ گفت: انتظار ما از بخشدار به عنوان نماینده دولت در خارگ این است که به امر تولید و اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشد. افتخار ما این است که محصولات ما تبدیل به دلار شده و موجب انتفاع دولت و مملکت است. 

وی اذعان داشت: امیدواریم و پیش بینی ما این است که با راه اندازی متانول دوم در سال جدید، بخش مهمی از بیکاری نه تنها در جزیره ی خارگ بلکه در استان بوشهر برطرف بشود.

جانشين رئيس مجتمع پتروشيمي خارگ: توجه ما بیشتر به بخش کارگری است

جانشين رئيس مجتمع پتروشيمي خارگ با اشاره به اهمیت قشر کارگری گفت: توجه ما بیشتر به بخش کارگری است و سعی می کنیم 48 ساعت یا 3 روز زودتر حقوق کارگرها را پرداخت کنیم که شاید خیلی مهم به نظر نرسد ولی توانسته است رضایتمندی به دنبال داشته باشد و امیدواریم این روند به همین شکل ادامه داشته باشد.

انصاری خاطرنشان کرد: نگاه ویژه بخشدار خارگ و دلسوزی ایشان برای مردم قابل تحسین است.

هدف از فعالیت کارخانه کمک به حفظ محیط زیست است

وی ضمن لزوم اهمیت حفظ محیط زیست اظهار داشت: هدف از فعالیت این کارخانه کمک به حفظ محیط زیست است که در حال حاضر هیچکدام از مسائل زیست محیطی و آلودگی های گذشته وجود ندارد.

انصاری با بیان اهمیت مجتمع به حوزه مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی گفت: ما روزانه 4 تن معادل 2000 دلار که معادل 10 میلیون تومان گاز می باشد را به شکل رایگان به مردم جزیره می دهیم.

وی در توضیح خدمات مردمی مجتمع پتروشیمی خارگ اظهار داشت: احساس ما این است که مردم حق دارند و هر گونه کمک به مردم جز وظیفه ما است و براساس قوانین و مقررات باید به مردم امکاناتی را ارائه بدهیم.

بخشدار ویژه خارگ ضمن اشاره به بخشی از فعالیت های مجتمع پتروشیمی گفت: فعالیت های این مجتمع به حق در حوزه شهری بسیار کمک می کند و مجتمع همیشه برای کمک به مردم پیش قدم است.

محمود رضایی اظهار داشت: انصافا همیشه پتروشیمی یکی از شرکت های پیشگام مخصوصا در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی خارگ توجه ویژه ای به بخش بومی خارگ دارند و همیشه هم درحوزه های ورزشی، فرهنگی و هنری به ما کمک کرده اند و مجموعه خوبی هستند که بسیار صادقانه کار می کنند.

بخشدار ویژه خارگ: رعایت الزامات زیست محیطی و ارائه شفاف گزارشات

بخشدار ویژه خارگ عنوان کرد: این شرکت جزو اولین شرکت هایی بوده که به موقع ممیزی میشد و همواره پیشتاز این امر بوده است، همچنین الزامات زیست محیطی را رعایت نموده و گزارشات را به شکل شفاف ارائه داده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93826