کد خبر: 93300 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 05 اسفند 1396 - 08:31
آمریکا انتقال سفارت خود به قدس در 24 اردیبهشت 97 را تایید کرد
اتحاد خبر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای انتقال سفارت این کشور به قدس را در ماه مه (اردیبهشت 97) به صورت رسمی تایید کرد.
اتحاد خبر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای انتقال سفارت این کشور به قدس را در ماه مه (اردیبهشت 97) به صورت رسمی تایید کرد.

 

به گزارش ایرنا، هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تایید کرد که سفارت جدید کشورش در فلسطین اشغالی 14 ما مه (24 اردیبهشت 97) درشهر قدس افتتاح خواهد شد.

 

براساس این بیانیه، سفارت جدید آمریکا در محل کنونی کنسولگری آمریکا در منطقه ارنونا در جنوب شهر قدس مستقر و سفیر این کشور در فلسطین اشغالی به همراه شمار معدودی از کارمندان در این ساختمان فعالیت خواهند کرد.

 

نوئرت همچنین با بیان اینکه تا پایان سال 2019 میلادی ساختمان جدید و مستقلی برای سفارت موقت آمریکا در همان مجتمع ایجاد می شود، افزود که تحقیقی برای موقعیت جدید برای سفارت دائم آمریکا در شهر قدس در جریان است که نقشه کشی و ساخت آن برنامه ای بلندمدت است.

 

روز 14 ماه مه با هفتادمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی همزمان است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می کنند.

ساعاتی پیش از اعلام رسمی افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس، یک مقام وزارت خارجه که نامی از او در رسانه ها ذکر نشده بود، این موضوع را فاش کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

 

ترامپ در این سخنران همچنین دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل آویو است به قدس منتقل شود.

با این وجود، مایک پنس معاون ترامپ گفته بود که این اتفاق دست کم تا پایان سال 2019 روی نخواهد داد.

درپی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رای به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تایید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

 

پس از وتوی آمریکا سازمان ملل در اقدامی دیگر قطعنامه مزبور را در مجمع عمومی خود به رای گذاشت که با موافقت 128 کشور جهان تصویب شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93300