کد خبر: 93707 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 اسفند 1396 - 12:04
استاندار بوشهر:
۵۵ تبعه افغانی در دانشگاه‌های دولتی استان بوشهر مشغول تحصیل هستند

اتحاد خبر:استاندار بوشهر با اشاره به تحصیل شش هزار و ۲۰۰ دانش‌اموز افغانی در مدارس استان گفت: ۵۵ تبعه افغانی در دانشگاه‌های دولتی استان بوشهر مشغول تحصیل هستند.

اتحاد خبر: عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در آئین اختتامیه جشنواره افغانستان‌شناسی در بوشهر اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها انتقال یک پیام به جوانان و نوجوانان افغانستان است که می‌توانند در آبادانی کشور خود نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش مهر،وی اضافه کرد: بخش زیادی از جوانان افغانستان که امروز در این جشنواره حضور دارند کسانی هستند که در ایران متولد شده‌اند. افغانستان ۴۰ سال است که با رنج‌هایی درگیر است. از اشغال این کشور توسط روسیه و بعد هم با دسیسه‌های سردمداران کفر که افغانستان را با برنامه‌هایشان هدف قرار دادند و این سرزمین را به سمت نابودی پیش بردند.

استاندار بوشهر ادامه داد: اقتصاد این کشور را از بین بردند و افغانستان با مصیبت طالبان روبرو شد و امروز هم این مشکل و این مصیبت در افغانستان با عناوین مختلف وجود دارد و گروه‌هایی را تربیت کردند برای ایجاد ویرانی در افغانستان.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که افغانستان از دست اشغالگران شوروی سابق نجات پیدا کرد، هجوم طالبان و حمله به تاریخ و سابقه و پیشینه مردم را همگان شاهد بودند.

گراوند افزود: هدف این جشنواره این است که این پیام را به بسیاری از جوانان افغانستانی که در این کشور متولد نشده‌اند، برسانیم که شما با سرزمین مادریتان آشنایی بیشتری پیدا کنید. شما رسالت سنگینی بر عهده دارید که باید آینده افغانستان را بسازید.

وی با بیان اینکه آینده افغانستان در دستان شما است گفت: درست است که در ایران تربیت شده‌اید و در کنار فرزندان ما در مدارس و دانشگاه‌ها روی یک صندلی نشستید و آموزش دیدید ولی شما باید نسبت به سرنوشت کشورتان و افغانستان عزیز بی‌تفاوت نباشید و با دانش و علم و تخصص خود باید آستین همت را بالا بزنید و ضمن آشنایی با رنج‌های پدرانتان و برای آبادسازی افغانستان وارد عمل شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: افغانستان جز با دستان شما آباد نمی‌شود. افغانستان نه با دستان مستشاران آمریکایی و نه دیگر کشورها آباد می‌شود بلکه افغانستان با دستان شما ساخته می‌شود و شما باید عزم خود را جزم کنید تا دانش و تجربه و علم و توان خود را در خدمت آبادانی افغانستان قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی نخبه و تحصیل کرده هر کشوری عامل آبادانی و توسعه آن کشور است بیان کرد: خوشحالیم که امروز با افغانستان حدود هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و پیوندهای عمیقی بین مردم ایران و افغانستان وجود دارد که ریشه در تاریخ و زبان و فرهنگ دارد.

گراوند افزود: امروز می بینیم که کسانی که در ایران زندگی و تحصیل کردند در افغانستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه شش هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز افغانستانی درمدارس استان بوشهر تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: همچنین ۵۵ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه خلیج فارس بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

استاندرا بوشهر ادامه داد: کسانی که برای علم و تحصیل زحمت کشیده‌اند باید خود را برای خدمت به این کشور آماده کنند و پیام‌رسان آرامش و امنیت در افغانستان باشند و مطمئن هستیم با حضور و تلاش شما افغانستان امن خواهد شد. آبادانی افغانستان آبادانی ایران است و آبادانی ایران ابادانی افغانستان است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93707