کد خبر: 93290 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1396 - 13:26
دلنوشته ای از مدیر آموزش و پرورش دشتستان
اگر یاری شویم...

اتحاد خبر_سید حسن لواسانی فرد:امروز ۳۰ بهمن چهارسال خدمت ناقابلم در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان می گذرد به لطف خدا و حمایت همکاران و همباوران گرانمایه به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده رسیده ایم و به یقین اولویت‌هایی هم معطل مانده که یا از دست این حقیر ساخته نیست و یا واقعا به خاطر مشکلات ساختاری موجود لاینحل باقی مانده است...

اتحاد خبر:امروز ۳۰ بهمن چهارسال خدمت ناقابلم در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان می گذرد به لطف خدا و حمایت همکاران و همباوران گرانمایه به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده رسیده ایم و به یقین اولویت‌هایی هم معطل مانده که یا از دست این حقیر ساخته نیست و یا واقعا به خاطر مشکلات ساختاری موجود لاینحل باقی مانده است.




در این فراز برآنم تا ضمن مروری کوتاه براین چهار ساله خدمت،  مواردی چند از اولویت های بر زمین مانده را با همکاران عزیزم و افکار عمومی در میان بگذارم.
با یک نگاه اجمالی به گذشته، آنچه شاهد آن بوده اید و از دست ما برآمد تحرک زایدالوصفی بود که با بسیج تمام امکانات و عزم مثال زدنی شما اولویت‌هایی ارزشمند یکی پس از دیگری به منصه ظهور رسید ،نظم و نشاط و انضباط فکری و انسجام نیروی انسانی در کمترین موعد حاصل شد و با تغییرات مدیریتی و تزریق نیروهای جدید و باانگیزه مجموعه مدیریت جان تازه ای گرفت.
وعده هایی که دادیم به حول و قوه الهی یکی پس از دیگری محقق شدند، دانشگاه فرهنگیان دشتستان در همان سال اول احیا شد و امروز در سه رشته تحصیلی به عنوان بخشی از پردیس فرهنگیان بوشهر به کار خود ادامه می دهد .
درمانگاه فرهنگیان دشتستان نه تنها به بدنه صاحب اصلیش برگشت که به همت حوزه معاونت پشتیبانی و خیرین نیک اندیش از حدود ۴۰۰ متر به ۱۴۰۰ متر در دوطبقه مدرن توسعه یافته و انشاءالله بزودی با بخش های مختلف درمانی و خدماتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
امروز یکی از زیباترین مرکز رفاهی و فروشگاه بزرگ تعاونی فرهنگیان را داریم که به ارائه خدمات مشغول هستند .بی تردید جایگاه نخست کسب رتبه های زیر هزار و قبولی دانشگاه در استان بوشهر متعلق به دشتستان عزیز است،  جایگاه ما در بسیاری از علوم و فناوری،  مانند نانو تکنولوژی، المپیاد ها،  جشنواره خوارزمی،  نجوم،  جشنواره جابر ابن حیان و مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و آزمونهای فنی و حرفه‌ای در کشور نیز مثال زدنی است.
امروز با افتخار اعلام می کنیم همکاران ما در مسابقه ای در سطح استان یا کشور نیست که شرکت کنند و جایگاهی کمتر از اول،  دوم و یا سوم را کسب کنند .پزوهشسرای متقین برازجان با کارنامه درخشان ظرف سه سال گذشته در سطح کشور جزو مراکز برتر بوده که گاهی از پزوهشسراهای تهران نیز پیش افتاده است.کانون بازنشستگان ما با کادر جدید و پرانگیزه منشأ خدمات بایسته گشته و مجمع خیرین مدرسه ساز ما در سطح استان اولین است ( از حیث تشکیل و ثبت واخذ مجوز) .شورای آموزش و پرورش ما به مدت سه سال در سطح استان اول شده است /رتبه آموزشی ما که در جایگاه ششم استان بوده در بسیاری از رشته ها به جایگاه نخست و حداقل تا سوم ارتقا یافته است و میانگین نمره معدل دانش آموزان ما تا ۱/۷۰ صدم رشد پیدا کرده است.اگر سری به اردوگاه دانش آموزی ما بزنید ( شهید کشتکار) متوجه تحول اساسی در همه شئون آن می شوید . چهار هکتار زمین در مرغوب ترین نقطه کشاورزی شهرستان ( حدفاصل حسن آباد تا بنداروز) که بیش از ۳۸ سال در تصرف متعرضین بوده با همت کارشناسی حقوقی و پیگیری های مداوم آزاد شده و در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفته است .... اما اکنون! .
اکنون مائیم و کلی برنامه‌های بر زمین مانده که یادرپیچ و خم های اداری معطل مانده یا بر اثر نبود بودجه کافی و عدم توجه مراکز مهم و تاثیرگذار استان و شهرستان  به محاق آرزو می رود که در این مجال نمونه هایی از آن را ذکر می کنم و دست تک تک همشهریان،  هم باوران،  دشتستانی های مقیم هرنقطه از این آب و خاک بخصوص پایتخت نشین را به یاری می فشرم تا با عزمی سترگ یاری گر ما در تحقق خواسته های قابل وصول در حوزه آموزش و پرورش باشند.اما اکنون!
 
۱ - اگر یاری شویم! چهار هکتار زمینی که اشاره کردم را به مدرسه طبیعت تبدیل می کنیم و در کشور جزو ۵ الی ۶ نقطه خواهیم شد که دانش آموزان آن درمحیطی کاملأ طبیعی با آموزه های زندگی آشنا خواهند شد ( که بصورت اردوگاهی دانش‌آموزان به آنجا خواهند رفت)
۲- اگر یاری شویم بهترین مرکز رفاهی را با بهترین شرایط درآمد زایی در محل آموزش و پرورش قدیم خواهیم ساخت،  فضایی که تخریبی است و شهرداری محترم گوشه چشمی عجیب به آن دارد .
۳- استخر دانش آموزی ما واقع در شهرک شهید بهشتی سال هاست منتظر اعتبار است تا تکمیل شود،  فضایی که حدود ۴۰ درصد از کار آن شده و در صورت تامین اعتبار می تواند علاوه بر ایجاد تفریحات سالم منبع ارزشمند درآمد باشد .
۴ - داشتن فضایی به عنوان مهمانسرا در شیراز از آرزوهای دیرین همکاران ما بوده و هست! بهره مند شدن از چنین فضایی بیش از هرچیز به عزم راسخ همه همکاران عزیزم بستگی دارد تا کنون دوبار برای این مهم اقدام نموده ایم ولی حمایت آن چنانی نشده و از میانه راه ناامید شده ایم! واقعیت امر این است که نیاز به مشارکت همکاران به صورت سهامی می باشد.

اما کلام آخر
بر عهد خود با شما استوارم،  گرچه ناملایمات زیادی در این مدت به بنده و مجموعه همکاران،  بخصوص معاونین و کارشناسان عزیز و صد البته مدیران مدارس وارد شده اما ذره ای تردید ندارم که افتخار خدمتگزاری به شما اگر مال ومنالی ندارد! اشتیاقی صدافزون دارد که به هيچ چيز ديگر قابل تعویض نیست
همواره از این که شرایط مالی و بضاعت کم اداری اجازه نمی داد به موقع پاسخگوی نیازهای همکاران باشیم شرمنده شدم! از مطالبات انباشته همکاران،  از کمبود نیروی انسانی،  نبود تجهیزات کافی،  از اینکه در شرایط سخت مالی مجبور به مطالبه پول از مردم هستیم! از عدم حضور به موقع در مراسمات شادی و غمتان،  از اینکه برای اشتغال فرزندان تان راه بازی در پیش نیست! و از این که در رفع مشکلات رفاهی و معیشتی تان توان کافی نداریم واقعا شرمنده ام و از صمیم قلب پوزش می خواهم

اما بدانید واقعا خود حقیر نیز فاصله چندانی با شما ندارم،  مطمئن باشید ابدا به حقوق تان،  به وظیفه ای که در اختیارم گذاشتید، به اموالی که امانتم دادیدخیانتی نکرده ام  و همواره سعی کرده ام  به آبرویی که از  شما گرفته ام خدشه ای وارد نکنم
با اینکه در دوسه قسمت مثل درمانگاه،  مجمع خیرین مدرسه ساز و...مسئولیت مضاعف دارم اما ریالی حقوق دریافت نکرده و با کمال میل به خدمتگزاری ادامه می‌دهم و از خداوند رحمان و الرحيم عاجزانه مسألت می کنم قبول کند و مرا نزد شما در دنیا و آخرت شرمنده نسازد!

 


والسلام علیکم و رحمت الله و برکاه

سید حسن لواسانی فرد/اسفند ۱۳۹۶

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93290