کد خبر: 93821 ، سرويس: نگارخانه
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1396 - 11:29
زیبایی از دست رفته /تصاویر

اتحاد خبر: فرحنوش کوه نشین، دختر "هجده "ساله ایست که در روستای دهرود سفلی در بخش تنگ ارم منطقه دشتستان در استان بوشهر و در خانواده ای "هفت" نفره زندگی می کند.

اتحاد خبر: خانواده فرحنوش از ایل قشقایی شیراز هستند. او ۲ سال قبل پس از بازگشت از مراسم عروسی، هنگامی که میخواست برای کشیدن قلیان میهمان شان زغال درست کند، به دلیل نشت نفت از پمپ نفتکش بر روی لباس اش دچار آتش سوزی شدید شد و نیمی از بدن او از کمر به بالا سوخت. پدر او حشمت الله که یک کارگر ساده است، درطی این دو سال به درمان دخترش پرداخته که مستلزم پرداخت هزینه های بسیار بالای درمان این گونه سوختگی ها می باشد شده است.
به گزارش مهر؛ آنها علی رغم مراجعه به اداره بهزیستی و مطرح کردن مشکل فرحنوش، تاکنون موفق به دریافت کمک از این ارگان نشده اند. خانواده کوه نشین طی این  دو سال  نزدیک به "پنجاه" میلیون تومان برای جراحی های متعدد فرزندشان خرج کرده اند که به کمک اقوام پرداخت شده است.
فرحنوش پس از تحمل دو سال رنج شدید، زیبایی چهره خود را از دست داده و تقریبا خانه نشین و افسرده شده و ارتباطات خود را با دوستان هم سن و سال خود قطع کرده است. وی  برای ادامه مراحل درمان خود باید ۸ عمل جراحی دیگر انجام دهد که حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد، که پدرش توانایی پرداخت آن را ندارد.
گفتنی است، تنها آرزوی دختر جوان ما بازگشت نسبی زیبایی و سلامتی، و رفتن به پابوس امام رضا (ع) است که نذر روزهایی است که در بیمارستان بستری بوده  ولی به خاطر پرداخت هزینه های سنگین درمانی موفق به ادای نذرش نشده است.



فرحنوش در حال آشپزی در خانه است. او که فرزند اول خانواده است، بدلیل علاقه شدید به خانه داری و آشپزی درس خود را در مقطع راهنمایی رها کرده تا به مادرش در خانه کمک کند.

فرحنوش در حالی که ماسک بر صورت خود زده، در اتاق خانه شان ایستاده است. فرحنوش بدلیل سوختگی شدید صورتش از ماسک برای پوشاندن بخشی از چهره خود استفاده می کند.

فرحنوش کوه نشین 18 ساله، کنار آیینه نصب شده بر دیوار خانه شان ایستاده است. او که اولین بار پس از ترخیص از بیمارستان در آینه های آسانسور بیمارستان با چهره خود مواجه شد، شوکه شده و از حال رفته بود. که مجددا در بیمارستان بستری شد. پس از آن روز او هرگز نتوانسته به آینه نگاه کند.

فرحنوش در موبایل خود عکسی از دوران قبل از سوختگی اش را نشان می دهد. اوبرای گرفتن عکس یادگاری کنار مادر خود ایستاده بود. به گفته او پس از از سوختگی و صدمه شدید آن به صورت و بخشی از بدنش، این عکسها بخش مهمی از زندگی او شده اند.

فرحنوش در کوچه به سمت مسجد محله شان در حرکت است.

فرحنوش در حال خروج از خانه خود است. در حالیکه برادر کوچکش در حیاط قدم می زند.

فرحنوش در راه مسجد به همراه زنان روستای خود در عزاداری وفات حضرت فاطمه (س) شرکت کرده و سینه زنی می کند.

فرحنوش در حال تعظیم و ادای احترام قبل از ورود به مسجد حضرت ابوالفضل است. او که بانی مسجد است، در مراسم های مختلف کارهای آماده سازی مسجد و پذیرایی از مردم را انجام می دهد.

فرحنوش به دلیل معلولیت در دستهایش پس از سوختگی، برای حمل کپسول گاز از مردی کمک گرفته است.

فرحنوش در حال شستن استکان ها در آبدارخانه مسجد می باشد. او برای پذیرایی از عزاداران فاطمی، چای حاضر می کند.

فرحنوش در حال کار در آبدارخانه مسجد است.

فرحنوش پس از اتمام کارش در مسجد به خانه شان باز می گردد.

فرحنوش کیسه داروهایش را از پدر خود می گیرد.

فرحنوش در حال شست و شوی ظروف در حیاط خانه شان است.

فرحنوش پس از شست و شوی ظروف به سمت خانه شان می رود.

فرحنوش در حال آماده کردن سفره برای ناهار است.

حشمت الله کوه نشین پدر 5 فرزند است. شغل او کارگری است و بدلیل بیکاری قادر به پرداخت هزینه های سنگین عمل دخترش نمی باشد.

فرحنوش در نگهداری خواهرش به مادر خود کمک می کند. کیانا کوچکترین عضو خانواده آنهاست که 4 ماهه است.

فرحنوش با خواهر کوچک خود کیانا بازی می کند.


فرحنوش پس از سوختگی شدید بدلیل سختی تنفس عمل تراکئوستومی انجام داده و از طریق لوله تنفسی نفس می کشد. او برای بدست آوردن زیبایی نسبی خود به 8 عمل جراحی نیاز دارد که به دلیل هزینه های گران نمیتواند انجام دهد

فرحنوش در حال انجام عمل ساکشن برای گشودن لوله تراکئوستومی می باشد. اوهر ده دقیقه یکبار از دستگاه ساکشن برای این کار استفاده می کند.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93821