کد خبر: 93344 ، سرويس: فرهنگ و هنر
تاريخ انتشار: 05 اسفند 1396 - 13:00
برنامه تالارهای نمایشی در تعطیلات نوروز
اتحاد خبر: «تماشاخانه سنگلج از 3 فروردین و تالارهای مجموعه تئاتر شهر و هنر از 7 فروردین ماه میزبان مخاطبان تئاتر باشند.»
اتحاد خبر: «تماشاخانه سنگلج از 3 فروردین و تالارهای مجموعه تئاتر شهر و هنر از 7 فروردین ماه میزبان مخاطبان تئاتر باشند.»

خبرگزاری ایسنا؛ جلسه هماهنگی برنامه‌های روز ملی هنرهای نمایشی 4 اسفند ماه با حضور مهدی شفیعی و دیگر مدیران اداره کل هنرهای نمایشی برگزار و برنامه‌های اجرایی در نوروز 97 مورد بررسی قرار گرفت.

تالارهای نمایشی در تعطیلات نوروز برنامه دارند؟

مهدی شفیعی در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز ملی هنرهای نمایشی با اشاره به تعطیلات نوروز و اهمیت قرار گرفتن روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم کشور تاکید کرد: امسال دومین سالی است که جامعه تئاتر ایران همزمان با دیگر هنرمندان تئاتر دنیا در روز جهانی تئاتر ، روز ملی هنرهای نمایشی را گرامی خواهد داشت.

 

او ادامه داد: هنرمندان تهران و دیگر استانهای کشور با بهره‌گیری از ظرفیت نوروز میزبان میهمانان نوروزی خواهند بود. به خصوص روز هفتم فروردین که در تقویم کشور به نام گرامیداشت هنرهای نمایشی آمده از سوی هنرمندان سراسر کشور پاس داشته میشود.

 

این مدیر با اشاره به تجربه موفق اجرای تئاتر در ایام نوروز تاکید کرد : ضرورت دارد تالارهای تئاتر برنامه های نمایشی خود را از روزهای نخست سال آغاز کرده و برنامه‌هایی همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی داشته باشند.

 

شفیعی تصریح کرد: همانطور که نمایش‌های کمدی از اولین روز فروردین ماه 97 اجرای خود را آغاز خواهند کرد، با همراهی شورای ارزشیابی و نظارت،فرایند ارزیابی و صدور پروانه برای نمایشهای صحنه‌ای تالارهای نمایشی زیر مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی و ویژه برنامه‌های تئاتر خیابانی برای فروردین ماه با دقت و سرعت به انجام خواهد رسید.

 

در این جلسه مدیران تالار های سنگلج ، هنر ، خانه نمایش و مجموعه تئاتر شهر به بیان برنامه اجراهای صحنه‌ای همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی پرداختند.

 

در این جلسه مقرر شد تماشاخانه سنگلج از 3 فروردین و تالارهای مجموعه تئاتر شهر و هنر از 7 فروردین ماه میزبان مخاطبان تئاتر باشند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها نیز از برنامه‌ریزی استانهای مختلف کشور برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی همزمان با تعطیلات نوروز خبر داده و تصریح کرد که به زودی برنامه‌های هر استان که توسط انجمن هنرهای نمایشی استانها با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها برنامه ریزی شده، اعلام خواهد شد.

 

مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی نیز از آمادگی این کانون برای ویژه برنامه‌های نوروزی و اجرای نمایشهای خیابانی در روز ملی هنرهای نمایشی در شهر تهران خبر داد.

 

در ادامه این جلسه نحوه اطلاع رسانی این رویداد، بهره‌گیری از تبلیغات شهری ، تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی و هنری، همراهی مراکز و سالن های تئاتر غیر دولتی در روز ملی هنرهای نمایشی و... مورد بررسی قرار گرفت./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93344