امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 بهمن 1391 - 13:37

محمد زارع بوشهری: این چند خط رانوشتم تا زمینه ای باشد برای اظهار نظر اهل نظر و احتمالاتی چند.....

دشتستان سه شاخصه مهم دراستان دارد 1-وسیع ترین شهرستان 2-پرجمعیت ترین شهرستان 3-قطب کشاورزی استان ،شاخصه فرعی آن هم شاه راه استان ازسمت شیراز به سائر مناطق است ،این شاخصه به لطف تلاشهای صورت گرفته دیگر وجود ندارد یا تاچند سال دیگر وجود نخواهد داشت! چرا که مسیر بزرگراه ازجای دیگر می گذرد، مسیر راه آهن نیز که قصه پرغصه ای است!
اما ازشاخصه های اصلی یکی را بگیریم دوتای دیگر هم رفتنی است و آن چیزی است که هراز چند گاهی زمزمه آن شنیده می شود «تجزیه دشتستان» به هر بهانه ای جذب اعتبار باشد،امنیت و.........

مگر کلان شهرهای که از حیث وسعت و جمعیت چند برابر دشتستان هستند باتجزیه مشکل بودجه خودرا حل کرده اند که این راه کار ارائه می شود!
اتفاقا چند پاره شدن شهرستان نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه شاخصه های مهمی که دارد و می تواند بوسیله آنها زمینه رشد همه مناطق را فراهم کرد از دست می دهد، مشکل با تجزیه حل نخواهد شد چاره کار را جای دیگر باید دید پیش از این «فرمانداری ویژه» پیشنهاد شده بود، با این نظر لااقل سه شاخصه مهم شهرستان حفظ خواهد شد، البته بامدیران کارآمد، پرتوان، دلسوز ، وسیع نگر ،آینده بین ، عدالت محور ،البته نه « ادالت»محور!

این چند خط رانوشتم تا زمینه ای باشد برای اظهار نظر اهل نظر واحتمالاتی چند.......

 

قم /بهمن ماه 91 محمد زارع



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1391/11/27 - 20:13
0
0
نظرات جناب محمد زارع بوشهری بسیار سنجیده ودل سوزانه است .امید که دشتستان اکنونی را بزرگ بخواهیم وازکار برد دشتستان بزرگ { نام اولکای /اولکه ی دوره ی صفوی باهمه ی ارزشمندی تاریخی آن} اجتناب کنیم. خواستن راه آهن بوشهر - برازجان نیز باید مجدانه دنبال شود . امروزاگر امید تو برناید / فردارسی به دولت آبابر{اولکا یاباتلفظ درست تر اولک به فتح ک باشکل نوشتاری اولکه ulka لغتی ترکی است .عشایر ترک زبان خودمان این لغت را یولکه تلفظ میکنند.}
1391/11/23 - 08:52
0
0
با سلام. من هم با شهروند شبانکاره ای موافق هستم. پرجمعیت ترین و وسیع ترین عنوان که دردی را دوا نمی کند. کشور سودان هم روزی پرجمعیت ترین کشور آفریقا بود ،آیا بهترین کشور بود! یا هند دومین کشور پرجمعیت جهان است ، آیا هند توسعه یافته تر است یا کانادا و فرانسه. در استان ها هر قدر کوچکتر باشند و همینطور شهرستان ها هر قدر کوچکتر باشند بهتر می باشد. با افزایش تعداد شهرستان های استان بوشهر موقعیت اداری استان خواه ناخواه ارتقاء پیدا خواهد کرد. چرا در استان مازندران اینهمه شهرستانهای نزدیک به هم ایجاد میشود و یا در خراسان رضوی و همینطور در استان سمنان و در کل کشور تلاش استان ها بر افزایش تعداد شهرستان ها می باشد. در همین استان همسایه چرا در لارستان به قول معروف بزرگ اینهمه شهرستان در قالب همان لارستان ایجاد شده است. مانند شهرستانهای مهر، لامرد،خنج،گراش. آیا لاریها باید مخالفت کنند؟ تازه قرار است در همین محدوده چندشهرستان دیگر مثل جویم و بنارویه و.. شکل بگیرد. و یا در استان کهگیلویه و بویراحمد ، بخش باشت با حدود 20000 نفر جمعیت شهرستان شد ویا بخش چرام با همین تعداد جمعیت شهرستان شود. افزایش تعداد شهرستانها در محدوده شهرستان کنونی دشتستان باعث ارتقائ جایگاه دشتستانی ها در استان و کشور خواهدشد. جای تاسف است که برخی خواست مردم شبانکاره ، آبپخش و سعدآباد را نادیده می گیرند.
1391/11/22 - 20:03
0
0
بخدا قسم چقدر اين شهروند شبانكاره اي روشن و عميق فكر ميكنه تمام ايران ارزو دارن شهرستان جديد و اعتبار جديد همه تلاش كنيد شهرستان جديد ايجاد بشه
1391/11/22 - 19:54
0
0
من ساكن خراسان رضوي هستم ولي اصالت و تولدم در بوشهر بوده 20 سالمه.
دشتستاني نيستم ولي بوشهري هستم ميبينم كه اينجا خراسان فقط در حال ايجاد شهرستان جديد هستند بخدا شهرهايي تو خراسان ديدم و رفتم كه نصف شهرهاي دشتستان نيستند. سطح فرهنگيشون هم نصفه شهرهاي دشتستان نيست و شهرستان جدا شدند حتما يك شهرستان ديگه ايجاد بشه بودجه بيشتر و نماينده مجلس بيشتر درامد بيشتر راهسازي بيشتر و... بوجود مياد مطمئن باشيد دشتستان هميشه بزرگ بوده و خواهد بود بخدا شهرستان جديد ايجاد شه به نفع مردمه استانه
1391/11/17 - 15:58
0
0
باسلام خدمت همه دلیرمردان و شیرزنان دشتستانی
از نوشته عالمانه وحکیمانه فاضل ارجمند زارع بوشهری که همیشه از قم ما را به فیض می رساند بسیار مشعوف شدم و برای سلامتی ایشان دعا کردم.
همچنین از کلام زیبای آقا سعید خرسند شدم ولذت بردم برایش ارزوی توفیق بیشتر دارم همچنین برای برادرم وحید عزیز.
واما بحث تجزیه:
احتمالا نماینده فعلی دشتستان اهدافی را دنبال میکند که به زعم خود بسیار مناسب است غافل از اینکه تصمیم گیری برای دشتستان بزرگ به این راحتی نیست.
روی سخن من به ایشان نیست چون ایشان را سالهای زیادی هست که میشناسم و این آشنایی به زمان دبیرستان و پایگاه بسیج در دوران نوجوانی برمی گردد البته این نظرات از طرف ایشان برای بنده تعجب بر انگیز نیست چون ایشان اصالتا عطیبه ای می باشد و شاید حس دشتستانیهای غیور را نسبت به دشتستان بزرگ نداشته باشد و این طبیعی است.
روی سخن من با شهروند عزیزشبانکاره ای است که همانطوری که وحید عزیز گفتند افتخار همه ما دشتشتانی بودن است و ایشان هم برادرعزیز و قابل احترامی هستند ولی دوست خوبم آیا نباید بزرگ بود وبزرگ فکر کرد، ایا نباید کمبود ها را از مسئولین ذیربط خواست و مثلا کم کاری اداره ثبت شبانکاره را و حتی کم کاری اداره ثبت برازجان را به پای دشتستان عزیز نگذاشت!!!
آیا تضمینی هست که بعد از تکه تکه شدن شهرستان عزیز و دوست داشتنی مان برای هر تکه مدیری لایق انتخاب شود؟!!
آیا بهتر نیست الان با جذب وگزینش مدیران قوی در هر بخش در شهرستانمان تحولی اساسی ایجاد کنیم.
طبیعی است شهرستان بزرگ مسئولین و نماینده بزرگ! می خواهد نه کسی که بخاطر بعضی سلایق شخصی مانع از انتصاب فرماندار جدید شود.
پس ای دوستان بیاییم بزرگ فکر کنیم و بزرگ باشیم و بزرگ بمانیم و در این ایام که کام همه به شیرینی انقلاب اسلامی و عزیزمان شیرین است نه تنها به جدایی فکر نکنیم بلکه درباره اتحاد که رمز پیروزی ما بوده و هست صحبت کنیم و دعا کنیم همه کسانی هم که اشتباهی و غیرکارشناسانه به جدایی می اندیشند هم به سر عقل آیند . انشاء الله
1391/11/14 - 11:17
1
0
با سلام جناب آقای محمدزارع بوشهری!
ضمن احترام به نظر حضرتعالی به عنوان شهروند دشتستانی بنده به عنوان یک شهروند شبانکاره در نقد فرمایشات شما دلایلی بر می شمرم که امیدوارم بطور شایسته در ادامه این مطلب درج گردد و عدالت در انتشار نظرات موافق و مخالف رعایت گردد.
1. از آنجا که جنابعالی هم اذعان می نمائید یکی از مشخصه های دشتستان وسعت زیاد آنست لکن آیا وسعت زیاد شهرستان دشتستان منافعی را برای بخش های مختلف آن به ارمغان آورده است. مثلا آیا توانسته با توزیع مناسب امکانات وابستگی مردم بخش ها در موضوعات اساسی نظیر درمان و آموزش را به مرکز شهرستان بکاهد؟آیا با گسترش و توسعه راههای منتهی به مرکز شهرستان ایمنی تردد و حفظ جان مردم را باعث گردیده است؟آیا در بحث مقوله امنیت به نسبت دو دهه قبل پیشرفت های در خور توجه و ملموسی بوجود آورده؟ و ... مسلمن جواب منفی است چرا که روزانه شاهد هجوم مردم و ترافیک خودرو به برازجان جهت انجام امورات(درمانی، اموزش و حتی خرید پوشاک و مایحتاج زندگی) خود هستیم که این خود هزینه گزاف و فرصت زیادی را از مردم گرفته است. نمونه بارز دیگر مصداق گفته بنده گسترش بی رویه و بدون ضابطه شهر برازجان بدلیل مهاجرت مردم بخش ها بدانجاست. لذا با توجه به همه این معضلات فقط و فقط با توزیع عادلانه اعتبارات و مجوزها به همه بخش هاست که می تواند "وسعت زیاد" امتیازی برای یک شهرستان نسبت به شهرستان های همجوار باشد
2. به اعتراف شما و ما، شهرستان دشتستان پرجمعیت ترین شهرستان استان بوشهر است که بالغ بر 250 هزار نفر جمعیت دارد که طبق گفته مسئولان از این تعداد حدود 150 هزار نفر آن در بخش های آن ساکن هستند. آیا شما هم با این آمار موافقید و آنرا تائید می نمائید؟ آیا این حق مسلم سایر بخش ها نیست که پا به پای برازجان و در حد و قواره برازجان از امکانات و بودجه و اعتبارات شهرستانی برخوردار باشند؟ آیا این مولفه دلیلی جهت توسعه متوازن و یکپارچه شهرستان شده است یا نه؟ آیا با بینش حداقلی حق مردم این بخش ها وجود یک بیمارستان یا باز هم لااقل یک کلینیک درمانی نیست؟ چرا در خیابان چمران (بیمارستان) انواع تخصص های پزشکی و غیر پزشکی با تابلوها و ساختمان های شیک و پیک به عابران لبخند می زنند! لکن اگر سرکی به هر یک از بخش های شهرستان بزنیم حتی یک دکتر عمومی با تجربه هم پیدا نمی شود. باور کنید در مرکز بخش های مختلف شهرستان از مغرب به بعد دیگر باید دعا کنید که مریض نشوید چرا که یا باید با هزینه گزاف تری آواره برازجان شوید یا تا روز بعد با زجر، درد خود را تحمل کنید! آیا اگر توزیع عادلانه اعتبارات صورت می گرفت آیا اگر آنهایی که تنها راه انتخاب را در مهاجرت به شهر برازجان نمی دیدند و در زادگاه خود می ماندند و باعث شکوفایی شهر های خود می شدند آیا امکان حضور و بهرمندی از متخصصان پزشکی در بخش ها امکان پذیر نبود؟ پس اگر بخواهیم جمعیت را عامل توزیع اعتبارات و امکانات در نظر بگیریم حق دسترسی مردم سایر بخش ها به امکانات نسبت به برازجان نشین ها بیشتر و بیشتر است.
3. به یقین شهرستان دشتستان قطب کشاورزی استان است. از منطقه پشتکوه دشتستان گرفته با آب و هوای بی بدلیش تا وسعت نخل های بی کران از وحدتیه، دالکی تا سعد آباد و آبپخش و وجود ذخیره بی حد وحصر آب کشاورزی سد رئیس علی دلواری که در آینده ای دور با کشت صیفی جات و مرکبات شاهد رونق و آبادانی زمین های مستعد بخش شبانکاره نیز خواهیم بود همه و همه مصداق گفته جنابعالی و تائید اینجانب در خصوص قطب اقتصادی استان است لیکن جناب آقای زارع بوشهری آیا متوجه این شده اید که انگار فقط و فقط این بخش مرکزی شهرستان است که فاقد هرگونه امور کشاورزی و باغبانی است و این صفت بزرگ را به اعتبار بخش های دور و بر خود به ارث برده است.خدای ناکرده قصد تفاخر نیست ولی آیا پرسیده اید چرا باید دانشکده کشاورزی دانشگاه دولتی خلیج فارس و یا مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی در بخش مرکزی دایر شود و آیا مسئولان شهرستان کسی جوابگوی این سوال است چرا تاکنون همتی در خصوص مجوز راه اندازی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد در هر یک از بخش های شهرستان انجام نگرفته؟ و یا اینکه چرا بعد از این همه مدت ما شاهد وجود سازمانی در خصوص بسته بندی اصولی و بهداشتی خرما و پی گیری و رفع مشکلات و دغدغه های باغداران استان در هر یک از این بخش ها نیستیم؟چرا راه اندازی و بهره برداری از سد رئیس علی دلواری که می تواند اقتصاد و مسئله اشتغال مردم بخش شبانکاره را سروسامان دهد این همه به تاخیر افتاده است؟ و ...
همه موارد بالا از یک طرف، مساله جدال بی فرجام و فرصت سوز بوشهر و برازجان از طرف دیگر بر فقر امکانات این بخش ها نیز افزوده است. برازجانی که در دریافت سهم و حق خود ناموفق است(به اعتراف شهروندان و مسئولان شهر برازجان مثال راه کمربندی و راه آهن) نمی تواند با گروکشی بخش ها و یدک کشیدن "دشتستان بزرگ" فرصت رشد و توسعه را هم از سایر بخش ها سلب کند و بدین طریق در پی حق خود باشد.
در گیر و دار همه این مسائل کسی پیدا شده که از جنس همین مردم است. زاده همین دهاتها و بخش هاست و با پوست و گوشت خود درد مردم را چشیده و شنیده و حالا فرصتی برایش پیدا شده تا بتواند زبان مردم باشد و درد آنها را داد بزند و خواهان حق انها باشد ایشان خود را متعلق به بخش و ناحیه نمی داند همچنان که در خصوص حادثه سیل اخیر دشتستان به نهایت تلاش کرد تا با بسیج نیروها و امکانات آلام مردم بخصوص شهر برازجان را کاهش دهد.
در آخر حتی اگر رجوع کنیم به قانون تقسیمات کشوری و برشمردن ویژگیها و الزامات ارتقاء بخش به شهرستان با توجه به عناصر ، ویزگیها ، جمعیت ،وسعت ، مسافت با مرکز شهرستان و منابع طبیعی و خدادادی موجود در اکثر بخش های شهرستان بوضوح خواهیم دید دو تا سه بخش شهرستان دشتستان شرایط ارتقآ به شهرستان را دارند که با وجود تمایل و خواسته دیرینه مردم این بخش ها امیدواریم بزودی زود و با همت نماینده محترم جناب آقای موسوی نژاد این امر محقق گردد.
1391/11/10 - 22:24
0
0
این برای من یک سوال است که چرا نماینده محترم از ابتدای کار تا کنون تاکید فراوان بر این موضوع دارند که به نفع مردم کار میکنند و دشتستان باید تجزیه شود تا مشکلات کمتر شود و مردم از رفاه و آسایش بیشتر برخوردار شوند . آیا میشود نماینده شهرستانی در تلاش برای تجزیه شهرستان باشد ؟ و آیا با این کار نامی نیک از خود بر جا میگذارند ؟ اگر ادارات در شهر های آبپخش و شبانکاره و سعد آباد با کمبود امکانات مواجه هستند آیا فقط با شهرستان شدن کمبود ها برطرف میشوند ؟ به نظر شما دشتستان چرا استان نمیشود و چرا نماینده محترم اعتقاد ندارند مشکلات دشتستان با استان شدن برطرف میشود ولی اعتقاد دارند مشکلات شهر ها با شهرستان شدن برطرف میشود آیا استان نشدن دشتستان به خاطر فاصله نزدیکش با بوشهر است؟ من قبول دارم شهر های دشتستان آنقدر بزرگ شده اند که خود شهرستانی باشند و این حق مسلم آنهاست ولی به نظرم اگر دشتستان استان شود آنها هم شهرستانی از این استان خواهند بود.
آنوقت برای مسئله ای همانند خط آهن نیازی به التماس و حقارت کشیدن نداشتیم به نظرم وقتی یک خانواده از هم میپاشد و هر عضوی بدنبال مشکلات خویش میرود شاید به ظاهر بعضی مشکلاتشان برطرف شود ولی مشکلات بزرگتری که همگی با آن درگیر بوده اند را نخواهند توانست برطرف کنند.(مثال : کشیدن راه آهن )
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • جسد چوپان گمشده در روستای شول گناوه پیدا شد
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...